Nu börjar det i alla fall ta dig med TIG svetsandet, är nog länge till man svetsar ihop en sån där sko men det ser i alla fall ut så hyfsat att man kan visa det för folk.Har även svetsat några rostfria rör till jobbet och fick godkänt av övriga som tyckte det såg bra ut, hade genombränning och rören är täta.
En fundering, nu använder jag ett WP9 lilla Linde paket vilket är smidigare än WP26 paketet som följde med svetsen och funderar på detta med gaslins. Vad säger ni om det är det, mest klumpigt eller är det bra och sparar man mycket gas med gaslins?
Sen funderar jag på att köpa en gasoptimator
https://www.gasiq.com/sv-se/regulatorer/optimator/dubbeluttag-altop-optimator-15-flÖdesmÄtare-37117920?returnurl=/sv-se/regulatorer/optimator/ förhoppningsvis så sparar man väl gas med den även om jag skulle tro att det tar lång tid för mig innan jag sparat in drygt 2400 kr plus moms. Andra fördelen är ju rotgas, tänk er att det är bra att ha om man å småningom ska svetsa ihop rör till ett turbobygge. Har ni nån uppfattning om gas optimator är det bra att ha och sparar man mycket gas?
Även om man rent ekonomiskt inte sparar nåt på kort sikt me gaslins och gasoptimator är det ju skönt om gasflaskorna räcker längre och man slipper byta lika ofta.