Om den inte vill då?
Har haft ett kortare sådant förhållande, tills hon kom på bättre tankar…
Jag kan se en rad potentiella hinder och problem med det. Hennes föräldrars avsky var en sån sak. Jag menar, ett sådant förhållande stärker inte hennes aktier socialt precis, vilket hon också förstod. Ett pris hon absolut inte kunde betala, van som hon var att lyckas, i allt. Duktig människa, men rätt cynisk.
Det var intressant att se hur de på riktigt besuttna lever och vad de har att förhålla sig till. Inte lätt, går fort att sk*ta ut sig och då är vägen lång om man ens kommer in igen.
Ja, jag förespråkar ju absolut inte våldtäkt/kidnappning så i det fallet kanske det är bäst att släppa taget...
Även om jag inte delar exakt dina erfarenheter så har jag viss insikt i ämnet då en barndomskompis familj dras med detta problem. Familjen har hyfsat gott om pengar (fastighetsägare i en av landets större städer), och givetvis gör de inte annat än att bråka med varandra om sagda tillgångar. Detta har lett till syskon som inte pratar med varandra då de är oense om uppdelningen av förmögenheten, barn som bråkar med sina föräldrar av samma anledning, mor/farföräldrar som överväger vart arv ska gå på grund av rådande konflikter...
I min mening är familjens förmögenhet absolut stor nog att tillse att alla kan leva gott, men istället väljer de att bråka/inte prata med varandra av ren jävla girighet... Min slutsats är att pengar definitivt inte löser alla problem, och även om det är roligare att gråta i en Ferrari så finns det andra typer av pengarelaterade problem som gör att den minskade smärtan inte automatiskt övergår i glädje. Girighet leder sällan till något bra, mycket vill ha mer etc...
Ställ dig frågan: Ökad personlig rikedom i utbyte mot en god familjerelation? Upp till var och en antar jag, men jag vet vad jag väljer: Oavsett om jag går ekonomiskt back så vill jag inte ha giftiga jävla energisugare i min umgängeskrets. De som värderar pengarna högre än familjens välbefinnande/sinnesro kan dra åt helvete, hoppas deras investeringar skiter sig och de hamnar på gatan. Övriga familjen bör knappast hjälpa till efter alla intriger...
Jag tar ekonomisk trygghet utan intriger istället för ekonomiskt överflöd med dylika problem alla dagar i veckan, min sinnesro är värd mer än pengarna. Men bevisligen är det inte alla som ser saker och ting på samma vis...