Stora Mellanösterntråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag förstår det men någon gång måste väst också komma till insikten att man kan inte bemöta barbari med rättssäkerhet och internationella papper.
Det är lite som det där med att man aldrig ska argumentera med en idiot, de drar ner dig till deras nivå och slår dig med erfarenhet.
Vad har man vunnit om man börjar ha samma beteende som Ryssland? Barbari föder bara mer barbari. Men det går alltid att helt sonika stänga ambassaden för Ryssland och skicka hem deras folk.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är nästan så jag börjar känna som jag gjorde förut när Sverige utsattes för en massa skit, rätt åt oss.

Kläm åt den där jävla ryssen liksom, så svårt är det inte, alla drabbade nationer kan agera.

Fängsla alla på deras ambassad, who cares?
Framförallt ta i med hårdhandskarna mot ockupanterna på Lidingö och andra ryska agenter som skapar problem för Sverige under skydd av diplomatisk immunitet.

Skicka dit ONI som får ta leg på varenda person som går in eller ut. Vill de inte legitimera sej kan de heller inte kräva immunitet. När de väl är identifierade kan UD och regeringen förklara "persona non grata" samma dag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Framförallt ta i med hårdhandskarna mot ockupanterna på Lidingö och andra ryska agenter som skapar problem för Sverige under skydd av diplomatisk immunitet.

Skicka dit ONI som får ta leg på varenda person som går in eller ut. Vill de inte legitimera sej kan de heller inte kräva immunitet. När de väl är identifierade kan UD och regeringen förklara "persona non grata" samma dag.
Och värt att nämna då - ingenting förutom väljarna stoppar oss

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl töntarna på UD som stoppat alla försök hittills?
"Man får inte stöta sej med Ryssland. Och tänk på baaaarnen till ockupanterna!"
Det är väl väljarna som inte väljer politiker från endera parti som trivs i konfrontationer.

Gillar dock din helomvändning, måste jag tillstå, samt berömma

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Israel bombade Iran i natt. Givetvis utan att Iran kunde göra något åt saken.
Man kan ju undra varför Iran inte tog Israels varningsskott förra gången på allvar. Att Israel utan problem kunde slå ut luftförsvaret runt ett kärnkraftverk borde ju vara ett tecken på att prylarna från Ryssland inte funkar så bra mot riktiga vapen, och nästa gång kommer det göra lite ont.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Alltmer verkar tyda på följande:

1. Israels attacker träffade hårt och precist.
2. Iran spelar ned saken och hävdar att det mesta slagits ut och skadorna är mycket begränsade. Allt är som vanligt.
3. Iran vill därmed inte eskalera konflikten då de skulle förlora den stort.
4. Frågan är vad Israel gör som sitt nästa steg. Iran har inte förmågan att slå hårt mot Israel, deras förlängda armar Hizbollah och i viss mån Hamas är i stort operativt utslagna och möjligen även att anse som utraderade som maktfaktorer.
5. Saudiarabien har uttalat sig emot Israels räder mot Teheran, frågan är om det bara är ord för att inte öka splittringen ännu mer mellan arabstaterna eller om det är en politisk förflyttning från deras sida.
6. Övriga ligger jäkligt lågt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker att det var ett svagt svar som helt garanterat inte avskräcker tyranniet i Iran.

Annars skönt att svenska experter i statsmedia är lite härligt osynkade.

En av dem kanske är part i målet.

Bifogat

• 1000036809.jpg
    1000036809.jpg
    620.6 KB · Visningar: 8
  • 1000036808.jpg
    1000036808.jpg
    764.1 KB · Visningar: 8

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tycker att det var ett svagt svar som helt garanterat inte avskräcker tyranniet i Iran.

Annars skönt att svenska experter i statsmedia är lite härligt osynkade.

En av dem kanske är part i målet.
”Vad som påstås” vara militära mål. Israel har garanterat slagit mot militära mål, annars tappar de all trovärdighet.

P1 Konflikt har förstås valt sida i sitt program om Gaza. Civila har absolut drabbats mycket hårt i Gaza men att antyda att Israel gör detta medvetet är på gränsen till ohederligt.

Går man istället till Folk&Försvars youtubekanal så får man höra forskare exemplifiera med just Gaza när det gäller terrorgruppers VILJA att flytta striden till städer/sjukhus/skolor just för att det ger dem fördelar både taktiskt och opinionsmässigt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Var inte du vänsterpartist för >10 år sedan?
Jag skulle nog säga att du har en lätt tendens att vilja kategorisera dina meddebattörer hårt och därmed också tillskriva dem åsikter de inte har eller aldrig ens haft. Vet av egen erfarenhet. :)

Kan ha fel i detta fall, jag har ingen aning om vad Wunder röstar på eller om han ens röstar. Inte min business.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Var inte du vänsterpartist för >10 år sedan?
Jo. Inte för att jag sympatiserade med dem i stort, utan för jag tyckte de var det minst dåliga alternativet på den tiden.

Nuförtiden tycker jag alla riksdagspartier är bajs, och det är bara enstaka frågor från olika partier jag håller med i.

Politiskt ser jag mej själv som vänsterliberal teknokrat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skulle nog säga att du har en lätt tendens att vilja kategorisera dina meddebattörer hårt och därmed också tillskriva dem åsikter de inte har eller aldrig ens haft. Vet av egen erfarenhet. :)

Kan ha fel [även] i detta fall, jag har ingen aning om vad Wunder röstar på eller om han ens röstar. Inte min business.
Rättade ditt inlägg men såg att Wunder annars kunde svara för sig själv. 😃♥️

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vafan är Wunder kommunist! 😂 Då måste han ju automatiskt vara både hbtqiabcdexyz och för Israels utrotning samt vilja förbjuda allt från MC-körning till privat trafik över huvudtaget!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år