Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag är mycket medveten om vad det betyder men användningen av den meningen, den MEDVETNA användningen av den meningen är det som får folk att snabbt skita i vad detaljerna betyder och tolka (misstolka) budskapet.

Det finns otaliga exempel på detta och det tog mig vad, 2 sek att hitta just detta exempel ifrån en site som bara far fram med rena fakta enl vissa?

Jag som lekman, röstar ej på SD osv noterade omgående detaljen "per capita". Hur vet du att hela svenska folket skiter i "detaljerna"?

Själv tycker jag att det var jättebra att dom skrev "per capita" för annars hade jag blivit rätt skärrad!

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag är mycket medveten om vad det betyder men användningen av den meningen, den MEDVETNA användningen av den meningen är det som får folk att snabbt skita i vad detaljerna betyder och tolka (misstolka) budskapet.

Det finns otaliga exempel på detta och det tog mig vad, 2 sek att hitta just detta exempel ifrån en site som bara far fram med rena fakta enl vissa?

Att feltolka och vara upprörd över att någon annan feltolkar är väl lite paradoxalt?

Fast, som man känner sig själv känner man andra....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var inte det jag var ute efter. Min poäng var att visa på hur vissa lögner kablas ut från högersidan utan att någon ifrågasätter de.
Som lögnen att Sverige tar emot flest flyktingar i hela världen.

Du måste lära dig skillnaden mellan propaganda och lögn.

Sen är det dags att rannsaka de egna leden.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Trångbott i storstadsregionerna. Jo, bostadbrist råder väl.
Skulle inte den bostadsbristen kunna trollas bort ganska omgående om man förbjöd utomsocknes att flytta till Stockholm?
Spatserar man på Stureplan en fre-lör kväll och lyssnar på folks dialekter så är det som att ta en tur igenom varenda landskap i Sverige. Då och då dyker även den nasala Djursholmskan upp.

Jag menar om vi verkligen menar allvar med att det är problem vi vill lösa och att vi absolut inte är främlingsfientliga vore inte det en sjukt enkel och kostnadseffektiv lösning?
Tycker du själv att då håller en seriös nivå på dina inlägg?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tycker du själv att då håller en seriös nivå på dina inlägg?

Absolut, jag har en konkret lösning på ett problem. Vi har de infödda stockholmarna som alltså nu har svårt att hitta boenden. Ska de tvingas flytta ifrån sin födelseort för att det inte finns jobb eller bostäder där?
Eller tvingas bo kvar hemma för att vi har en massinvandring av skåningar, norrlänningar och värmlänningar som köper svartkontrakt och därmed raserar hela hyresmarknaden för oss andra?

Jag har en lösning. Stockholmarna först. Det är väl bättre att vi stänger gränsen och försöker komma ikapp med bostäder och jobb och ser till att allt funkar först innan vi tar emot fler utomsocknes?
Vi kan ju faktiskt inte bara ta emot hur många som helst, det är ju kaos på bostadsmarknaden här.
Det är väl ingen som kan säga emot det?

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Små steg, en förändring i taget. Väldigt väldigt likt 1932.....

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20012410.ab

med tanke på politisk färg i svedala vid sagda tidpunkt och många år senare så ser ditt uttalande inte så smart ut.
som grädde på moset så kan man ju nämna blänkaren i AB bara för nån dag sedan- svenska "koncentrations" läger......om du då anser att ränderna inte går ur i SD's fall- vad skulle göra andra partier så mycket bättre?
skrapa lite på ytan på en trogen kommunist, miljö mupp eller annan så kommer sanningen fram- och den kan nog vara rätt otrevlig....
städa rent framför egen dörr innan man döma andra!!.

//jj

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Absolut, jag har en konkret lösning på ett problem. Vi har de infödda stockholmarna som alltså nu har svårt att hitta boenden. Ska de tvingas flytta ifrån sin födelseort för att det inte finns jobb eller bostäder där?
Eller tvingas bo kvar hemma för att vi har en massinvandring av skåningar, norrlänningar och värmlänningar som köper svartkontrakt och därmed raserar hela hyresmarknaden för oss andra?

Jag har en lösning. Stockholmarna först. Det är väl bättre att vi stänger gränsen och försöker komma ikapp med bostäder och jobb och ser till att allt funkar först innan vi tar emot fler utomsocknes?
Vi kan ju faktiskt inte bara ta emot hur många som helst, det är ju kaos på bostadsmarknaden här.
Det är väl ingen som kan säga emot det?

Det värsta är väl om du nu på allvar tycker att du har någon sorts poäng överhuvudtaget. Ta ett steg tillbaka och gå igonom de senasta sidorna i den här tråden för att se hur vi har kommit hit. Tycker du att verkligen att du har fört en diskussion på vettig nivå? Jag tycker nämligen att du har fört fram felaktighter, blivit överbevisad och istället för att komma med vettiga svar riktar in dig på småsaker och byter äömne gång på gång.

Men hur känns det att det står 1-0 till Avpixlat mot ETC ifråga om sanningshalt i artiklar? (Eller tänker du fortsätta att vägra att svara på det?)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
med tanke på politisk färg i svedala vid sagda tidpunkt och många år senare så ser ditt uttalande inte så smart ut.
som grädde på moset så kan man ju nämna blänkaren i AB bara för nån dag sedan- svenska "koncentrations" läger......om du då anser att ränderna inte går ur i SD's fall- vad skulle göra andra partier så mycket bättre?
skrapa lite på ytan på en trogen kommunist, miljö mupp eller annan så kommer sanningen fram- och den kan nog vara rätt otrevlig....
städa rent framför egen dörr innan man döma andra!!.

//jj

Du citerade just en sk miljömupp (mp):hihi

Måtte vi aldrig få detta parti i regeringsställning en gång till:korstecknet

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Ska vi prata "smutsig" historia tycker jag att vi dammar av en klassiker:

image.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har gett dig en förklaring på vad jag personligen tycker om SD.
Jag har gett konkreta exempel på händelser och uttalanden som får mig att tycka det jag gör om SD

Och ändå har jag fel i sak??
Hur kan någon annan än du någonsin ha rätt med den argumentations-tekniken?

- - - Updated - - -

Nej, det har du inte.
Du har kommit med påståenden.
När du nu insett att du inte har belägg för dessa, så övergår du till att benämna dem som tyckanden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Nu lägger du in dina egna brister i läsförståelse på andra läsare. Hur vet du att det inte är mest du själv som frånser kritiska detaljer i en text för att påvisa din åsikt i frågan?

Är informationen felaktig?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det har jag mycket svårt att se att vi gör.

Dock är det en aningens skillnad på den standard som tillhandahålls (och ändå klagas det :va).

View attachment 414007

Men visst, självklart kan vi ta emot lika många. Till motsvarande standard som ovan, känns det bra?
Tycker det skulle kännas alldeles utmärkt, eftersom ingen skulle komma om vi inte erbjöd den lyx vi gör.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var inte det jag var ute efter. Min poäng var att visa på hur vissa lögner kablas ut från högersidan utan att någon ifrågasätter de.
Som lögnen att Sverige tar emot flest flyktingar i hela världen.
Sverige tar emot flest flyktingar i hela världen, jämfört den standard och kravlöshet vi erbjuder.

Du har säkert förstått egentligen. Om inte är det klart oroväckande.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten