Stark Varg

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Om ni tänker på dödsfyllstyrningen häromdagen så är det väl en Surron som är den mest kvalificerade trådsanningen än så länge.
 

MW-Racing

#51 SBK & Pro SBK #5 SSP600
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Ducati Panigale V4S - 18 (Race), Ducati 749 - 03, Yamaha YZF-R6 - 99, Yamaha Tzr 125 - 89
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).

20% på 3 varv, skulle bli 15 varv med 100%, på hårdbana. Fick du tiden för ett varv också?
2 minuter är väl ganska vanlig längd på en bana och i så fall betyder det 30 minuter på hårdbana.

För min del tycker jag Saxtorp är väldigt trevligt underlag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
20% på 3 varv, skulle bli 15 varv med 100%, på hårdbana. Fick du tiden för ett varv också?
2 minuter är väl ganska vanlig längd på en bana och i så fall betyder det 30 minuter på hårdbana.

För min del tycker jag Saxtorp är väldigt trevligt underlag.

Man vet ju inte om det är klippt, men jag fick hans sista varv till 1:40 och inte speciellt snabbt kört
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Väldigt knepiga spårval o väldigt tidigt avsläppt verkar ju inte använda bromsarna alls. Skumt
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
31:xx och framåt nämner han förbrukningen

Han säger att han startade med 87% och efter 30 minuter på en hårdbana som han kallar för sandbana är batteriet nere på 10% och hojen gå ner i limpmode.

Jag upplever körningen som en typisk enduroförare, inte riktigt tempo utan mer mjuk lugnt körning som inte tar särskilt mycket energi vare sig för förare eller hoj.
Och där anser han sig ha bevisat att hojen klarar 30 minuter i rejstempo?
Nej, den klarar (100-10)/(87-10) x 30 minuter = 35 minuter i hans endurotempo.

En elitförare på Ripa har tömt det där batteriet på 15-20 minuter och på Luleås sandbana med många backar är det max 15 minuters körning för en elitförare. Det är min gissning.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Han säger att han startade med 87% och efter 30 minuter på en hårdbana som han kallar för sandbana är batteriet nere på 10% och hojen gå ner i limpmode.

Jag upplever körningen som en typisk enduroförare, inte riktigt tempo utan mer mjuk lugnt körning som inte tar särskilt mycket energi vare sig för förare eller hoj.
Och där anser han sig ha bevisat att hojen klarar 30 minuter i rejstempo?
Nej, den klarar (100-10)/(87-10) x 30 minuter = 35 minuter i hans endurotempo.

En elitförare på Ripa har tömt det där batteriet på 15-20 minuter och på Luleås sandbana med många backar är det max 15 minuters körning för en elitförare. Det är min gissning.

Sa han inte i slutet när han snackade med sin kompis att han startade på 87%, avslutade med 10% och summerade det som att han bara hade kört slut på 75% Men eftersom effekten var kraftigt reducerad nu på slutet kallar jag hans 10% för 0, så han har på 30 min kört slut på 87% med reducerad effekt på slutet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sa han inte i slutet när han snackade med sin kompis att han startade på 87%, avslutade med 10% och summerade det som att han bara hade kört slut på 75% Men eftersom effekten var kraftigt reducerad nu på slutet kallar jag hans 10% för 0, så han har på 30 min kört slut på 87% med reducerad effekt på slutet.

Ja, 10% är uppenbarligen lika med noll.

Och från 87 till 10 är det 77 procentenheter.
Med full laddning 100% till 10 är det 90 procentenheter.

Därav ser min kalkyl ut som den gör ovan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vi får väl se om den börjar gå att köra längre efter "software uppdate" eller om det bara är så att batterimätaren börjar visa rätt efter den och körtiden är densamma....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det någon som har hört något från alla andra som har fått sina Vargar levererade?

Eller är det fortfarande bara utlevererat EN?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag svarar med denna video.... :hihi

Ja, jag såg tumnageln till den där videon och trodde för en sekund att dom kanske hade levererat ut hoj nummer två.

Men det verkar som det bara är levererat serienummer 01 än så länge.
(dom behöver nog inte plats för mer än två siffrigt ramnummer med den här takten)

Jag fick föresten erbjudande att boka flygning med helelktriskt passagerarflygplan med SAS 2028 eller vad det var, men bilden föreställde det numera nerlagda Heart Aero...
Är det ingen som har talat om det för SAS?
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Jag fick föresten erbjudande att boka flygning med helelktriskt passagerarflygplan med SAS 2028 eller vad det var, men bilden föreställde det numera nerlagda Heart Aero...
Är det ingen som har talat om det för SAS?

Har Heart aerospace gått i konkurs?
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top