Ja, hade lätt kunnat tänka mig en elektrisk sporthoj också, tror inte jag hade saknat växlandet ett dugg. Visst, älskar brötigt motorljud men har min ducce med originalsystemet fortfarande så den låter som en gräsklippare. då tar jag hellre en helt tyst hoj.Växling är överskattat. Jag kör automat på senaste bilen och skulle aldrig byta till en manuell igen. Hade nog gjort samma sak om det fanns automathojar till smma pris. Dagens Quickshifter och slirkoppling är ju nästan seamless.
Visst är de de.... Regn blött är de en helt annan sak..Här var det ju bra tempo i skogen tyckte jag.
Idag har jag till slut provkört på Motardbanan, Tuvängen i Södertälje.
40% batteri på 8 varv.
Det kommer bli skitsvårt att köra en tävling på enbart en Varg. Det ska väl vara om dom justerar schemat för att hjälpa elhojarna ladda mellan körningarna.
Idag har jag till slut provkört på Motardbanan, Tuvängen i Södertälje.
40% batteri på 8 varv.
Det kommer bli skitsvårt att köra en tävling på enbart en Varg. Det ska väl vara om dom justerar schemat för att hjälpa elhojarna ladda mellan körningarna.
Jag är ganska oimponerad överlag.Tack för en ärlig recension.
Själv är jag ju föga förvånad men för några andra blir det nog en mer svårsmält sanning.
Hur lång brukar en supermoto-tävling vara?Idag har jag till slut provkört på Motardbanan, Tuvängen i Södertälje.
40% batteri på 8 varv.
Det kommer bli skitsvårt att köra en tävling på enbart en Varg. Det ska väl vara om dom justerar schemat för att hjälpa elhojarna ladda mellan körningarna.
Jag är ganska oimponerad överlag.
Just nu är den inte värd pengarna.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Bara batteritiden som gör dig oimponerad? Eller annat?Jag är ganska oimponerad överlag.
Just nu är den inte värd pengarna.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Hur lång tid är 8 varv?Idag har jag till slut provkört på Motardbanan, Tuvängen i Södertälje.
40% batteri på 8 varv.
Det kommer bli skitsvårt att köra en tävling på enbart en Varg. Det ska väl vara om dom justerar schemat för att hjälpa elhojarna ladda mellan körningarna.
Nä, varför skulle jag vilja göra nåt sånt?Har du testat den på någon enduro slinga i skogen?
Sista passet så stoppade jag telefon innanför skinnstället så det passet lyckades faktiskt systämet logga.Hur lång tid är 8 varv?
12 Varv tror jag det oftast blir i open, 14 nånting i Elit. Men då är grusslingan med på varven också. Reglementet säger att heat ska vara en viss tid. Så antal varv blir beroende på varvtider.Hur lång brukar en supermoto-tävling vara?
Just nu så är det nåt som ä fel. Loggen visar på att jag bara haft 55hk även om jag hade den inställd på 80hk.?
Menar du att den inte ens är så snabb som förväntat? Jag tog ju för givet att den skulle vara ordentligt snabb i motard så lång tid batteriet räckte.
Klent chassi?
Jag har bytt styrkronor, fram och bakfjädring. Huruvida ram/chassie i övrigt är för klent är jag inte pilot nog att avgöra. Jag kände inga konstigheter. Men det gick inte speciellt fort heller.?
Menar du att den inte ens är så snabb som förväntat? Jag tog ju för givet att den skulle vara ordentligt snabb i motard så lång tid batteriet räckte.
Klent chassi?
De väntade på den där batterirevolutionen vi hört om så länge.Den där körde dom med redan 2019, om inte ännu tidigare också. Dom har bara suttit på den av nån anledning.
Just nu så är det nåt som ä fel. Loggen visar på att jag bara haft 55hk även om jag hade den inställd på 80hk.
Jag vet en kille till i Sverige som har samma problem.
Ut ur böj så är man snabbare än dom andra för man har vridet. Men på rakorna så räcker inte effekten till.
Typ 18min för att tömma batteriet helt då. Mer än jag hade trott på asfalt men har du bara 55hk så gör det ju sitt till.Sista passet så stoppade jag telefon innanför skinnstället så det passet lyckades faktiskt systämet logga.
Det här är nog 12 varv. Så då var det inte 40% på 8 varv innan.
Just nu så är det nåt som ä fel. Loggen visar på att jag bara haft 55hk även om jag hade den inställd på 80hk.
Jag vet en kille till i Sverige som har samma problem.
Ut ur böj så är man snabbare än dom andra för man har vridet. Men på rakorna så räcker inte effekten till.
Sen så har dom mappat gashandtaget alldeles för hårt mot motorn. Så det är väldigt svårt att köra mjukt igenom en kurva.
När man kör bensinmotor så spänner man upp vajern lite och sen börjar man mjukt vrida på rullen. Då tar man sig ut ur kurvorna med bibehållet fäste.
På den här så är det som att så fort rullen klickar över till 1% i potentiometern så ger den på effekt. Och förmodligen kombinationen med att den vill driva motorn och den massiva mängd vridmoment som finns från låga varv på motorn så blir det en utmaning att ta sig ut ur en kurva mjukt och fint.
Det blev bättre efter några pass, men det blev också sämre när man försökte åka lite fortare och vrida lite till på rullen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |