Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tittar på Rapport och noterar att fokus från svenska moskéer idag är att muslimer kanske kan drabbas av [oklart vad] pga att muslimer mördade icke-muslimer i Paris i förrgår. :3freak

Drömmer jag? :va

http://www.usatoday.com/story/opini...h-anjem-choudary-editorials-debates/21417461/

People know the consequences: Opposing view

Anjem Choudary 7:34 p.m. EST January 8, 2015
Why did France allow the tabloid to provoke Muslims?

Contrary to popular misconception, Islam does not mean peace but rather means submission to the commands of Allah alone. Therefore, Muslims do not believe in the concept of freedom of expression, as their speech and actions are determined by divine revelation and not based on people's desires.
Although Muslims may not agree about the idea of freedom of expression, even non-Muslims who espouse it say it comes with responsibilities. In an increasingly unstable and insecure world, the potential consequences of insulting the Messenger Muhammad are known to Muslims and non-Muslims alike.
OUR VIEW: Slaughter of French satirists can't silence free expression
GALLAGHER: Why USA TODAY ran extremist's view
Muslims consider the honor of the Prophet Muhammad to be dearer to them than that of their parents or even themselves. To defend it is considered to be an obligation upon them. The strict punishment if found guilty of this crime under sharia (Islamic law) is capital punishment implementable by an Islamic State. This is because the Messenger Muhammad said, "Whoever insults a Prophet kill him."
However, because the honor of the Prophet is something which all Muslims want to defend, many will take the law into their own hands, as we often see.
Within liberal democracies, freedom of expression has curtailments, such as laws against incitement and hatred.

The truth is that Western governments are content to sacrifice liberties and freedoms when being complicit to torture and rendition — or when restricting the freedom of movement of Muslims, under the guise of protecting national security.
So why in this case did the French government allow the magazine Charlie Hebdo to continue to provoke Muslims, thereby placing the sanctity of its citizens at risk?
It is time that the sanctity of a Prophet revered by up to one-quarter of the world's population was protected.

Anjem Choudary is a radical Muslim cleric in London and a lecturer in sharia.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej, jag känner bara igen SD-retoriken.
Om någon inom SD räknat på något och en erkänd, väl insatt ekonom räknar på samma och kommer fram till nåt helt annat så är det ekonomen som har fel. Utan tvivel. Enl SD.

Om det nu visar sig att jag har rest en hel del kommer du säga att det inte är tillräckligt. Om det visar sig att det är tillräckligt kommer du säga att det är till fel länder. Om det visar sig att jag har rest till rätt länder kommer du säga att jag träffat fel människor. Osv...

Lite så får jag uppfattningen att du tänker och därför är det ganska lönlöst att lägga fram några som helst bevis för en tes sålänge du hävdar motsatsen.
Trotsigt liksom....
Du har med andra ord inte rest.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Alltid uppfriskande när SD-svansen gapar om "verklighetsuppfattning"..... :rofl

Tyvärr är din verklighetsuppfattning väldigt skev. Jag säger inte att den genomsnittliga SD-väljarens bild av verkligheten är helt korrekt. Däremot har dessa insett att det är något väldigt hemskt som händer i samhället. Människors förmåga att bilda sig en egen uppfattning om hur saker och ting fungerar har institutioner från tidig ålder raderat bort hos de flesta.

Mångkultur har aldrig existerat. Det går emot naturen. Naturen har på ett vackert sätt segregerat olika folkgrupper.

Den mångkultur många förespråkar kommer endast leda till orolighet, våld och fattigdom. Kort sagt Sveriges förfall. Det framstående land som tidigare svenskar byggt upp under väldigt lång tid har två generationer lyckats förstöra. Tänk vad ideologisk övertygade människor lyckats acceptera i sina liv. Marx skulle vara riktigt stolt över att se samhällsexperimentet som pågår inom de europeiska folkens länder.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
http://www.usatoday.com/story/opini...h-anjem-choudary-editorials-debates/21417461/

People know the consequences: Opposing view

Anjem Choudary 7:34 p.m. EST January 8, 2015
Why did France allow the tabloid to provoke Muslims?

Contrary to popular misconception, Islam does not mean peace but rather means submission to the commands of Allah alone. Therefore, Muslims do not believe in the concept of freedom of expression, as their speech and actions are determined by divine revelation and not based on people's desires.
Although Muslims may not agree about the idea of freedom of expression, even non-Muslims who espouse it say it comes with responsibilities. In an increasingly unstable and insecure world, the potential consequences of insulting the Messenger Muhammad are known to Muslims and non-Muslims alike.
OUR VIEW: Slaughter of French satirists can't silence free expression
GALLAGHER: Why USA TODAY ran extremist's view
Muslims consider the honor of the Prophet Muhammad to be dearer to them than that of their parents or even themselves. To defend it is considered to be an obligation upon them. The strict punishment if found guilty of this crime under sharia (Islamic law) is capital punishment implementable by an Islamic State. This is because the Messenger Muhammad said, "Whoever insults a Prophet kill him."
However, because the honor of the Prophet is something which all Muslims want to defend, many will take the law into their own hands, as we often see.
Within liberal democracies, freedom of expression has curtailments, such as laws against incitement and hatred.

