Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Rätt intressant ändå, att övriga partier verkar ogilla demokratiska rättigheter:gnissla rätt allvarligt faktiskt om du frågar mig! Att Sen S vill medverka till att en kriminell organisation får motta mina skattepengar tycker jag är oerhört allvarligt, vill man främja eller motverka kriminalitet:va

"– Jag reagerade starkt på att vi har ett parti i Göteborgs kommunfullmäktige som använder sig av de demokratiska spelreglerna för att skapa så mycket oordning som möjligt, säger Daniel Bernmar"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men åh, börjar det om med samma frågor nu? Skojar hen?

Det är underordnat VEM som styr Sverige, det är HUR Sverige styrs som är primärt, ffs.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Lite roligt är det att ni nu skiter i allt vad demokrati heter och trotsar enbart för att det kommer från mig.

:hej

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lite roligt är det att ni nu skiter i allt vad demokrati heter och trotsar enbart för att det kommer från mig.

:hej

det som utspelade sig i gbg skedde under demokratiska former dvs sd utövade de demokratiska spelreglerna som finns men det Ogillades av de andra partierna så enligt dig är det helt enkelt för jävligt att vi har demokrati eller missuppfittar jag dig:va

Och ska jag vara ärlig så är det sådana som du som är sd:s bästa valarbetare problemet är bara att (inte) du heller har verkat fatta det ännu eller så trollar du på jävligt bra och är i själva verket en sverigedemokrat:crash

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej.
Demokrati fungerar så.
Det borde du veta.

Yep, det gör ju det.
Och om ni verkligen vore rädda om era skattepengar så kanske ni skulle sluta sponsra dessa 3-åringar som UTTALAT bara tänker bråka med alla som inte tycker som de i Riksdagen.
Känns riktigt bra att skatten går till att avlöna dessa bastarder....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Yep, det gör ju det.
Och om ni verkligen vore rädda om era skattepengar så kanske ni skulle sluta sponsra dessa 3-åringar som UTTALAT bara tänker bråka med alla som inte tycker som de i Riksdagen.

Ah
Det förklarar det hela
.de är allihop frukten av vildhavre.
Du förtar dig inte, det känns bra att du åter är där du starta. Ditt Valarbete gör (tyvärr) nytta av undersökningar att döma

Edit. Å så källa på det(en som du själv nyttjar . http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20001111.ab

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Yep, det gör ju det.
Nej, du har uppenbart inte förstått hur det fungerar.

Smagatusk

Guest
Små steg, en förändring i taget. Väldigt väldigt likt 1932.....

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20012410.ab

Enligt Godwins lag förlorade du för sisådär 1000 inlägg sedan så nu är det fritt fram att anspela på Hitler tycker jag.

Hitler ändrade lagarna när han kom till makten genom att förbjuda partier. Vet du vem som försöker göra det nu? En hint: En person som liksom Hitler en gång i tiden, lovade att avgå.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Yep, det gör ju det.
Du tycker att demokrati är för dyrt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och som vanligt när ni plockar fram ett namn som kommer med "sanningen" så hittar man samma namn på sidor som avpixlat och fria tider.
Trovärdighet små vänner, trovärdighet....

Har Jerzy Sarnecki börjat skriva åt avpixlat? Klart 2014 års skräll!

Den forskning som finns visar att 60-70 procent av skillnaden i den registrerade brottsligheten mellan barn till invandrare och svenskar förklaras av sociala förhållanden under uppväxten samt bostadssegregation i Sverige.

Jerzy Sarnecki säger vidare att en det finns "en viss koppling till vilket land den dömda personen kommer från i första generationen".

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sarnecki-overflodigt-forslag-fran-ekeroth_4186581.svd

Klart intressant att ETC (extremvänsterns organ) är på kollisionskurs med Jerzy (kulturvänsterns talesman)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Yep, det gör ju det.

Vad menar du? Ska SD släppa igenom politik som går helt emot sin egen? En politik som dessutom framförs av partier som (likt treåringar) vägrar att ens prata med SD i tex Riksdagen och lägger en massa åsikter och benämningar på SD som inte stämmer. Vilka är omogna egentligen?

Nu var det "bastarder" ja...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Last edited:

Smagatusk

Guest
Flera bra förslag och en politik som vi tydligen vill att Sverige ska föra?
http://www.interasistmen.se/granskn...yr-som-forhorsmetod-allt-annat-ar-tjanstefel/

Det är ju inte så att detta är tänkt att utföras på mopedstjälande ungdomar direkt.

