Jo, och många verkar ju tveksamma till räckvidden även vid körning på banor som kräver detta.
Alla underlag som tillåter/kräver full effekt kommer suga musten ur 6,5 kWh rätt snabbt men framförallt tror jag inte kort räckvidd kommer accepteras på en gathoj på samma sätt som ett tävlingsredskap.
Hur långa sträckor tror du att ägare till gathojar av den typen vanligtvis körs?
Tror du att någon skulle pendla till en arbetsplats 10 mil bort med en gatreggad Varg? Det är 1 timmes körning och ska ju tydligen inte vara några problem med en Varg...
Tror du att någon skulle vilja åka på touringsemester med en hoj där man sitter som ett bollplank i fartvinden?
För min egen del ser jag betydligt större problem med otillräcklig räckvidd på ett tävlingsredskap. Det funkar ju inte direkt som med en bensindriven endurohoj där man kan åka in i depån och tanka på några sekunder samtidigt som man inte hinner pausa mer än att man hinner byta till rena glasögon.
Man blir inte så framgångsrik i racing ifall man ska ta paus för att dricka kaffe och långskita. Jämför tex varför Audi blev framgångsrika när dom började köra diesel i Lemans. Det var inte pga att varvtiderna.
Det är nog en avlägsen framtid innan Tesla blir ett hot inom Lemans.