The truth is that Western governments are content to sacrifice liberties and freedoms when being complicit to torture and rendition — or when restricting the freedom of movement of Muslims, under the guise of protecting national security.
So why in this case did the French government allow the magazine Charlie Hebdo to continue to provoke Muslims, thereby placing the sanctity of its citizens at risk?
It is time that the sanctity of a Prophet revered by up to one-quarter of the world's population was protected.

Anjem Choudary is a radical Muslim cleric in London and a lecturer in sharia.
Han är i alla fall ärlig.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tyvärr är din verklighetsuppfattning väldigt skev. Jag säger inte att den genomsnittliga SD-väljarens bild av verkligheten är helt korrekt. Däremot har dessa insett att det är något väldigt hemskt som händer i samhället. Människors förmåga att bilda sig en egen uppfattning om hur saker och ting fungerar har institutioner från tidig ålder raderat bort hos de flesta.

Mångkultur har aldrig existerat. Det går emot naturen. Naturen har på ett vackert sätt segregerat olika folkgrupper.

Den mångkultur många förespråkar kommer endast leda till orolighet, våld och fattigdom. Kort sagt Sveriges förfall. Det framstående land som tidigare svenskar byggt upp under väldigt lång tid har två generationer lyckats förstöra. Tänk vad ideologisk övertygade människor lyckats acceptera i sina liv. Marx skulle vara riktigt stolt över att se samhällsexperimentet som pågår inom de europeiska folkens länder.

Marx var väl jude så visst hade han varit stolt!

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tittar på Rapport och noterar att fokus från svenska moskéer idag är att muslimer kanske kan drabbas av [oklart vad] pga att muslimer mördade icke-muslimer i Paris i förrgår. :3freak

Drömmer jag? :va
Antar du är upprörd?
Jag tycker det är helt i sin ordning att media tar upp en ökad hotbild mot oskyldiga, oavsett vilka det är.

Eller tror du inte dessa terrorattacker kommer att öka på främlingsfientlighet och islamofobi?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antar du är upprörd?
Jag tycker det är helt i sin ordning att media tar upp en ökad hotbild mot oskyldiga, oavsett vilka det är.

Eller tror du inte dessa terrorattacker kommer att öka på främlingsfientlighet och islamofobi?
Nej jag är inte upprörd, och jag skulle för övrigt inte bli överdrivet förvånad om du inte är det av vad som hänt i Frankrike senaste dygnen heller med tanke på en del av dina ställningstaganden, nya som mindre nya.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Antar du är upprörd?

Jag är helt övertygad om att det ökar främlingsfientligheten och islamofobin i de grupper av människor som inte har möjligheten att tänka steget längre och förstå att terrorister är terrorister oavsett vilken religion de tillhör. Varför är tex aldrig amerikaner terrorister när de går in i andra länder och tar över med våld? Varför går de i stort sett alltid in i länder där de har något att vinna ekonomiskt och drar en vals om att vara hjälte och rädda stackars förtryckta människor. Med det inte sagt att det funnits många förtryckta människor i många av de länder de "räddat". Varför inte Nordkorea? Ja det är en seriös fråga så om någon har något vettigt att säga i frågan är jag mycket intresserad av att höra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför inte Nordkorea? För att det finns ingen opposition eller administration som kan ta hand om dem efter ett maktskifte ändå, Sydkorea vägrar, Kina också. Otroligt tragiskt, men knappast USA's problem, snarare Sveriges, som accepterar deras terror.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför inte Nordkorea? För att det finns ingen opposition eller administration som kan ta hand om dem efter ett maktskifte ändå, Sydkorea vägrar, Kina också. Otroligt tragiskt, men knappast USA's problem, snarare Sveriges, som accepterar deras terror.

Men accepterar inte då hela världen deras terror om man ser på det så? Jag menar inte att det är alla andras problem men nånstans måste man ju dra en gräns vad ett land får göra mot sin befolkning. Jag har inte svaret på vad som skulle kunna göras, men jag kan ändå önska att jag hade det.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Men accepterar inte då hela världen deras terror om man ser på det så? Jag menar inte att det är alla andras problem men nånstans måste man ju dra en gräns vad ett land får göra mot sin befolkning. Jag har inte svaret på vad som skulle kunna göras, men jag kan ändå önska att jag hade det.
Kritiserade du inte precis att USA har gått in i länder?
Nu kritiserar du varför man inte går in i länder?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kritiserade du inte precis att USA har gått in i länder?
Nu kritiserar du varför man inte går in i länder?

Jag kritiserade att de går in i länder av fel anledning, som att komma åt olja tex.
Skulle man låta en familj behandla sina barn som slavar, svälta dom och tortera dom utan att någon gör nåt? Jag ville som sagt ha er syn på det, inte min för den vet jag redan. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping