Föraren i klippet är en hobbyförare, inte nån tävlingsveteran som kört VM. Han verkar vara helt ok på att köra men han blir nog ifrånåkt av ganska många.
60kWh eller 6kWh är ju egentligen bara ett problem om man ska ut och långåka.
Är man på banan så kommer det förmodligen inte vara några problem med laddning. Jag hoppas ju att banorna ser det här som ett gyllene tillfälle att skapa goodwill och göra reklam mot kommunerna.
Laddningstiden på 120V var 2h om jag minns rätt, 1h på 220V.
Sen är det ju inte så att elfordon kommer ta över världen. Det är däremot ett jättebra verktyg att ha i lådan för att få köra på ställen där det finns grannar som inte uppskattar vrålande motorer.
Så ena dagen kanske man kör ice-hojen på en bana för att dagen efter köra el på en annan.
Ett klockrent exempel är ju på Tuvängen i Södertälje där vi inte längre får köra på söndagar tack vare en ny granne. Men om vi kommer med elhojarna på en söndag så får vi ratta runt.
Win-win i min bok i alla fall.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Det är alltid svårt avgöra hur någon kör när dom filmar med onbord kamera.
Jag råkar veta vem Fredh är och visst, han har inte kört VM, antalet norrlänningar som kört VM kan du nog räkna på ena handen. Jag kommer bara på tre stycken varav en körde MX3 så det räknas ju knappt. Men Fredh hörde till toppförarna i Nordcupen under några år.
Men jag vet inte riktigt vad det har med saken att göra beträffande antalet sekunder jag summerade i backarna.
120V använder väl ingen? Ett normalstort elverk ligger väl på 2kW? Det tar alltså tre timmar med ett sånt så man måste alltså köpa ett 6 kW elverk för att ladda på 1 timme.
Hur snabbt man laddar hemma spelar väl mindre roll.
Vad ska du ha för säkring när du krämar på med 6kW från 220 volt?
Att elcrossar fyller en funktion är det väl knappast någon som säger emot. Diskussionen handlar väl bara om Stark kan hålla ens i närheten av vad dom lovar och vill ni slå vad om den saken så är det bara att säga en siffra.
Beträffande buller så kan man göra även ICE väldigt tysta, men såna hojar gillas ju inte riktigt av många motorcyklister.
Hade jag väldigt gott om pengar så att jag kunde ha en crossbana bakom huset skulle jag gå den vägen, en 450 med specialbyggd ljuddämpare så skulle grannarna knappast klaga på motorljudet men andra ljud kommer man ju inte ifrån och kan dom inte gnälla om ljudet så kommer dom gnälla på dammet eller nåt annat.