Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det verkligen ingen som hört talas om ett modernt muslimskt samfund? Inte någonstans i Sverige? Finns det i Europa? Måste man till orienten och hitta något litet obetydligt hörn av världen för att bevisa er tes? Eller går det helt enkelt inte? :)

Kom igen nu Locket, vet du ingen moderat muslim organisation?

:lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Med SD-logik är det väl inga problem att förvrida mina uttalanden till nåt sånt?
Blås på bara, visa hur bildad du är....
Hej lilla forumtrollet. :)

Jaså du läser inlägg? OK, har du lust att göra en lista på vilja muslimska samfund som du uppfattar som moderna? Det vore väl en bra motpol till Fettsnoks sionistiska skitprat?

Taco-Loco på förhand.

PS.
Skippa vika dåd mot civila judar du tycker är okej, tack.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
23% som förespråkar mord av civila är alltså inte oroande högt enligt sporthojs antisemitpanel?

Vilka obehagliga strömningar det är på forumet nu. :(

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som sagt. Med uppåt två miljarder anhängare blir även 10% en minst sagt oroväckande mängd människor som är för våld i religionens namn (det behöver inte betyda att samma antal är beredda att spränga sig själv i luften. Men vilken nivå de befinner sig på)
Allt annat är att blunda för verkligheten.

Men jag inväntar också ett exempel på modernt samfund.
Något?

Och hur skall dessa andra/tredjegenerations integreras med dessa förutsättningar?
Är det ok med att utbilda i denna syn på samhället? http://www.rfsu.se/sv/Sex-och-polit...06/Ottar-nr-2-2006/Med-koranen-i-klassrummet/

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och du oroade dig för min låga ålder?
Vad gullig du är....
Du skrev att du inte tyckte det var oroande nivåer, försök inte smeta ner mig med det. Men jag förstår att det där var ett bekvämt svar.

Vågar du dig på några mer obekväma denna vecka också?

Utan judehat denna gång tack.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som sagt. Med uppåt två miljarder anhängare blir även 10% en minst sagt oroväckande mängd människor som är för våld i religionens namn (det behöver inte betyda att samma antal är beredda att spränga sig själv i luften. Men vilken nivå de befinner sig på)
Allt annat är att blunda för verkligheten.

Men jag inväntar också ett exempel på modernt samfund.
Något?
Det är lätt att hoppas att det finns moderna muslimska församlingar. Det verkar stört omöjligt att namnge dem.

Men det är klart, lägger man sin energi på att försvara terror mot judar kanske man missar rätt mycket.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du skrev att du inte tyckte det var oroande nivåer, försök inte smeta ner mig med det. Men jag förstår att det där var ett bekvämt svar.

Vågar du dig på några mer obekväma denna vecka också?

Utan judehat denna gång tack.

Och judehatet hittade du......var?
Utan SD-glasögon på nu tack.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Precis set jag menade, att alla tyskar var inte skyldiga. Alla nazis däremot är skyldiga sålänge de inte satte sig upp mot det och valsade med.
Alla terrorister är skyldiga, inte alla muslimer.

Om du hade levt i Nazityskland lixom ba! Lägg av va Göring! Tagga Adolf, annars...! Va schyssta nu ba! Ni är så jäääääla töntia!

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här utläste jag ur den rapporten du länkade till.

"In many of the countries surveyed, clear majorities of Muslims oppose violence in the name of Islam. Indeed, about three-quarters or more in Pakistan (89%), Indonesia (81%), Nigeria (78%) and Tunisia (77%), say suicide bombings or other acts of violence that target civilians are never justified."

Vidare fortsätter de med "worried/unworried" vilket jag tolkar som om muslimer själva är oroade över Islamistiska terrorattacker i deras egna länder.
Inte om de stödjer attackerna eller ej.

Har jag fel?

Edit:
Ser vidare att "stödet" till självmordsbombningar avhandlas och att det stadigt sjunker och att det 2013 endast är i Palestina som det är oroväckande högt (med viss förståelse för det skulle jag kunna säga pga rådande situation).
Bra, det betyder att under de bästa förutsättningarna så vill en nästan fjärdedel inte ha bombningar.

På hemmaplan.....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Svara på Markus fråga istället Loco.

Du vet att du har fel eller hur? Du har förlorat varenda fråga i den här diskussionen. Stort! Du har blivit rejält överbevisad i allt. Det enda som kan finnas som argument för vansinnesinvandringen som pågår är ömmandeskäl. Problemet är att vi får en massa elände på köpet för att hjälpa de som behöver hjälp. Och det som skiljer oss åt är var vi drar gränsen för var vi ställer oss frågan: Till bekostnad av vad? Alla har en gräns - Även du. Det gäller bara att du personligen drabbas lite mer. Du får se. Ni i vänstern har ju sån enorm brist på empati så det krävs ju alltid att ni själva drabbas innan ni ska fatta.

Att som du, media mfl ljuga och försöka hitta på positiva saker med villkorslös massinvandring från långtbortistan samtidigt som ni med näbbar och klor försöker mörka allt skit det innebär (brott, sämre villkor, sjukvård, trygghet osv osv) är fel, falskt och genomskådas av fler och fler.

Frågan som folk bär ställa sig innan nästa val är: Är det värt att förstöra Sverige helt som land(för det kommer att hända) för att ta hit fler flyktingar eller ska vi se till att få ordning på landet och de invånare som finns här nu, och sedan ta det därifrån?

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Bra, det betyder att under de bästa förutsättningarna så vill en nästan fjärdedel inte ha bombningar.

På hemmaplan.....

Vilka är "de bästa förutsättningarna"?
Jag ser inte att Palestina är någonstans i närheten av bra förutsättningar. Inte vad jag anser vara bra förutsättningar i alla fall.

Gör jämförelsen med Sverige. Här har alltså alla fortfarande fri skolgång, fri sjukvård, mat på bordet, tak över huvudet, inga närstående granater på väg in genom fönstret och ändå, ÄNDÅ anser ca 13% att Sverige är på väg ner i fördärvet och att botemedlet är stängda gränser.

Så, än en gång. Hur bedömer du "de bästa förutsättningarna" för Palestina?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vilka är "de bästa förutsättningarna"?
Jag ser inte att Palestina är någonstans i närheten av bra förutsättningar. Inte vad jag anser vara bra förutsättningar i alla fall.

Gör jämförelsen med Sverige. Här har alltså alla fortfarande fri skolgång, fri sjukvård, mat på bordet, tak över huvudet, inga närstående granater på väg in genom fönstret och ändå, ÄNDÅ anser ca 13% att Sverige är på väg ner i fördärvet och att botemedlet är stängda gränser.

Så, än en gång. Hur bedömer du "de bästa förutsättningarna" för Palestina?
Du menar att jag bör ta mig tiden att göra detta till någon som precis jämställt demokrati med att utföra attentat?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Svara på Markus fråga istället Loco.

Du vet att du har fel eller hur? Du har förlorat varenda fråga i den här diskussionen. Stort! Du har blivit rejält överbevisad i allt. Det enda som kan finnas som argument för vansinnesinvandringen som pågår är ömmandeskäl. Problemet är att vi får en massa elände på köpet för att hjälpa de som behöver hjälp. Och det som skiljer oss åt är var vi drar gränsen för var vi ställer oss frågan: Till bekostnad av vad? Alla har en gräns - Även du. Det gäller bara att du personligen drabbas lite mer. Du får se. Ni i vänstern har ju sån enorm brist på empati så det krävs ju alltid att ni själva drabbas innan ni ska fatta.

Att som du, media mfl ljuga och försöka hitta på positiva saker med villkorslös massinvandring från långtbortistan samtidigt som ni med näbbar och klor försöker mörka allt skit det innebär (brott, sämre villkor, sjukvård, trygghet osv osv) är fel, falskt och genomskådas av fler och fler.

Frågan som folk bär ställa sig innan nästa val är: Är det värt att förstöra Sverige helt som land(för det kommer att hända) för att ta hit fler flyktingar eller ska vi se till att få ordning på landet och de invånare som finns här nu, och sedan ta det därifrån?

Sverige håller på att förstöras, där är vi överens. Men jag anser att det är stöveltrampet och de bruna skjortorna under Dressman-kostymen som är orsaken.
Tillsammans med alla de öppna uttalanden av div SD-företrädare.

Och nej, jag förstår faktiskt inte vad du menar med att jag har förlorat varenda fråga i den här diskussionen.
Jag säger att Björn Söder är en idiot, du säger Nähä, det är han inte alls det. Och sen har du "vunnit"??

Vill du låna min spade?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du menar att jag bör ta mig tiden att göra detta till någon som precis jämställt demokrati med att utföra attentat?

Jag förstår inte alls vad du menar eller vad du utläser i det jag skriver.
Markus hittade ju tydligen en massa judehat i nåt jag skrev. När jag bad honom visa vad det var jag skrev som fick honom att tro det blev det tyst.

Det torde vara väldigt enkelt att svara på då det är max 5 inlägg bort och inte något som behöver googlas fram.
Men med sann SD-retorik skriker han något högt och tror att ju högre och mer envist han säger det så blir det sant.

Jag minns en annan person som gjorde så i början på 1900-talet....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping