Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Och det är dessa personer som sedan röstar SD?
Vilket isåfall bara underbygger min åsikt om att SD är ett fascistiskt parti men inte M.

Eller hur menar du?

Nej
Läs. M-politiker. Aktiva politiker i partiet moderaterna. Moderatpolitiker. Inte avhoppade väljare. Andra änden på skalan. De som är kommunstyrelsens ordförande, gruppledare, ledamöter. You name it

Dvs en majoritet av de aktiva inom M ( moderaterna) inte delar partiets officiella linje. Det kan bli en intressant stämma i samband med valet av ny partiledare. (all denna text handlar om moderaterna, inte sd.)
Fattar du?

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej
Läs. M-politiker. Aktiva politiker i partiet moderaterna. Moderatpolitiker. Inte avhoppade väljare. Andra änden på skalan. De som är kommunstyrelsens ordförande, gruppledare, ledamöter. You name it

Dvs en majoritet av de aktiva inom M ( moderaterna) inte delar partiets officiella linje. Det kan bli en intressant stämma i samband med valet av ny partiledare. (all denna text handlar om moderaterna, inte sd.)
Fattar du?

"Partiets officiella linje".
Men fortsätter de rösta M så stärks Ms officiella linje.
Röstar de SD så stärks SDs officiella linje.
Om de fortsätter rösta M trots att de vill sänka flyktingmottagandet måste de väl ändå anse att Ms totala linje för Sverige ändå är bättre än SDs?

Därav att M inte anses vara ett enfrågeparti.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Att inte hålla med M's officiella linje är nog inte per automatik att man är SD'are.
De flesta, mig inkluderat, tycker nog inte att invandrings-/asyl-frågan är den viktigaste.
Däremot kommer nog integration högt på listan för många.
Verkar vara svårt att hålla isär invandring/asyl och integration dock. :rolleyes:

Det handlar ganska mycket om nivåer/gränser i tråden känns det som.
Det finns naturligtvis gränser för alla.
Ingen vill att vi skall ta emot 1 miljard invandrare/asylsökande.
Men ingen vill nog att vi tar emot 0 heller.

Dessutom verkar vi leva/komma från lite olika verkligheter.
Det är nog skillnad hur man upplever "problemet" om man bor i storstad vs by utanför Sorsele.

Bara mina två... :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Att inte hålla med M's officiella linje är nog inte per automatik att man är SD'are.
De flesta, mig inkluderat, tycker nog inte att invandrings-/asyl-frågan är den viktigaste.
Däremot kommer nog integration högt på listan för många.
Verkar vara svårt att hålla isär invandring/asyl och integration dock. :rolleyes:

Det handlar ganska mycket om nivåer/gränser i tråden känns det som.
Det finns naturligtvis gränser för alla.
Ingen vill att vi skall ta emot 1 miljard invandrare/asylsökande.
Men ingen vill nog att vi tar emot 0 heller.

Dessutom verkar vi leva/komma från lite olika verkligheter.
Det är nog skillnad hur man upplever "problemet" om man bor i storstad vs by utanför Sorsele.

Bara mina två... :)

Får berömma till ett bra mer nyanserat inlägg i en tråd där saker har en tendens att handla som svart och vitt.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det är inte ofta beviset på att jag har fel kommer så snabbt. :rodnar

Haha, det tänkte jag inte ens på. Det var inte därför jag länkade till den. Tyckte mest att den var intressant. :krama

Det ska tilläggas att när jag tittade på den så låg Migration/Integration på en andraplats. Nu har den stigit till förstaplatsen.

Och nu är länken död. KONSPIRATION! :foliehatt

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Haha, det tänkte jag inte ens på. Det var inte därför jag länkade till den. Tyckte mest att den var intressant. :krama

Det ska tilläggas att när jag tittade på den så låg Migration/Integration på en andraplats. Nu har den stigit till förstaplatsen.

Och nu är länken död. KONSPIRATION! :foliehatt

Nu funkar den och ledningen är stark.
Men det behöver inte betyda att alla som anser frågan vara viktig har samma åsikt.

Men det gör det.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
ETC är ingen branschtidning för medierna, vad har du fått det ifrån?

http://sv.wikipedia.org/wiki/ETC_(tidskrift)

Helt rätt, skrev fel. Blandade ihop dem med Medievärlden. Men i slutändan är min poäng precis den samma, eftersom det var Medievärldens artikel "SD:s lögner – och svaren alla journalister bör ha koll på" (som bygger på "fakta" från ETC) jag pratade om.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vilken fråga i tråden anser du handlar om svart eller vitt?

Nu har jag inte läst allt som skrivits i tråden. Av det jag sett har jag noterat att folk har en tendens att vara väldigt polariserade i diskussionerna. Det tror jag alla kan hålla med om oavsett vilket läger man befinner sig i. Mot den bakgrunden tycker jag att det är bra att någon bidrar med ett mer nyanserat inlägg.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu har jag inte läst allt som skrivits i tråden. Av det jag sett har jag noterat att folk har en tendens att vara väldigt polariserade i diskussionerna. Det tror jag alla kan hålla med om oavsett vilket läger man befinner sig i. Mot den bakgrunden tycker jag att det är bra att någon bidrar med ett mer nyanserat inlägg.

Polarisationen anser jag har varit väldigt enkelriktad.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Tino har skrivit ett uppföljningsinlägg som jag tycker alla bör läsa.
http://www.tino.us/2014/12/demography-for-dummies/

"Sverige hade 2013 en nettoinvandring i relation till befolkningen på motsvarande 0.68% per år, lika mycket som rekordåret 2009. Det innebär att Sverige har passerat USAs historiska rekord för under den transatlantiska migrationen 1880-1890, då nettoinvandring låg på 0.67% per år."

"Låt mig nu återigen försöka förklara för journalisterna på ETC och Ordfront varför deras ”kalkyler” är nonsensartade. Ehrenberg kommer fram till siffran 19000 genom dubbelräkning. Studenter, arbetskraftsinvandrare och EU-medborgare har hög utvandring och utgör en stor del av utvandringen. Ehrenberg drar först av total utvandring. Sen drar han av studenter, arbetskraftsinvandrare och EU-medborgare en gång till."

”Bland arbetskraftsinvandrare från länder utanför EU och Norden är återutvandringen nästan lika stor som hos nordiska medborgare. Mindre än 40 procent av denna grupp arbetskraftsinvandrare är kvar i Sverige efter tio år. Detta kan jämföras med de som kommit som flyktingar och fått asyl i Sverige. Av dessa personer är 96 procent kvar i Sverige efter tio år. Pensionärer och anhöriga som invandrar återutvandrar också i relativt liten utsträckning.”

Och känner vi igen retoriken och nivån på detta?

MnnEJKU.png

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tino har skrivit ett uppföljningsinlägg som jag tycker alla bör läsa.
http://www.tino.us/2014/12/demography-for-dummies/

"Sverige hade 2013 en nettoinvandring i relation till befolkningen på motsvarande 0.68% per år, lika mycket som rekordåret 2009. Det innebär att Sverige har passerat USAs historiska rekord för under den transatlantiska migrationen 1880-1890, då nettoinvandring låg på 0.67% per år."

"Låt mig nu återigen försöka förklara för journalisterna på ETC och Ordfront varför deras ”kalkyler” är nonsensartade. Ehrenberg kommer fram till siffran 19000 genom dubbelräkning. Studenter, arbetskraftsinvandrare och EU-medborgare har hög utvandring och utgör en stor del av utvandringen. Ehrenberg drar först av total utvandring. Sen drar han av studenter, arbetskraftsinvandrare och EU-medborgare en gång till."

”Bland arbetskraftsinvandrare från länder utanför EU och Norden är återutvandringen nästan lika stor som hos nordiska medborgare. Mindre än 40 procent av denna grupp arbetskraftsinvandrare är kvar i Sverige efter tio år. Detta kan jämföras med de som kommit som flyktingar och fått asyl i Sverige. Av dessa personer är 96 procent kvar i Sverige efter tio år. Pensionärer och anhöriga som invandrar återutvandrar också i relativt liten utsträckning.”

Och känner vi igen retoriken och nivån på detta?

MnnEJKU.png

Och vad innebär detta menar du?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO