powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Fiendens fiender är mina vänner?Sant och sant.
Men kan någon berätta när Shia Iran blev kompis med Sunni Hamas?
Otacka George W Bush i sådana fall.Tacka vet jag Saddam.
Fiendens fiender är mina vänner?Sant och sant.
Men kan någon berätta när Shia Iran blev kompis med Sunni Hamas?
Otacka George W Bush i sådana fall.Tacka vet jag Saddam.
Jo faktiskt. Det är inte första gången du tjatar om att bomba Irans ambassad. Men förra gången tyckte du att vi själva skulle göra det. Bättre att slänga ut ambassadören i sådana fall.Nej men det gjorde du faktiskt inte alls men vi säger så.
1. Ja men de har käbblat länge trots samma fienders fiende sedan länge. Var det inte till och med så att Iran var stränga mot ISISFiendens fiender är mina vänner?
Otacka George W Bush i sådana fall.
Det finns en stor andel av befolkningen som tycker väldigt illa om ledningen. Men de religiösa idioterna har ju haft makten länge nog för att alternativ ska ha åldrats ut.Vad finns det för opposition i Iran, inga tänkare i exil, ingenting?
Den gällde inte raketer. Och USA drog sig under förra presidenten ur dealen så Iran har de senaste sju-åtta åren fått fritt fram att anrika bäst de vill.Det jag inte förstår är hur Iran kan vara så stöddiga när Obama fixade bästa urandealen som skulle rädda världen.
Trams. Dessa raketer utvecklades under de senaste tio åren under multipla sittande amerikanska presidenter från båda partierna. Trump är MER försiktig att använda amerikanska styrkor utomlands så det blir snarare STÖRRE risk för sånt här under hans (van)styre.Finns inget så farligt för världsfreden som Demokratiska presidenter. Om Trump vinner blir det inga fler raketer kan man nog vara ganska säker på.
Den som fanns kvar rensades ut under de senaste slöjprotesterna efter att folk blev sura när moralpolisen bankade ihjäl några flickor som hade 'fel' klädsel på sig.Vad finns det för opposition i Iran, inga tänkare i exil, ingenting?
Det gällde hur mycket Iran de fick anrika, det hänger ihop.Den gällde inte raketer. Och USA drog sig under förra presidenten ur dealen så Iran har de senaste sju-åtta åren fått fritt fram att anrika bäst de vill.
Trams. Dessa raketer utvecklades under de senaste tio åren under multipla sittande amerikanska presidenter från båda partierna. Trump är MER försiktig att använda amerikanska styrkor utomlands så det blir snarare STÖRRE risk för sånt här under hans (van)styre.
Tror ISIS började genom att konsekvent halshugga alla "otrogna" shia som de kom över (de flesta kristna sparades om de betalade straffskatt). är ju också lite av en rest av Irakiska inbördeskriget där ISIS startades till stor del av gamla Sunni styret mot de nya mer Shia (och Iran) influerade styret.1. Ja men de har käbblat länge trots samma fienders fiende sedan länge. Var det inte till och med så att Iran var stränga mot ISIS
Se där, ett uppvaknande. Det förtjänar en2. Ja det där blev inte bra, ju längre tiden går desto svårare har jag att få ihop det
Uppvaknande från vad?Tror ISIS började genom att konsekvent halshugga alla "otrogna" shia som de kom över (de flesta kristna sparades om de betalade straffskatt). är ju också lite av en rest av Irakiska inbördeskriget där ISIS startades till stor del av gamla Sunni styret mot de nya mer Shia (och Iran) influerade styret.
Se där, ett uppvaknande. Det förtjänar en
Det sa de väl förra gången med?Iran påstås medvetet ha misslyckats med att träffa något av värde för Israel.
Ganska mycket starkare.Hur stark är Irans militär? Jämför med Sverige tex.
De får akta sig för att sträcka sig för långt bara.Att Israel som ett pluttigt land utan att tveka tar sig an Hamas, Hizbollah och Iran är imponerande.
Israel har hundratals stridsflygplan och tusentals stridsvagnar, man har toppmoderna robotar, missiler och all annan militär utrustning. Man har en arme i topptrim, en av världens bästa. Och sist men inte minst, man har världens starkaste militärmakt USA bakom ryggen.Iran påstås medvetet ha misslyckats med att träffa något av värde för Israel.
Hur stark är Irans militär? Jämför med Sverige tex.
Att Israel som ett pluttigt land utan att tveka tar sig an Hamas, Hizbollah och Iran är imponerande.
Vad bra!Israel har hundratals stridsflygplan och tusentals stridsvagnar, man har toppmoderna robotar, missiler och all annan militär utrustning. Man har en arme i topptrim, en av världens bästa. Och sist men inte minst, man har världens starkaste militärmakt USA bakom ryggen.
Hizbollah och Hamas har inget av detta. Så Israels kan ta sig an vad som helst och vara säkra på segern.
Du verkar tidigare ha hållit George W Bush högt och haft honom som avatar med mer. Men utrikespolitiskt var han en katastrof, Irak är det största fiasko USA har varit inblandad i på 50 år och där gick han in helt i onödan med anledningar som man nu i efterhand vet att inte ens hans egen stab trodde på.Uppvaknande från vad?
Du känns grinig, ut med det så går vi vidare sedan.
Jag håller honom fortfarande högt, du måste ha missförstått något igen.Du verkar tidigare ha hållit George W Bush högt och haft honom som avatar med mer. Men utrikespolitiskt var han en katastrof, Irak är det största fiasko USA har varit inblandad i på 50 år och där gick han in helt i onödan med anledningar som man nu i efterhand vet att inte ens hans egen stab trodde på.
Bortsett från ett Irak i spillror och flyktingströmmar som drabbat Europa så skapade det fiaskot även ISIS som har plågat regionen sedan samt ett mycket starkare och kaxigare Iran. Saddam var en vidrig diktator men ingen kan väl påstå att det som kom efter var bättre.
Att han invaderade Afghanistan var däremot ofrånkomligt och det hade alla amerikanska presidenter gjort givet attacken 9/11.
Man kan inte diskutera Israels militära kapacitet utan att nämna USA. Det är som att diskutera Hizbollah utan att nämna Iran.Vad bra!
Nu kan du testa att skriva ett enda inlägg utan att nämna USA.
Sedan går du och köper mask.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |