Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antingen det eller att jag faktiskt försöker diskutera saker. Märkligt nog ombeds jag att hålla en god och seriös ton och när jag gör det så börjar vi om.
Humor... :rolleyes:

Jag måste ge dig att du bytte attityd dramatiskt, bra jobbat!

Att du har fel i alla sakfrågor och konsekvent undviker alla frågor som inte passar in i din mall är nästa karaktärsdrag att rätta till. :)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag måste ge dig att du bytte attityd dramatiskt, bra jobbat!

Att du har fel i alla sakfrågor och konsekvent undviker alla frågor som inte passar in i din mall är nästa karaktärsdrag att rätta till. :)

Jag har gett dig en förklaring på vad jag personligen tycker om SD.
Jag har gett konkreta exempel på händelser och uttalanden som får mig att tycka det jag gör om SD

Och ändå har jag fel i sak??
Hur kan någon annan än du någonsin ha rätt med den argumentations-tekniken?

- - - Updated - - -

Minst två av tre som gillat ditt inlägg hänger sig åt extrema ideologier.

Grattis!

Konservatism?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En majoritet av m-politiker är för en minskning av flyktingmottagande.
47% anger samtidigt att det är svårt att beröra frågan inom partiet.
Låter som det finns gott om lantisrassenassefascister i Sveriges näst största parti.. Derp

Sanna mina ord, M kommer bli väldigt annorlunda, brytas upp i två eller minska drastiskt. Det finns verkligen inget utrymme för Moderaterna i det politiska landskapet.

Batra kommer förmodligen bli den minst viktiga partiledaren M haft, mindre än Bo Karisma Lundgren till och med.

Jag förstår att jag kommer få äta upp detta inlägg om/när Alliansen blir större än vänstern

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Och vad innebär detta menar du?

Läste du överhuvudtaget mitt inlägg? Torde framgå tämligen klart vad jag menar.

Sverige har en historisk och internationellt sett en väldigt hög invandring.

Det är i väldigt liten mån som flyktingar+anhöriginvandrare utvandrar från Sverige.

ETC, Johan Ehrenberg och Mediavärlden är ohederliga lögnare. (Vilket du fortfarande inte har svarat på/förnekat)

Bonus
Forskarna är eniga – SD är inte fascister
http://fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister

Men jag antar att Forsning och framsteg också är Nazister?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Läste du överhuvudtaget mitt inlägg? Torde framgå tämligen klart vad jag menar.

Sverige har en historisk och internationellt sett en väldigt hög invandring.

Det är i väldigt liten mån som flyktingar+anhöriginvandrare utvandrar från Sverige.

ETC, Johan Ehrenberg och Mediavärlden är ohederliga lögnare. (Vilket du fortfarande inte har svarat på/förnekat)

Bonus

Jag läste det absolut och om jag på något sätt lät dryg eller nedlåtande så var det inte min avsikt.
Jag menar det på det allra ödmjukaste sättet.

Jag förstår att din poäng var att vi har en hög invandring men vad betyder det rent konkret?
Är vi trångbodda? Är det för mycket. Om ja, vad baseras det på och vad är lagom? Ska vi sänka oss till andra delar av världen bara för att?
Tar vi verkligen emot fler än tex länderna runtom Syrien?

Jag frågar för att jag inte förstår vad du menar annat än att konstatera procentsatsen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Bonus

Ok, detta fann jag i din länk.

"– Nej, fascister är inte en rimlig benämning. Det är bättre att beskriva partiet som främlingsfientligt, nationalistiskt, konservativt och populistiskt. Det påpekar Dick Harrison, professor i historia vid Lunds universitet."

Blev det mer smickrande?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Det har jag mycket svårt att se att vi gör.

Dock är det en aningens skillnad på den standard som tillhandahålls (och ändå klagas det :va).

sz59e9f1_878929v530x800.jpg

Men visst, självklart kan vi ta emot lika många. Till motsvarande standard som ovan, känns det bra?

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
Ok, detta fann jag i din länk.

"– Nej, fascister är inte en rimlig benämning. Det är bättre att beskriva partiet som främlingsfientligt, nationalistiskt, konservativt och populistiskt. Det påpekar Dick Harrison, professor i historia vid Lunds universitet."

Blev det mer smickrande?

Dessa benämningar/tillmälen kan iaf debatteras och beror nog mycket på egna personliga åsikter och ståndpunkter. Vad innebär tex främlingsfientligt eller populistiskt? Att kalla dem för fascister är direkt felaktigt.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
Jag läste det absolut och om jag på något sätt lät dryg eller nedlåtande så var det inte min avsikt.
Jag menar det på det allra ödmjukaste sättet.

Jag förstår att din poäng var att vi har en hög invandring men vad betyder det rent konkret?
Är vi trångbodda? Är det för mycket. Om ja, vad baseras det på och vad är lagom? Ska vi sänka oss till andra delar av världen bara för att?

Jag frågar för att jag inte förstår vad du menar annat än att konstatera procentsatsen.

Vi tar emot för många Vis-à-vis hur många vi kan integrera i samhället, med jobb och bostäder.
Trångbodda? Ja det råder iaf väldigt stor bostadsbrist i storstadsregionerna.

Jämför du verkligen situationen i Syriens grannländer med Sverige? Men ja visst kan vi ta emot många många fler om vi nöjer oss med temporära uppehållstillstånd, tältbyar och knappt vatten och mat för dagen (bekostat av internationella hjälpinsatser.)

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vi tar emot för många Vis-à-vis hur många vi kan integrera i samhället, med jobb och bostäder.
Trångbodda? Ja det råder iaf väldigt stor bostadsbrist i storstadsregionerna.

Jämför du verkligen situationen i Syriens grannländer med Sverige? Men ja visst kan vi ta emot många många fler om vi nöjer oss med temporära uppehållstillstånd, tältbyar och knappt vatten och mat för dagen (bekostat av internationella hjälpinsatser.)

Trångbott i storstadsregionerna. Jo, bostadbrist råder väl.
Skulle inte den bostadsbristen kunna trollas bort ganska omgående om man förbjöd utomsocknes att flytta till Stockholm?
Spatserar man på Stureplan en fre-lör kväll och lyssnar på folks dialekter så är det som att ta en tur igenom varenda landskap i Sverige. Då och då dyker även den nasala Djursholmskan upp.

Jag menar om vi verkligen menar allvar med att det är problem vi vill lösa och att vi absolut inte är främlingsfientliga vore inte det en sjukt enkel och kostnadseffektiv lösning?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det har jag mycket svårt att se att vi gör.

Dock är det en aningens skillnad på den standard som tillhandahålls (och ändå klagas det :va).

View attachment 414007

Men visst, självklart kan vi ta emot lika många. Till motsvarande standard som ovan, känns det bra?

Det var inte det jag var ute efter. Min poäng var att visa på hur vissa lögner kablas ut från högersidan utan att någon ifrågasätter de.
Som lögnen att Sverige tar emot flest flyktingar i hela världen.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Är vi trångbodda?

Sverige är inte bördigt nog att hushålla en särskilt stor befolkning. Visst vi kan öka importen av livsmedel ännu mer för att klara av försörjningen av en ökad befolkning. Bara den anledningen känns det för mig onaturligt av att sträva efter en befolkningstillväxt till ett land som aldrig själv kommer klara av en egen livsmedelsförsörjning.

Miljöhipsters kanske kan börja se saker och ting från denna synvinkel. Desto mer människor vi tar in ju mer kommer naturen förstöras.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det var inte det jag var ute efter. Min poäng var att visa på hur vissa lögner kablas ut från högersidan utan att någon ifrågasätter de.
Som lögnen att Sverige tar emot flest flyktingar i hela världen.

Jag har hängt med ganska bra i snacket tycker jag men ska jag vara ärlig har jag aldrig hört eller läst ngn i sverige säga/skriva att vi tar EMOT flest flyktingar i HELA VÄRLDEN! Av vem och när har detta sagts:va

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det står: vilket gör Sverige till det land som tar emot flest asylsökande per capita i världen.
Det betyder att vi tar in flest asylsökande sett till antalet invånare. Det är ett helt annat påstående än att vi tar in flest asylsökande i världen.

Jag är mycket medveten om vad det betyder men användningen av den meningen, den MEDVETNA användningen av den meningen är det som får folk att snabbt skita i vad detaljerna betyder och tolka (misstolka) budskapet.

Det finns otaliga exempel på detta och det tog mig vad, 2 sek att hitta just detta exempel ifrån en site som bara far fram med rena fakta enl vissa?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten