Josef
Blicken framför allt!
- Gick med
- 20 Dec 2003
- Hoj
- Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kommer det en obetydligt använd och billig Stahlwerk på Blocket så visst men jag kommer inte betala nypris för en, då känns en beggad kvalitetssvets mer prisvärd.KIkar lite på dessa TIG svetsar
Fick höra från en som köpt där att det är kvalitetssvetsar med Siemens komponenter och inget Kinaskräp.
Stahlwerk har en Svensk sida också, men verkar inte vara samma utbud.
Jo men en modern Kemppi är utanför min budget. Jag lär ju bara svetsa en handfull ggr/år så det är svårt att motivera en svets som kostar för mycket.Man kan inte prata kinasvetsar och Kemppi i samma inlägg
Jag budar själv på den svetsen jag hade på skolan nu
*host* bara nostalgiska skäl nu. Inget annat *host*
Den vore ju klart trevligare än Kina-tiggen jag har i garaget nu.
Visst kinasvetsen min gör det den ska, men någon Kemppi är det ju inte.
Vad displayen visar är inte verkligheten. Men man märker ju vad man vill ha ute i handtaget och vrider tills det känns rätt.
Den bli lätt överhettad och börjar pendla utan att vara i närheten av vad intermitennsen egentligen är.
Gassystemet smygläcker, så man får stänga gaskranen på flaskan när man inte svetsar. Man låter den inte stå 15 min gaskranen öppen liksom.
Går nått sönder är det bara glömma reservdelar. Lika bra att köpa ny maskin, typ.
Vad tror tråden om denna? https://www.blocket.se/vi/88090957.htm
Det är en gammal invertersvets som vill ha 3x16A enligt märkskylten så strömmässigt funkar det iaf.