‘Waterboarding innebär att man binder en fånge hårt vid en lutande bräda på ett sådant sätt att offrets fötter befinner sig högre upp än huvudet och det blir omöjligt att röra sig. Därefter täcks fångens ansikte över med tyg eller cellofan, på vilket förhörsledaren oupphörligt häller vatten. Även om en del av vätskan kan hamna i offrets lungor, är det den psykologiska känslan av att befinna sig under vatten som gör waterboarding så effektiv. En kväljningseffekt utlöses, fången känner sig bokstavligt talat som om han drunknar och tigger nästan omedelbart om att få bli släppt. CIA-agenter som har utsatts för waterboarding som en del av utbildningen har stått ut i genomsnitt 14 sekunder innan de givit upp. al-Qaidas tuffaste fånge, Khalid Sheik Mohammad – som påstås ha varit en av dem som planerade 11 september-attacken – blev föremål för beundran bland CIA-agenterna som förhörde honom när han stod ut i två och en halv minut innan han bad att få erkänna.'”

Knappast någon dans på rosor, således. Det bör tilläggas att waterboarding kan ge upphov till svår smärta, lungskador, hjärnskador till följd av syrebrist, stukningar, frakturer på armar och ben när fången försöker ta sig loss samt bestående psykologiskt trauma.

Under extrema förhållanden och under tidspress, när det gäller att så snabbt som möjligt få fram avgörande uppgifter, kan dock waterboarding enligt min mening försvaras. Jag delar denna uppfattning med fyra tidigare och en nuvarande CIA-chef. Det är sant att förhållandena avseende Kriget mot terrorismen i dag är annorlunda och något mindre desperata än i nämnda exempel från åren 2002 och 2003.

Anta dock att USA skulle lägga beslag på en högt uppsatt terrorledare såsom Ayman Zawahiri, och det kunde misstänkas att denne kände till var Usama bin Ladin befann sig. Avancerad förhörsmetodik skulle i ett sådant fall kunna spara tusentals liv världen över. Skulle man i ett sådant läge frivilligt avstå från att använda waterboarding på grund av någon form av missriktad humanism från ett antal blödande vänsterhjärtan?

Att göra detta, det vill säga avstå, menar jag vore inte bara ett grovt tjänstefel utan yttermera ett svek mot västvärlden.

Försökte klargöra lite vad Tommy Hansson menar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är ju inte så att detta är tänkt att utföras på mopedstjälande ungdomar direkt.

‘Waterboarding innebär att man binder en fånge hårt vid en lutande bräda på ett sådant sätt att offrets fötter befinner sig högre upp än huvudet och det blir omöjligt att röra sig. Därefter täcks fångens ansikte över med tyg eller cellofan, på vilket förhörsledaren oupphörligt häller vatten. Även om en del av vätskan kan hamna i offrets lungor, är det den psykologiska känslan av att befinna sig under vatten som gör waterboarding så effektiv. En kväljningseffekt utlöses, fången känner sig bokstavligt talat som om han drunknar och tigger nästan omedelbart om att få bli släppt. CIA-agenter som har utsatts för waterboarding som en del av utbildningen har stått ut i genomsnitt 14 sekunder innan de givit upp. al-Qaidas tuffaste fånge, Khalid Sheik Mohammad – som påstås ha varit en av dem som planerade 11 september-attacken – blev föremål för beundran bland CIA-agenterna som förhörde honom när han stod ut i två och en halv minut innan han bad att få erkänna.'”

Knappast någon dans på rosor, således. Det bör tilläggas att waterboarding kan ge upphov till svår smärta, lungskador, hjärnskador till följd av syrebrist, stukningar, frakturer på armar och ben när fången försöker ta sig loss samt bestående psykologiskt trauma.

Under extrema förhållanden och under tidspress, när det gäller att så snabbt som möjligt få fram avgörande uppgifter, kan dock waterboarding enligt min mening försvaras. Jag delar denna uppfattning med fyra tidigare och en nuvarande CIA-chef. Det är sant att förhållandena avseende Kriget mot terrorismen i dag är annorlunda och något mindre desperata än i nämnda exempel från åren 2002 och 2003.

Anta dock att USA skulle lägga beslag på en högt uppsatt terrorledare såsom Ayman Zawahiri, och det kunde misstänkas att denne kände till var Usama bin Ladin befann sig. Avancerad förhörsmetodik skulle i ett sådant fall kunna spara tusentals liv världen över. Skulle man i ett sådant läge frivilligt avstå från att använda waterboarding på grund av någon form av missriktad humanism från ett antal blödande vänsterhjärtan?

Att göra detta, det vill säga avstå, menar jag vore inte bara ett grovt tjänstefel utan yttermera ett svek mot västvärlden.

Försökte klargöra lite vad Tommy Hansson menar.

Mäh! Det är ju mycket lättare att ta saker ur sitt sammanhang.

Sen är det ju som vanligt enligt vänstern bättre att skydda brottslingar än brottsoffer. Applicerbart på detta scenario så är det enligt dem förstås bättre att låta exempelvis 10000-tals oskyldiga människor dö i en potentiell terrorattack än att en terrorist/mördare ska må dåligt för att kunna förhindra detta.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten