Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gruppen heter: Svetsare Utan GränserHur gammal är den tråden? Tror att de försvann 2020 - jag köpte via Stahlwerk i Tyskland. Hursomhelst, den har funkat utmärkt för mig iofs så svetsar jag kanske någon gång i månaden, inte mer, men den har funkat bra både på AC o DC. Hade de varit så kass borde företaget ha upphört efter ett antal år
Det har rensat ganska friskt på trådar om Stahlwerk och Kina svetsar då dessa gärna spårar ur.
"Min funkar utmärkt" "Tills den inte gör det" stuket på diskussionerna. Gå med själv och läs vidare.
De hade väl öppnat och felsökt någon och hittat diskutabla lösningar.
Det är Kina-svetsar och de flesta av dessa är skit. Vissa är farliga, vissa inte. Vissa funkar, vissa inte. Vissa visar helt konstiga parametrar, vissa inte. Går nått sönder får du inte tag på delar, osv.
Köper man Kina-svetsar så bör man räkna med att går den sönder, så är den sönder. Kolla gärna att det inte är nått helt uppenbart lattjo på insidan som orsakar skada på dig.
Räkna med att pengarna kan gå åt skogen. Dvs. lägg inte 15 papp på en Kina-svets.
Har själv köpt Kina-svetsar som varit trasiga vid leverans som aldrig löstes. Fulmekade ihop den tills den dog någon månad senare i ett annat fel.