Ska eventuellt gå med hundföraren på lördag på någon fin adelsjakt. Markus ska kanske dit?
Vad får jag inte missa? Ska köpa jacka i morgon och kanske några bättre kåpor. Sen har jag kläder, kniv och bössa. Vad måste jag mer ha för inte verka så dum som jag är. Ska visst jagas allt lovligt vilt.
Ädit: Förväntas jag ens ha med bössan? Och ska man i så fall plocka av dom låga benstöden?
Ska eventuellt gå med hundföraren på lördag på någon fin adelsjakt. Markus ska kanske dit?
Någon i Sthlm som vill dela en timme skjutbio i närheten. Jag kan lite när som helt så om någon vill hänga med så hojta till.
Jag vill även ha tips på vilken skytteklubb jag ska gå med i. Haninge känns lite avlägset. Jag har bil men vill inte bygga in mig i beroende. Plus att det är ju omöjligt att hitta plats om man kommer hem sent på kvällen. Är Hudding ok, eller annat tips? Är det någon skillnad på att vara med en en vanlig skytte klubb och en jaktskyttebana? Tillgång till älgbana? Har inget egentligt tävlingsintresse men visst är det kul men en aktiv klubb.
Hjälp!
Vad får jag inte missa? Ska köpa jacka i morgon och kanske några bättre kåpor. Sen har jag kläder, kniv och bössa. Vad måste jag mer ha för inte verka så dum som jag är. Ska visst jagas allt lovligt vilt.
Ädit: Förväntas jag ens ha med bössan? Och ska man i så fall plocka av dom låga benstöden?
Är det någon som har provat att ta licensen genom jägareförbundets online-kurs?
http://jagareforbundet.se/utbildning/e-jakt/
E-jakt - jägarexamen var du vill
Nu kan du ta jägarexamen utan att använda några böcker. Nu finns allt kursmaterial för att klara av jägarexamen online. Du läser och lyssnar i din egen takt och har gott om tid.
I denna webbkurs för jägarexamen behöver du inte några böcker. Kursen är fylld med text, bilder, video, gallerier och övningsprov. Du får allt som behövs för att du ska ha de bästa möjliga förutsättningarna att fullfölja den teoretiska delen av din jägarexamen. Vi gör din väg till att bli jägare lite bekvämare helt enkelt. Du läser i din egen takt och har gott om tid att ta din jägarexamen, inloggningen gäller i hela sex månader.
Jag är lite sugen får jag lov att erkänna.
Teorin är så pass enkel att du klarar det hur som helst. Jag lånade böcker två veckor innan provet. Skulle ha köpt, hade varit bra att bläddra i nu. Tror du kommer tycka detsamma, när inlogget stängs efter 6 månader.
Bra, nu blir det uppsving för hobbyn. Längre licenshandläggning och dyrare arrenden förvisso, men långsiktigt viktigt.
http://www.svd.se/kultur/pa-jakt-med-lotta-och-leif_3489584.svd
Tänk alla på att man "måste" engagera sig för att få bibehålla Europas kanske mest födelaktiga jakt, ni skulle bara veta hur många jaktmotståndare det finns.
Såg en svart hjort idag. Är det normalt? View attachment 408784
Om det skjuts för lite får vi väl komma och hjälpa tillDovhjortar finns i alla möjliga färger. Kring Vomb/Sjöbo har vi en hel drös vita. Svarta är inget ovanligt.
Gott om dovhjortar här, får ta mig i kragen i höst och komma ut och jaga lite mer.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|