Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vänsterpartiet och Ung Vänster demonstrerar mot islamofobi.
Källa: http://www.sydsvenskan.se/lund/vanstern-demonstrerade-mot-islamofobi/

Vi har precis varit med om 3-4 "jihadister" som känslokallt dödat stora delar av en fredlig och laglig tidningsredaktion, två poliser (en livvakt, och en ren avrättning av en redan skottskadad polis på öppen gata) samt andra oskyldiga civila människor som bara råkat befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt, totalt 17 personer, om inte den siffran tyvärr stiger.

Vi ritar upp tre separata cirklar på ett papper.

Cirkel #1, här har vi jihadisterna, villiga att dö, men än hellre döda andra, för sin guds skull... (tydligen inte så allsmäktig som de tror...)

Cirkel #2, här har vi lagliga, civila franska medborgare som jobbat med grafiskt arbete och copy och allt som har med en tidningsverksamhet att göra i många år, som många andra människor här i världen.

Cirkel #3, Européer (inkl. svenskar såklart) m.fl. i alla möjliga konstellationer utav ålder, kön, hudfärg, religion, kultur, utbildning, inkomst osv. som ogillar och/eller är rädda för människorna i den första cirkeln.

Vilken grupp människor lägger Vänstern och Ung vänster fokus på i sin demonstration? Gissa...

Det är så att man nästan förväntar sig ett uttalande från dem att behandlar man muslimer med samma respekt som alla andra människor på den här lilla blå planeten, och inte med tre gånger mer respekt, så förtjänar man en dödsskjutning eller halshuggning...

Vad har Vänstern för demonstrations-plan vid nästa terroristattack kommer? (kommer vi hinna fira midsommar innan dess? Påsk?)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vänstern försöker bara vinna muslimröster på hela händelsen. Typiskt vänstern att försöka tjäna på ond bråd död.

Till och med terroristerna har ju vett nog att låtsas tycka det hela är beklagligt.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1420911557639.jpg
    uploadfromtaptalk1420911557639.jpg
    107.3 KB · Visningar: 65

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Va finns det folk på internet som tror på konspirationer? Scary...

Här har du några fler på dem mest uppenbara platserna, finns sedan tusentals privatbloggare som går igång på likartade stories.

https://www.flashback.org/t2504812
http://whatreallyhappened.com/#axzz3ORBXO2na

På internetz finnes allt. Men detta är ju en intresseklubben utanför netz. Och de är inte den enda.
Som orback sa "vi måste vara tillmötesgående för en dag kanske vi är i minoritet"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På internetz finnes allt. Men detta är ju en intresseklubben utanför netz. Och de är inte den enda.
Som orback sa "vi måste vara tillmötesgående för en dag kanske vi är i minoritet"
Det var han som ville ha sex med sin mormors häst eller hur var det?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vänsterpartiet och Ung Vänster demonstrerar mot islamofobi.
Källa: http://www.sydsvenskan.se/lund/vanstern-demonstrerade-mot-islamofobi/

Vi har precis varit med om 3-4 "jihadister" som känslokallt dödat stora delar av en fredlig och laglig tidningsredaktion, två poliser (en livvakt, och en ren avrättning av en redan skottskadad polis på öppen gata) samt andra oskyldiga civila människor som bara råkat befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt, totalt 17 personer, om inte den siffran tyvärr stiger.

Vi ritar upp tre separata cirklar på ett papper.

Cirkel #1, här har vi jihadisterna, villiga att dö, men än hellre döda andra, för sin guds skull... (tydligen inte så allsmäktig som de tror...)

Cirkel #2, här har vi lagliga, civila franska medborgare som jobbat med grafiskt arbete och copy och allt som har med en tidningsverksamhet att göra i många år, som många andra människor här i världen.

Cirkel #3, Européer (inkl. svenskar såklart) m.fl. i alla möjliga konstellationer utav ålder, kön, hudfärg, religion, kultur, utbildning, inkomst osv. som ogillar och/eller är rädda för människorna i den första cirkeln.

Vilken grupp människor lägger Vänstern och Ung vänster fokus på i sin demonstration? Gissa...

Det är så att man nästan förväntar sig ett uttalande från dem att behandlar man muslimer med samma respekt som alla andra människor på den här lilla blå planeten, och inte med tre gånger mer respekt, så förtjänar man en dödsskjutning eller halshuggning...

Vad har Vänstern för demonstrations-plan vid nästa terroristattack kommer? (kommer vi hinna fira midsommar innan dess? Påsk?)

Har du lust att googla på tre ord?

