Stiggy till arbetsförmedlignen?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Helt uppriktigt - Med tanke på min egen historik med mekanik och allmänna misstro mot extremt små marginaler så hade jag inte valt att tävla på Skölds superducce om jag så hade en oljeshejks plånbok. Ett bryta pga maskin fel är det absolut värsta som kan hända mig. Skulle jag någonsin hitta det som saknas och klassa upp så är det bara superbike på en tusing eller 600std som är intressant. Se mina tidigare referenser till Volvo Orginal....

Bra racing skapas av förarna, inte av materialet.

Ok, det är ju som sagt ett personligt tycke och smak. Standardracing enligt mig är bra racing om förarna är bra och jämna. Den andra sortens racing är enligt mig för att det är racing på den absolut yttersta gränsen. Exempelvis som i formel 1 och motoGP, eller som WSBK var förut.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Ok, det är ju som sagt ett personligt tycke och smak. Standardracing enligt mig är bra racing om förarna är bra och jämna. Den andra sortens racing är enligt mig för att det är racing på den absolut yttersta gränsen. Exempelvis som i formel 1 och motoGP, eller som WSBK var förut.

Formel1 är ju ett praktexempel på vad som händer när det är för fritt. Hur många omkörningar per säsong var det för några år sen???
Grejerna kan bli FÖR bra och därigenom ointressanta....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Formel1 är ju ett praktexempel på vad som händer när det är för fritt. Hur många omkörningar per säsong var det för några år sen???
Grejerna kan bli FÖR bra och därigenom ointressanta....

Och likförbannat så satt en femtedel av världen och tittade på det...
Men visst, det blir inte lika kul när någon person eller team blir alldeles för överlägsen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag personligen tror inte ett dugg på att den breda massan är helt ointresserade av racers/prototyper/formelbilar/whatever...
Folk åker inte på RR-tävlingar för att se på R6:eek:r eller RS250R, de åker för att se racingen. Hade 125R varit ett getingbo istället för Håkan Olssons privata lekstuga så hade den klassen blivit skitpopulär. Nu är det istället Veidec som är ett getingbo och dessutom promotad som fn iom STCC/TV, då blir den klassen populär. Tror inte det har att göra med att det är standardcyklar folk kör på.

Vem kan tex med handen på hjärtat säga att 125 VM bjuder på trista race?
Det är där skon klämmer tror jag åtminstone.....

Sen vilka hojar som är bäst/roligast osv är ju upp till varje enskild individ at bestämma(konstlad diplomati för en stund :lol )

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jo, men det är ju även så på svensk nivå att mc handlarna har haft en del att "säga" i detta, dom har dragit nytta av synsam/veidec.

Chris Ash skrev:
Jag personligen tror inte ett dugg på att den breda massan är helt ointresserade av racers/prototyper/formelbilar/whatever...
Folk åker inte på RR-tävlingar för att se på R6:eek:r eller RS250R, de åker för att se racingen. Hade 125R varit ett getingbo istället för Håkan Olssons privata lekstuga så hade den klassen blivit skitpopulär. Nu är det istället Veidec som är ett getingbo och dessutom promotad som fn iom STCC/TV, då blir den klassen populär. Tror inte det har att göra med att det är standardcyklar folk kör på.

Vem kan tex med handen på hjärtat säga att 125 VM bjuder på trista race?
Det är där skon klämmer tror jag åtminstone.....

Sen vilka hojar som är bäst/roligast osv är ju upp till varje enskild individ at bestämma(konstlad diplomati för en stund :lol )

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
R2 skrev:
jo, men det är ju även så på svensk nivå att mc handlarna har haft en del att "säga" i detta, dom har dragit nytta av synsam/veidec.

Jo men det är det jag menar med promotion(om jag nu uppfattade dig rätt)

Hur många Chesterfieldlackade RS125 och 250 såldes inte i Sydeuropa tex då Biaggi var herre på täppan.....? Menar bara att det inte bara är standardklasser som handlarna kan dra nytta av.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:

Vetifanken om de hade så mycket att säga till om egentligen, de bidrar inte med särskilt mycket pengar till veidec iaf..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
En sak med standard kontra prototyp, är att just prototyp är att testa saker man kanske inte kunnat testa annars, vad funkar under rejs etc.
När man inte får ändra på saker på en standardhoj bidrar det inte särskilt mycket till utvecklingen, iaf inte i samma takt, som man gör inom exempelvis motogp..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
En sak med standard kontra prototyp, är att just prototyp är att testa saker man kanske inte kunnat testa annars, vad funkar under rejs etc.
När man inte får ändra på saker på en standardhoj bidrar det inte särskilt mycket till utvecklingen, iaf inte i samma takt, som man gör inom exempelvis motogp..

Helt rätt MotoGP ger mycket input till utvecklingen av tex Blade, R1, ZX10 och deras syskon....mfl.

250R ger mycket input till Honda MT5, Mariner 10hk, Vespor och mycket mer.

:lol :lol :rofl :hihi

Alla som inte tycker att FellOff bjöd på den räcker upp handen...

HAHAAA I kill myself!!
alf.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Helt rätt MotoGP ger mycket input till utvecklingen av tex Blade, R1, ZX10 och deras syskon....mfl.

250R ger mycket input till Honda MT5, Mariner 10hk, Vespor och mycket mer.

:lol :lol :rofl :hihi

Alla som inte tycker att FellOff bjöd på den räcker upp handen...

HAHAAA I kill myself!!
alf.jpg

HAHA, okejdå, fast jag och bjOrn konstaterade precis att du har kört Kawa trepip om utvecklingen baserat sig på volvo orginal cup och folkrejs :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers och Chrille kan få testa min hoj i sommar, om de törs, så får vi se om de tycker de är för mesiga och karaktärslösa. OK?

*You crash - you pay.*

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
valmers och Chrille kommer få testa min hoj i sommar, om de törs, så får vi se om de tycker de är för mesiga och karaktärslösa. OK?

*You crash - you pay.*
Jag oxå snälla :)

blombacke

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Hoj
ingen
oscar skrev:
Visst hade det varit kul, men jag tror han bangar! Förmodligen hade han väl kammat hem Veidec mm, men han vågar nog inte riskera att inte vinna. Vore väl lite pinsamt...

:hjälm Stiggy är ju helt kass å har väldigt sällan å alldrig visat nåt bra resultat i vm! han har väll som bäst en 8:eek:nde plats eller nåt sånt mest pga av att typ hälften bröt, minst! skulle vara kul att se honom i veidec så man får se vad han går för! :3freak

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.

Sen får ni tycka/tro och hoppas vad ni vill. Jag tycker iaf det är kul så länge vi har en svensk i GP VM vare sig det går bra eller inte.

Mjukis
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
ns125,rd500+en fjollmoppe
valmers skrev:
Nej, men hojarna är mesiga. Här måste jag nog lägga in :D
Jag måste nog fråga om du hade rossis hoj och körde mot fjolårets vm 1a i 125 skulle du spöa honom då ? Jag vet hur stor skillnad det är mellan sm . em . vm ! säg aldrig att Johan är kass förrän du vet motståndet :fatta!

Therudeboy

Guest
zodiak skrev:
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.

Sen får ni tycka/tro och hoppas vad ni vill. Jag tycker iaf det är kul så länge vi har en svensk i GP VM vare sig det går bra eller inte.

Han bor väl i spanien? såg att han var hemma igår eller nåt iofs.

Tc

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Sport
zodiak skrev:
Johan åkte idag ner till Portugal (eller var det spanien) för att träna med Aprilia. Allt enligt hans far.QUOTE]

Aprililia!?!Molenaar kör ju Honda! :va
Sa han något om vilket team det är som Stiggy ska köra för?

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...