En ren smakupplevelse?Grillade ribs från ren. Blev fantastiskt gott!
Ja och nej. Det är ungefär samma del av djuret men brukar styckas annorlunda i Sverige så det kan vara svårt att få tag på en tillräckligt stor bit. Brisket kräver lång tillagningstid så om biten är för liten hinner den bli torr innan den är mör.Jag ska testa en långkörare, brisket på engelska.
Vad motsvarar det på Swedish, Oxbringa?
Var hittar man regulator som lämnar lite mer?Jag har helt nya brännare på min 15 år gamla Summit men den är ändå lite klen trots full flaska. Jag tror regulatorn har gjort sitt och tänker byta upp mig till en som dessutom lämnar lite högre tryck än standard.
Hela nätet är fullt, bara att söka på reduceringsventil 50 mba.Var hittar man regulator som lämnar lite mer?
Har alltid tänkt att min weber genesis skulle behöva mer värme!
Nästan Abu , Norges kopia sölvkroken.En hederlig gammal ABU?
Jag har en, fantastiskt vad gott det blir med rätt fisk och enkla medel.
Det är bara harr o bäckforell som är bättre än röding, helt plötsligt smakar polarbrödet lite torftigt?View attachment 474895View attachment 474896
Sista rödingarna fick smaka röken Inte riktigt grillat men hamnar i nästan samma härad
Serverad i tunnbröd med potatis och hjortronsås
Hm. Jag brukar köra i Sous Vide'n och sedan bränna av ytan.Hittade en picanha i reahyllan på ICA.
Några förslag på behandling innan grillning? Tanken är en långkörare bara för att testa.
2,5 tim i 100 grader med Hickoryflis. Körde upp den till 60. Blev bra för första gången. Nästa gång, lägre temp och längre tid.Hittade en picanha i reahyllan på ICA.
Några förslag på behandling innan grillning? Tanken är en långkörare bara för att testa.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|