Muslim
Islamist
Jihadist

De tre. Jag får nämligen känslan (av ditt inlägg/ordval) att du inte har koll på vad de betyder.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Muslim
Islamist
Jihadist

De tre. Jag får nämligen känslan (av ditt inlägg/ordval) att du inte har koll på vad de betyder.

Läste du undersökning avseende troende muslimers åsikter avseende våld i religionens namn?

Givetvis är det alldeles uppenbart och självklart att det är en minoritet som stödjer vansinne, men det är ingen liten minoritet, framförallt inte maa att det är ca 1,8 miljarder anhängare http://www.pewglobal.org/2013/09/10/muslim-publics-share-concerns-about-extremist-groups/

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läste du undersökning avseende troende muslimers åsikter avseende våld i religionens namn?

Givetvis är det alldeles uppenbart och självklart att det är en minoritet som stödjer vansinne, men det är ingen liten minoritet, framförallt inte maa att det är ca 1,8 miljarder anhängare http://www.pewglobal.org/2013/09/10/muslim-publics-share-concerns-about-extremist-groups/
Vad fan kommer du hit med en massa jävla fakta och förstör stämningen för?

Kan DU svara på DET?

Just det.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Det tog ju ändå väldigt lång tid för USA att göra något när det gällde tex Saddam eller?

Just detta måste jag kommentera trots att denna tråden blir mer och mer förvriden och nu antagit skepnaden av en allmän diskussion :)

USA ångrar sig grovt att de gick in i Irak, jag är 100 % säker på att (om de kunnat vrida klockan tillbaka) inte gjort det igen.

Man gick även emot hela världssamfundet i denna fråga, och det förstörde många relationer som byggts upp under lång tid. FN stod enade i frågan och sa entydigt "Gå INTE in i Irak - Det FINNS inga massförstörelsevapen"

Detta med massförstörelsevapen var som alla vet den officiella versionen varför en attack enligt USA var befogad (Att USA själv en gång i tiden satt Saddam Hussein vid rodret tonade man ner).

Sedan den dolda agendan, världens sämst bevarade hemlighet !!!

"USA fann inte heller några massförstörelsevapen, men de fann en massa olja"

Allt sammantaget........Visst de gick inte in i Irak för att avsätta Saddam eller "rädda folket" de gjorde det av andra självklara saker, men hade de förstått hur kostsamt det skulle bli så hade de inte (med facit i hand) gjort om det.

Det är jag 100 % säker på så här 11 år efteråt.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har inte sagt att jag har svaret på hur världen ska skötas men så länge vi har gränser så måste kanske var land sköta sitt inom landet och börjar de bråka utanför så får de nog stå ut med att andra blandar sig i

Innebär detta att du tycker det vore okej för sverige att helt stänga sina gränser för flyktingar? Jag menar, syrianerna får väl klara sig själva inom sina gränser?

Eller kan man göra någon slags trade-off; 20 000 syrianska flyktingar till sverige = 20 000 svenska militärer till syrien? När sen västvärlden städat färdigt i mellanöstern så kan man byta tillbaka?

Sen är inte världen "varje land för sig själv" längre. De flesta länder idag är sammankopplade genom import/export. Kollapsar ett land fullständigt så kommer det märkas runt hela jorden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Något att tänka på kanske om man förundras över hur terrorismen gror.
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20127548.ab

En liten tankenöt till dig. Detta är fiktivt, bara för att vara på det klara.

"Två Sd anhängare lackar ur på aftonbladet, löper amok på redaktionen och skjuter ihjäl tio redaktörer medan de skanderarar Jimmie Åkesson shaalallallalaaa"

Undersökning visar att det rör sig om en minoritet av Sd-röstare som stödjer denna sortens tillgrepp. De flesta kommunala gruppledare fördömer den sortens agerande och att det inte alls är något som hör hemma eller finns i partiprogrammet.

Nå. Hur blir reaktionerna?

A. Alla Sd är idioter

B. Partiets ledning borde avgå och partiet försvinna

C.Det bör införas noggrann kontroll över samtliga Sd anhängare

D. Fördömer du individerna, men pratar om att det nu är oerhört viktigt att vi visar kärlek och förståelse för Sd som grupp och att det är oerhört viktigt att alla politiska partiet får utöva sin politik

Min högst personliga gissning är att samtliga Sd-röstare hade blivit skuldbelagda, ledningen hade ställts till svars och löpsedlar hade inte varit nådiga.

Du?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Muslim
Islamist
Jihadist

Muslim
Islamist
Jihadist

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Istället för att jag kallar dig korkad så gör du jobbet själv.
Du gillar mig mer än du inser :krama

Så för en gångs skull hoppar du över personangreppen.
Har du googlat orden ännu?
Jag tänkte att du kanske skulle lära dig lite faktakoll innan du kommer med påståenden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping