Stenungsundstråden

SUKKI

Ny medlem
Gick med
27 May 2004
Ort
västkusten
Hoj
suzuki gsxr
Ni som åker motard, är det nån som kör med riktiga däck på nu till hösten? Skulle behöva lite info om var man kan puttra runt i skogarna när man inte vill åka till crossbanan. Har blivit med crosscykel så här över vintern nämligen....


Motard kör man på asfalt med riktiga däck (bara kolla vad hojdäck har till din):tummenupp
Å ev nån avsikare på grus:tummenupp
Motard harvar man inte runt i skogen med väl:confused:
har du Cross så är det ju crossbanan som gäller lr Endurospåret kanske:yoparty
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Var ute i 2 timmar å lekte på 2 hjul idag. Resulterade i inte mindre än 4 vurpor...var... :D

En polare SMSade igår(julafton) efter han mött en kille i skinnställ på sporthoj i mycket hög hastighet. +1 var temperaturen.
Jag tycker det är halt ute på sporthoj när det är sommar. :p


Förresten, jag köpte en ZX-10R -05 i tisdags. Det blev alltså en 3:e ZX-10R iår. :)
I annonsen stod det att det var "snabbgas". Vad innebär det? Jag kan ju gissa på att det är att man inte behöver vrida handtaget lika långt. Frågan är vad som är ändrat och hur det är att köra en sån hoj?
Jag tycker ZX-10R -04/05 är nervösa tillräckligt original... :va
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
I annonsen stod det att det var "snabbgas". Vad innebär det? Jag kan ju gissa på att det är att man inte behöver vrida handtaget lika långt. Frågan är vad som är ändrat och hur det är att köra en sån hoj?
Jag tycker ZX-10R -04/05 är nervösa tillräckligt original... :va
Precis som du tror så är rörelsen i handtaget kortare från avslag till fullt påslag :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Precis som du tror så är rörelsen i handtaget kortare från avslag till fullt påslag :tummenupp

Hur får man det tillbaka till original då? Jag kan väl testa att köra med snabbgas men jag gissar på att min förarkunskap inte räcker till att bemästra ännu snabbare gas. :död
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Hur får man det tillbaka till original då? Jag kan väl testa att köra med snabbgas men jag gissar på att min förarkunskap inte räcker till att bemästra ännu snabbare gas. :död

Det är sjålva rullen vid gashandtaget som byts, alltså sätta tillbaks original. Det gör ingalunda att hojen är snabbare på nåt sätt :tummenupp Men visst blir det lättare att göra bort sig om man inte har bra gaskontroll :gnissla
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Tjörn
Hoj
honda cbr900rr-97
Hej på er

Hej christer heter jag kommer från tjörn kul med en tråd ifrån dessa trakter. Kör en del i stenungsund svenshögen bakamo lilla edet osv så det finns fina vägar. Hör av er om ni skall utigenom till tjörn kanske ett litet stopp och fika. MVH Christer
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Då var premiärturen gjord - underbart :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Några av oss brukar frekvent skriva ut när vi ska ut och åka, men mycket fika blir det inte på våra turer :Bugar
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Härlig tur igår, och idag igen :tummenupp

Grejen med denna tråden är att man ska skriva här innan man åker... :7peta
Jag tror inte jag hänger med i ert tempo ändå men jag har bokat SMC kurs 2:Maj, kanske lär mig något? :va ... :D
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Grejen med denna tråden är att man ska skriva här innan man åker... :7peta
Jag tror inte jag hänger med i ert tempo ändå men jag har bokat SMC kurs 2:Maj, kanske lär mig något? :va ... :D
Kolla 4 inlägg ner :krama Inget högt tempo med motarderna :tungan men det får du aldrig veta om du inte hänger på :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Kolla 4 inlägg ner :krama Inget högt tempo med motarderna :tungan men det får du aldrig veta om du inte hänger på :tummenupp

Efter kraschen på Kinnekulle förra sommaren så släppte aldrig rädslan.
Hade lite smått hoppats att jag skulle vara samma galning som innan nu efter vintern men det hänger i. :brinnerup
Det som gjorde att jag ändå hängde på er någorlunda var ju mitt trogna hat till blodet i mina egna ådror som en polare brukar säga. :D
Hoppas SMC kursen gör att det släpper lite och att jag får tillbaka hatet. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top