Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo det finns många ledare som behandlar människor som skit, tex Kim Jong-un.
Det tog ju ändå väldigt lång tid för USA att göra något när det gällde tex Saddam eller?
Ja de behövde ju honom t.ex. mot Iran. Världen är inte god/ond, ibland är den ond/ond och då är det rätt att välja det näst sämsta alternativet.

För övrigt blir det lite knepigt när du ibland tycker USA rycker in för fort, ibland för långsamt osv. Finns det någon typ av stringens i vad du tycker?

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja de behövde ju honom t.ex. mot Iran. Världen är inte god/ond, ibland är den ond/ond och då är det rätt att välja det bäst sämsta alternativet.

För övrigt blir det lite knepigt när du ibland tycker USA rycker in för fort, ibland för långsamt osv. Finns det någon typ av stringens i vad du tycker?

Som jag sa så kan jag tycka att USA endast lägger sig i när det finns något att vinna på det. Men det är bara min personliga åsikt. Jag har inte sagt att jag har svaret på hur världen ska skötas men så länge vi har gränser så måste kanske var land sköta sitt inom landet och börjar de bråka utanför så får de nog stå ut med att andra blandar sig i. Enligt min åsikt är människan ett onödigt ont på denna jord som mest förstör allt i sin väg. Men vad vet jag, jag är ju bara här för att sprida kärlek.
Min fråga till DIG var OM det inte tog väldigt lång tid för USA att göra något åt Saddam?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som jag sa så kan jag tycka att USA endast lägger sig i när det finns något att vinna på det. Men det är bara min personliga åsikt. Jag har inte sagt att jag har svaret på hur världen ska skötas men så länge vi har gränser så måste kanske var land sköta sitt inom landet och börjar de bråka utanför så får de nog stå ut med att andra blandar sig i. Enligt min åsikt är människan ett onödigt ont på denna jord som mest förstör allt i sin väg. Men vad vet jag, jag är ju bara här för att sprida kärlek.
Min fråga till DIG var OM det inte tog väldigt lång tid för USA att göra något åt Saddam?
Om du tycker människan är ett onödigt ont förstår jag verkligen inte varför du oroar dig för om någon nordkorean svälter ihjäl och ännu mindre varför just USA av alla ca 200 tillgängliga länder skall bry sig. Vem vet, alla amerikaner kanske också tycker människor är onödigt så de bryr sig helt enkelt inte.

För övrigt har USA lagt sig i massor med konflikter där de inte har uppenbar vinning, Jugoslavien, Afghanistan, Somalia, IS bara de senaste 20 åren. Vad tycker du om det?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Om du tycker människan är ett onödigt ont förstår jag verkligen inte varför du oroar dig för om någon nordkorean svälter ihjäl och ännu mindre varför just USA av alla ca 200 tillgängliga länder skall bry sig. Vem vet, alla amerikaner kanske också tycker människor är onödigt så de bryr sig helt enkelt inte.

För övrigt har USA lagt sig i massor med konflikter där de inte har uppenbar vinning, Jugoslavien, Afghanistan, Somalia, IS bara de senaste 20 åren. Vad tycker du om det?

Tycker du själv att människan förvaltar denna jord som sig bör? Tycker du vi behandlar djur och natur på ett rättvist sätt?

Jag ställde frågor då jag har ett seriöst intresse av historia men jag har insett att jag bör vända mig till källor som ser mer neutralt på ämnet istället. Vill ha det ur ett mer objektivt perspektiv. Tack för pratstunden nu blire att läsa Världens historia istället. Tjing tjing

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vilka länder har USA gått plus på att kriga med? :)
Det är ju grejen med deras krig.. staten och befolkningen blir bara fattigare, men lirarna som äger infrastrukturföretagen som går in efter kriget är klart, vapentillverkarna och gruv/oljebolagstopparna badar i guld. Så ser deras system ut.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju grejen med deras krig.. staten och befolkningen blir bara fattigare, men lirarna som äger infrastrukturföretagen som går in efter kriget är klart, vapentillverkarna och gruv/oljebolagstopparna badar i guld. Så ser deras system ut.
:foliehatt

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Alltid på.
Men du påstår alltså att jag har fel?
Kolla upp vilka som äger företagen involverade i att 'bygga upp' de annekterade länderna. Ta sen en kik på vilka befattningar de har i amerikanska administrationen.
Att du ens orkar säga emot liksom. Krig har Alltid varit berikande för de styrande, och tämligen blodiga, smärtsamma och förnedrande för de stridande. Har du tur får du ära och en medalj, har du otur får du armar och ben bortsprängda och får glömmas bort på en futtig militärpension.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltid på.
Men du påstår alltså att jag har fel?
Kolla upp vilka som äger företagen involverade i att 'bygga upp' de annekterade länderna. Ta sen en kik på vilka befattningar de har i amerikanska administrationen.
Att du ens orkar säga emot liksom. Krig har Alltid varit berikande för de styrande, och tämligen blodiga, smärtsamma och förnedrande för de stridande. Har du tur får du ära och en medalj, har du otur får du armar och ben bortsprängda och får glömmas bort på en futtig militärpension.
Du har säkert rätt i sak. Men när jag tänker på krig och elände är jag inte så cynisk att jag oroar mig för vilka som TJÄNAR på det hela, men jag vet att avundsjukan är en starkare drivkraft än solidaritet inom vänstern så att det sitter en massa självutnämnda förståsigpåare och pekar finger medan folk lider tycker jag bara är osmakligt.

Det är tveklöst så att kritiken mot ingripandet i tex Irak handlat uteslutande om en formalitet (eventuellt förekommande massförstörelsevapen) och konspirationsteorier (vem tjänar på vad). Knappt ett ord om lidandet har vänstern orkat yppa.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du har säkert rätt i sak. Men när jag tänker på krig och elände är jag inte så cynisk att jag oroar mig för vilka som TJÄNAR på det hela, men jag vet att avundsjukan är en starkare drivkraft än solidaritet inom vänstern så att det sitter en massa självutnämnda förståsigpåare och pekar finger medan folk lider tycker jag bara är osmakligt.

Det är tveklöst så att kritiken mot ingripandet i tex Irak handlat uteslutande om en formalitet (eventuellt förekommande massförstörelsevapen) och konspirationsteorier (vem tjänar på vad). Knappt ett ord om lidandet har vänstern orkat yppa.

Ja du.. jag har ingen aning vad 'vänstern' håller på med.. inget jag vill vara del av iaf.
Men jag tycker det fokuseras rätt mycket i media på hur många som dödas och skadas 'där nere'.. problemet är väl att väldigt få bryr sig om vad som händer människor långt borta. Sprängs folk till småbitar runt en dagligen är nog synen en annan.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Angående Islamism, foliehattsvarning
Nog bara en liten klick, typ?http://halmstadmoske.weebly.com/start/attacken-i-paris-ar-en-stor-logn
:va

Och kickar en på övriga artiklar så :freak

Va finns det folk på internet som tror på konspirationer? Scary...

Här har du några fler på dem mest uppenbara platserna, finns sedan tusentals privatbloggare som går igång på likartade stories.

https://www.flashback.org/t2504812
http://whatreallyhappened.com/#axzz3ORBXO2na

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet