Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej, men har du koll på hur många dessa är?

Inte de exakta antalet nej. Men jag tänker såhär:
Det finns ca 1,6 miljarder muslimer.
Om vi räknar högt och säger att 10% av de skuöle vara extremister så får vi en siffra på 160 miljoner. Med så många extremister världen över skulle vi inte ha betydligt fler terrordåd än vad vi har idag?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om vi räknar högt och säger att 10% av de skuöle vara extremister så får vi en siffra på 160 miljoner. Med så många extremister världen över skulle vi inte ha betydligt fler terrordåd än vad vi har idag?

Det framgår ganska tydligt i den undersökning jag länkat till två gånger.
Varför skulle antalet terrordåd vara fler bara för att 160milj stödjer dem? Rätt många röstar på parti men få är aktiva politiker.

Det är något fler än 10%, medianvärdet ger 13%.

Precis som att det var relativt få nassar som utförde gasning.. Kopplar du?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jorå, så länge de inte sätter sig emot och... Derp.

Nation får du men religion ä ett val. Tvingas du in i en, säger det sig självt att det är fuckat från början

Ja och alla kristna är skyldiga till alla dåd som utförs av kristna och alla ateister är skyldiga till dåd som utförs av ateister osv osv
Duh!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Nu blandar du ihop de som utför handlingen med de som stödjer den.

Men det är svårt att prata om terrordåd om man inte definierar vad ett terrordåd är.

Jag försöker hålla mig ifrån att enbart tänka på mig själv, så då måste jag ta med alla länder, gör du det är det inte direkt ett litet antal som blir skadade i religionens namn.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ja och alla kristna är skyldiga till alla dåd som utförs av kristna och alla ateister är skyldiga till dåd som utförs av ateister osv osv
Duh!

Om det sker i syfte att
A. De tror inte på samma sak, så vi bombar skiten
B. De säger dumma saker om det vi tror på, så vi bombar skiten.
C. För att det står så i sagoboken

Ja. Varför skillnaden mellan alla nazister är ansvariga för vissa nazisters verk?
I ena fallet ska inte kollektivt ansvar utdelas, i andra skall det? Det är väl inte svårare att ta avstånd från en religion än en ideologi? Framförallt eftersom islam inte enkom är en religion utan även en ideologi

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu blandar du ihop de som utför handlingen med de som stödjer den.

Men det är svårt att prata om terrordåd om man inte definierar vad ett terrordåd är.

Jag försöker hålla mig ifrån att enbart tänka på mig själv, så då måste jag ta med alla länder, gör du det är det inte direkt ett litet antal som blir skadade i religionens namn.

Men då menar du alla religioner?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Duh!

Ja, varför inte?

Men att dra in icke troende förstår jag inte, lite som att säja att alla högerhänta är anvarig för vad andra högerhänta ställer till med.:va

Men hur mycket behöver en protestant ta ansvar för i dagsläget?

- - - Updated - - -

Men då menar du alla religioner?

Nu pratar vi om en specifik, nämligen islam och dess anhängare muslimer.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja, varför inte?

Men att dra in icke troende förstår jag inte, lite som att säja att alla högerhänta är anvarig för vad andra högerhänta ställer till med.:va

Men hur mycket behöver en protestant ta ansvar för i dagsläget?

- - - Updated - - -

Nu pratar vi om en specifik, nämligen islam och dess anhängare muslimer.

Men var drar du då gränsen? Om alla anhängare til en religion måste ta ansvar för den lilla klick som misstolkar budskapet då måste alla AIKare ta ansvar för vad Firman ställer till med?
Tar du som mc-förare ansvar för vad Bandidos sysslar med?
Tar du som svensk ansvar för vad våldtäktsmannen i Umeå gjorde?
Var drar man gränsen för vilket ansvar man har för att en idiot delar nånting man själv är eller gör?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Tja, enligt samma metodik är ju alla sd anhängare lågutbildade lågpannde rasister, som helst av allt vevar järnrör eller i alla fall bär ett kollektivt ansvar.
Precis som att vänsterpartister bär ansvar i kommunismens dödsoffer.
Ser inte skillnaden.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men var drar du då gränsen? Om alla anhängare til en religion måste ta ansvar för den lilla klick som misstolkar budskapet då måste alla AIKare ta ansvar för vad Firman ställer till med?
Tar du som mc-förare ansvar för vad Bandidos sysslar med?
Tar du som svensk ansvar för vad våldtäktsmannen i Umeå gjorde?
Var drar man gränsen för vilket ansvar man har för att en idiot delar nånting man själv är eller gör?

Du blandar och ger som någon som inte tänkt igenom saken.

Man kan ju dra gränsen där folk tycker att våldsyttringar är acceptabla, eller?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Men var drar du då gränsen? Om alla anhängare til en religion måste ta ansvar för den lilla klick..?

Vad är det du åsyftar nu, de som utför, eller de som stödjer? För det ena må va en liten klick (procentuellt iaf. Antalet kan vi nog dividera om) det andra faller inte under gränsen för "liten klick" på långa vägar.

Smagatusk

Guest
SVT2 Agenda ikväll. Jomshof vs Sahlin om islam.

Jomshof är en personlig favorit hos mig. Lugn, saklig och påläst. Detta ska bli kul att se.

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
11 sep har absolut med det att göra men istället för att jaga endast förövarna så plöjde man igenom civilbefolkning på vägen också.
Sätt dig in i situationen själv.
Din granne är kriminell. Inte du. Polisen vill ta din granne men vill inte gå in m personal av rädsla för förluster. Istället bombar de hela kvartetet när du är på jobbet.
Du klarar dig men din granne och dina barn dör.

Vart kommer du rikta ilskan mot? Din granne eller polisen?

Det är tyvärr enkel matematik och det är dessa följder vi nu upplever.

I första hand riktar jag ilskan mot grannen såklart. Det är ju pga han/hon som huset blev bombat.

Sen är det klart att jag skulle bli förbannad om nån bombar mitt hus. Men inte fan skulle jag mörda oskyldiga för det. Då är man ju lika störd som grannen.

Eller vad tycker du själv?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Har inte polisen precis mördat oskyldiga? Folk som inte hade något med den kriminelle grannen att göra?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det som verkar missas i debatten är att väldigt många vanliga muslimer håller med om terroristernas världsbild, tex att man inte får rita deras gubbe. Om de flesta tyskar tycker judar suger getpung så får de också fatta att de stänks ner med lägergrejen.

Eller finns det tex moderata muslimska organisationer i Sverige? Ärlig fråga. Vilka är det i så fall, där tex homosexualitet är OK och kvinnor kan ha pojkvän, bo själva osv.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping