Blev det billigare?
Jag har alltid tänkt såhär.. om jag bara kunde handla på recept efter 18:00 så skulle jag köpa mycket mer läkemedel, det är ju så tungt att hitta ett jourapotek.
Mmm, det är faktiskt ganska jobbigt med huvudvärk och inse att stället som säljer IPREN inte öppnar förräns imorrn.
Nej, det blev förmodligen inte billigare... men är det meningen att Staten skall tillhandahålla saker till billigare pris än marknaden kräver?
Kommer bli precis likadant när (ja, jag skriver NÄR) Systembolaget skall privatiseras/avregleras, det kommer bli dyrare och det har helt enkelt att göra med att systembolaget som företag inte får gå med vinst, därför som danskar och andra när-europeer åker till Sverige för att köpa "dyra" viner (som är klart billigare här än på andra ställen), men det är inget som gör att jag ställer mig emot en avreglering.
När skall man se till lite mer än bara kronorna utan även till vad staten skall hålla på med???
T.ex. så anser jag att staten bör behålla kontrollen över järnvägar och elnät men då skall de absolut inte samtidigt vara leverantörer i samma infrastruktur, det är då det blir jävligt snett.