Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Något att tänka på kanske om man förundras över hur terrorismen gror.
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20127548.ab

11 september har absolut inget med saken att göra?
Både Linderborg och du verkar glömma det datumet.

Säger inte att västvärlden är oskyldiga och perfekta. Men ska man se det ut den där synvinkeln och inte ens tar upp 9/11 så är det i min värld bara ett försök att legitimera terrorism och psykopatmuslimer.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
11 september har absolut inget med saken att göra?
Både Linderborg och du verkar glömma det datumet.

Säger inte att västvärlden är oskyldiga och perfekta. Men ska man se det ut den där synvinkeln och inte ens tar upp 9/11 så är det i min värld bara ett försök att legitimera terrorism och psykopatmuslimer.

11 sep har absolut med det att göra men istället för att jaga endast förövarna så plöjde man igenom civilbefolkning på vägen också.
Sätt dig in i situationen själv.
Din granne är kriminell. Inte du. Polisen vill ta din granne men vill inte gå in m personal av rädsla för förluster. Istället bombar de hela kvartetet när du är på jobbet.
Du klarar dig men din granne och dina barn dör.

Vart kommer du rikta ilskan mot? Din granne eller polisen?

Det är tyvärr enkel matematik och det är dessa följder vi nu upplever.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
11 sep har absolut med det att göra men istället för att jaga endast förövarna så plöjde man igenom civilbefolkning på vägen också.
Sätt dig in i situationen själv.
Din granne är kriminell. Inte du. Polisen vill ta din granne men vill inte gå in m personal av rädsla för förluster. Istället bombar de hela kvartetet när du är på jobbet.
Du klarar dig men din granne och dina barn dör.

Vart kommer du rikta ilskan mot? Din granne eller polisen?

Det är tyvärr enkel matematik och det är dessa följder vi nu upplever.

Eftersom han skyddade den kriminelle så får han ta följderna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur kan det vara konstigt att gemene muslim "drabbas", det är som om det vore konstigt att alla nazister efter andra världskriget fick bära hundhuvud.

"Nej men alltså vi är snälla nazister, vi har ingenting med de där lägren att göra, sluta förfölj oss!"
(ackompanjerat av svenska medelklasskommunister som anordnar stödmanifestationer FÖR nazisterna i Lund).

Personligen hade jag tyckt det var konstigt, även om jag tror att de allra flesta nazister i Tyskland egentligen inte var för koncentrationsläger.

Och vad är det egentligen muslimerna "drabbats" av? Att SÄPO letar IS bland dem. Buhuhu.

Trams.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så för en gångs skull hoppar du över personangreppen.
Har du googlat orden ännu?
Jag tänkte att du kanske skulle lära dig lite faktakoll innan du kommer med påståenden.

Hade han kunnat ta in information som normalt tänkande människor så hade denhär tråden dött ut i september. Notera hur han - än en gång - slank ur Chilespåret. "Usch, var inte Allende lika snel som mamma sade vid frukostbordet i miljonprogrammet, då byter jag ämne"

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Hur kan det vara konstigt att gemene muslim "drabbas", det är som om det vore konstigt att alla nazister efter andra världskriget fick bära hundhuvud.

"Nej men alltså vi är snälla nazister, vi har ingenting med de där lägren att göra, sluta förfölj oss!"
(ackompanjerat av svenska medelklasskommunister som anordnar stödmanifestationer FÖR nazisterna i Lund).

Personligen hade jag tyckt det var konstigt, även om jag tror att de allra flesta nazister i Tyskland egentligen inte var för koncentrationsläger.

Och vad är det egentligen muslimerna "drabbats" av? Att SÄPO letar IS bland dem. Buhuhu.

Trams.

Du kanske ska jämföra terrorister med nazister och tyskar med muslimer om det ska vara mer rätt och riktigt.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Trams.

Nej, du tar fel. Din jämförelse funkar om du skulle säga varenda IS, Al-Qaida eller Boko Haram.
Men med din jämförelse så måste du byta ut muslim mot alla som är till höger om Socialdemokraterna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du kanske ska jämföra terrorister med nazister och tyskar med muslimer om det ska vara mer rätt och riktigt.

Tankevurpa. Alla tyskar va inte nassar. Alla nassar var intr skyldiga till förintelsens läger. Alla muslimer är muslimer. Alla muslimer är inte skyldiga terrorattacker.

Hängde du med?

Håll isär religion/ideologi och nation.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tankevurpa. Alla tyskar va inte nassar. Alla nassar var intr skyldiga till förintelsens läger. Alla muslimer är muslimer. Alla muslimer är inte skyldiga terrorattacker.

Hängde du med?

Precis set jag menade, att alla tyskar var inte skyldiga. Alla nazis däremot är skyldiga sålänge de inte satte sig upp mot det och valsade med.
Alla terrorister är skyldiga, inte alla muslimer.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Hängde du med?

Precis så, helt rätt. Men förklara för Skrotnisse eftersom han inte tar samma svar från mig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Precis set jag menade, att alla tyskar var inte skyldiga. Alla nazis däremot är skyldiga sålänge de inte satte sig upp mot det och valsade med.
Alla terrorister är skyldiga, inte alla muslimer.

Så en tolvåring i hitlerjugend var med andra ord skyldig, intressant tankegång.

Var drar man gränsen mellan en tysk och en nazist?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Så en tolvåring i hitlerjugend var med andra ord skyldig, intressant tankegång.

Var drar man gränsen mellan en tysk och en nazist?

Jag tryckte gilla av misstag, så ta inte till dig det.
Det är ju glasklart: en tysk som håller med nazisternas ideologi är en nazist. Är man dessutom med i nazistpartiet är det än mer själklart. Enkelt va?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tryckte gilla av misstag, så ta inte till dig det.
Det är ju glasklart: en tysk som håller med nazisternas ideologi är en nazist. Är man dessutom med i nazistpartiet är det än mer själklart. Enkelt va?

Ja, låter som en acceptabel benämning, kanske tom. helt korrekt.

Men då ramlar ju precis alla muslimer som accepterar våldshandlingar inom ramen för terrorister?

Jag tar för övrigt och printar ut gilla-tryckningen från dig och hänger upp i en fin ram.:7peta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja, låter som en acceptabel benämning, kanske tom. helt korrekt.

Men då ramlar ju precis alla muslimer som accepterar våldshandlingar inom ramen för terrorister?

Jag tar för övrigt och printar ut gilla-tryckningen från dig och hänger upp i en fin ram.:7peta

Ja, exakt. Alla muslimer som ACCEPTERAR våldsyttringar. Tex de inom IS.
Det är inte samma som ALLA muslimer.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...