Firesalle jag vet inte om du inte förstår eller bara vill säga emot?
Det är inte för dom redan invigda som redan är där och kollar som omständigheterna runtom behöver bli bättre för utan för den eventuellt nya publiken. Inte för DIG.
Och om det nu är tex pensionärer som utökar publiken så är väl det ändå mer publik som sporten behöver!
Dessutom att jämföra en RR helg med tex en fotbollsmatch på 90 minuter är inte heller riktigt samma sak då man inte dör av hunger eller avsaknad av toaletter mm på den lilla tiden jämfört med 2-3 dagar. Sen är det inte alla som är där som publik hela helgen men det är ju en förutsättning att erbjuda möjligheten som gör att det man kan vara där en helg utan att behöva ta med sig mat och potta för 3 dagar. Och även för förarna.
Självklart kommer besökarna som varit utsatta för den här tävlingshelgen att tveka eller inte åka alls nästa gång.
Och självklart ska ju racen gå också, det kan jag hålla med dig om att det är prioritet. Men allt runtom måste också fungera om vi vill få in mer publik så sporten kan växa. Självklart förväntar sig folk att man kan äta mm inne på området som på andra arrangamang som hockey, bandy, festivaler mm. Och mer folk är ett måste och positivt för allt och alla.
Redan invigd publik är väl tyvärr vana med sånt här strul som många ggr innan förra året i pro-sbk med stcc men jag hoppas på förbättring då sånt här är rent av pinsamt för dom som tävlar och bjuder in publik och pushar och gör reklam för eventen så får folk uppleva sånt här.
Oj vad gnällig jag låter nu men det är nog så den genomsnittliga publiken fungerar, iallafall när man läser om vad folk har upplevt på plats från både läktare och depå.
Så här skriver highsider om det inställda racet:
http://www.highsider.se/2011-05-02.aspx
Minirapport - Race två ställdes in för Pro SBKPremiärhelgen för Pro Superbike på Anderstorp Raceway gick inte riktigt till som tänkt. Fel på tidtagningssystemet under helgens inledning och dessutom ställdes race två in på grund av "stressfaktorer".
Extra förarmöte för Pro Superbike. Foto: Crazy Mike
Förarna var djupt besvikna på Tävlingsledningen på Anderstorp Raceway i helgen. Pro Superbike kör för första gången ihop med Roadracing SM (i vanliga fall STCC) och i princip allt som kan gå fel har gått fel.
När förarna ställde upp sig på griden första gången hade funktionärerna fått fel startlista från tidtagningen. Så förarna började slängas tillbaka huller om buller. Freddy Papunen till exempel som skulle starta som 10:e tvingades rulla tillbaka till sista startposition.
Highsider har väldigt mycket material att gå igenom från "incidenten", ikväll kan ni läsa en utförlig rapport. Efterspelet på detta kommer vi att följa väldigt nogrannt. Förarna kräver pengarna tillbaka. Joakim Wiedesheim, Team CaWalli säger: Vi har betalat för en produkt som ni inte kunnat leverera.
Nästa race för Pro Superbike körs på Ring Knutstorp nu till helgen, då med STCC.