Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
bikerwoman skrev:
Man slutar att vara alla till lags och tänker på sig själv som omväxling ;)

Där har du ett poäng, ska nog säga upp mig på jobbet på måndag & ta ut skilsmässa ifrån frun. Sen ska jag ta ett fett banklån och köpa mig en ny RSV :)
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Info om rundan har hamnat långt bak i tråden så jag piggar upp det.... :tungan

Roslagsrunda lördag 2 juli!

Väderprognosen ser ju lovande ut... har SMHI inte tabbat sig en gång till, dvs att det som utlovat blir en smula sol och inget regn så...

Samling vid McDonalds Upplands Väsby från 10.45, avfärd EXAKT 11.00! fulltankade hojar!

Sedan en ganska så lång runda norrut, blir några tråkiga transportsträckor, samt bitvis lite skumpiga vägar på vägen uppåt (om VV inte varit ute och fixat sedan förra året) men samtidigt ett gäng trevliga sträckor som man sällan är ute på, samt några mer kända sträckor närmare stan på vägen hemåt. Vi lunchar givetvis på eftermiddagen. Skulle tro att det från Uppl.Väsby handlar om ca 32-34 mil innan vi är tillbaka i Tokholm vid 17-18-tiden om inget går snett!

Tempo, inte supertokfort, men kommer gå undan hyfsat, och som vanligt håller jag igen en smula på tråkiga raksträckorna/transportsträckorna och vid 30/50-sträckor.

Läs gärna lite om att "Köra i Grupp" HÄR: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på att det vid korsningar är viktigt att du har koll på den bakom dig, att du stannar längst ut vid korsning (där vi bytt färdriktning) tills bakomvarande är framme.

Samt... om du tappar till framförvarande, och hojen bakom "trycker på", vinka förbi den bakomvarande...

Till sist.. Kör i ett tempo som du tycker känns ok för dig själv! Alla är vi olika erfarna och en del kan vägarna, andra inte. Vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningarna!

Glad om jag kan få en liten antydan om hur många vi blir, så en liten lista...

Vi syns!

/B

Påhopp och avhopp hit och dit, men låter IOFS som lagom med 6 st.... Bara att komma till Väsby om du vill hänga med!

1. benkar
2. Weber
3. Gixxer Rolle (ansluter)
4. Rapidoyngling
5. Rapidogübbe
6. Van Zan (om han vaknat, annars ser jag till att chefen fixar löneavdrag!! :D )
7. Tjoffe -"dyker nog upp"
 
Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
1. benkar
2. Weber
3. Gixxer Rolle (ansluter)
4. Rapidoyngling
5. Rapidogübbe
6. Van Zan (om han vaknat, annars ser jag till att chefen fixar löneavdrag!! )
7. Tjoffe "dyker nog upp"
8. djm

men så nåra kanske man inte hinner med?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
bikerwoman skrev:
Seriöst mina kära vänner, kan ni inte tänka er att stanna och slå en signal till mig vid 14.45 ca och tala om var ni befinner er?
073-3836401

Har matat in ditt mobilnummer och ska försöka skicka ett SMS, men rikta in dig på att köra mot Rimbo/Gottröra/Alunda-hållet. Tack för inbudan till kaffe efteråt, men avslutar nog med att parkera hojen, ta en kall öl och grilla lite! :) Jobbar du även söndag?

/B
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Kanske kommer från V-ås för att hänga på denna runda. Om det är OK för en icke Stockholmare alltså.
 
Last edited:

IronMike

Guest
Hakar på om jag inte är för bakis...nyss knäppt nåhra öl :fyllisar
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
1. benkar
2. Weber
3. Gixxer Rolle (ansluter)
4. Rapidoyngling
5. Rapidogübbe
6. Van Zan (om han vaknat, annars ser jag till att chefen fixar löneavdrag!! )
7. Tjoffe "dyker nog upp"
8. djm
9. Johanjulgran
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
bikerwoman skrev:
Kanske dags att investera i ett nytt?

Fixat! Så vart blir turen på söndag? Jag är med på alla dumheter, måste bara får köra nu.

Ps. Jag vill INTE höra hur rolig benkarturen var idag, så inga bilder eller dyl. Tack.
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tack alla för trevligt sällskap idag! Svettigt varmt på slutet... Nu blir det ett par kalla... :fyllisar och lite grillning!

/B
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Fazer skrev:
Fixat! Så vart blir turen på söndag? Jag är med på alla dumheter, måste bara får köra nu.

Ps. Jag vill INTE höra hur rolig benkarturen var idag, så inga bilder eller dyl. Tack.

blir det nån körning imorrn?
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Alltså nu har jag DEPRESSION!!! Här har man ny hoj, vädret är kanon och så får man RYGGSKOTT :huvet :huvet
Sonen fick köra hem hojen från jobbet igårkväll, kunde inte ta mig upp på den ens.... Jävla skitrygg!
Jag ska kurera mig med många whisky ikväll så kanske jag är ok i morgon!?
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Tackar för en trevlig tur den tiden jag var med.

Min ena packbox började ju läcka så jag åkte då hem efter lunchen och rev isär skiten :(
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Johanjulgran skrev:
Tackar för en trevlig tur den tiden jag var med.

Min ena packbox började ju läcka så jag åkte då hem efter lunchen och rev isär skiten :(

nice!

Tack benkar för en riktigt trevlig tur!!


Kanske ska dra om nya kablar vid cdiboxen :tungan så den inte slutar funka sådär..
 

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
benkar skrev:
Info om rundan har hamnat långt bak i tråden så jag piggar upp det.... :tungan

Roslagsrunda lördag 2 juli!

Väderprognosen ser ju lovande ut... har SMHI inte tabbat sig en gång till, dvs att det som utlovat blir en smula sol och inget regn så...

Samling vid McDonalds Upplands Väsby från 10.45, avfärd EXAKT 11.00! fulltankade hojar!

Sedan en ganska så lång runda norrut, blir några tråkiga transportsträckor, samt bitvis lite skumpiga vägar på vägen uppåt (om VV inte varit ute och fixat sedan förra året) men samtidigt ett gäng trevliga sträckor som man sällan är ute på, samt några mer kända sträckor närmare stan på vägen hemåt. Vi lunchar givetvis på eftermiddagen. Skulle tro att det från Uppl.Väsby handlar om ca 32-34 mil innan vi är tillbaka i Tokholm vid 17-18-tiden om inget går snett!

Tempo, inte supertokfort, men kommer gå undan hyfsat, och som vanligt håller jag igen en smula på tråkiga raksträckorna/transportsträckorna och vid 30/50-sträckor.

Läs gärna lite om att "Köra i Grupp" HÄR: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på att det vid korsningar är viktigt att du har koll på den bakom dig, att du stannar längst ut vid korsning (där vi bytt färdriktning) tills bakomvarande är framme.

Samt... om du tappar till framförvarande, och hojen bakom "trycker på", vinka förbi den bakomvarande...

Till sist.. Kör i ett tempo som du tycker känns ok för dig själv! Alla är vi olika erfarna och en del kan vägarna, andra inte. Vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningarna!

Glad om jag kan få en liten antydan om hur många vi blir, så en liten lista...

Vi syns!

/B

Påhopp och avhopp hit och dit, men låter IOFS som lagom med 6 st.... Bara att komma till Väsby om du vill hänga med!

1. benkar
2. Weber
3. Gixxer Rolle (ansluter)
4. Rapidoyngling
5. Rapidogübbe
6. Van Zan (om han vaknat, annars ser jag till att chefen fixar löneavdrag!! :D )
7. Tjoffe -"dyker nog upp"
Jaha, då missade man din körning ännu en gång!
Kan man inte göra en ny tråd så ser man lättare när nåt är på gång?
Nån gång lyckas jag väl att haka..
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
DJM skrev:
Kanske ska dra om nya kablar vid cdiboxen :tungan så den inte slutar funka sådär..

Jo, skulle ju vara en plan... :D Men löste sig ju med en Leatherman :)

Slänger upp lite bilder när jag kommit hem, nu ska jag ha en kall öl till och grilla lite!

/B
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top