Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag förstår inte alls vad du menar eller vad du utläser i det jag skriver.
Markus hittade ju tydligen en massa judehat i nåt jag skrev. När jag bad honom visa vad det var jag skrev som fick honom att tro det blev det tyst.

Det torde vara väldigt enkelt att svara på då det är max 5 inlägg bort och inte något som behöver googlas fram.
Men med sann SD-retorik skriker han något högt och tror att ju högre och mer envist han säger det så blir det sant.

Jag minns en annan person som gjorde så i början på 1900-talet....
Jag kan svara, du tyckte siffrorna för palestina var försvarbara.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
LocLocomondo skrev:
Det torde vara väldigt enkelt att svara på då det är max 5 inlägg bort och inte något som behöver googlas fram.
Men med sann SD-retorik skriker han något högt och tror att ju högre och mer envist han säger det så blir det sant.

Jag minns en annan person som gjorde så i början på 1900-talet....

Är du inte lite väl dum mot dig själv nu, med tanke på din egen oförmåga till just svar. :gnissla

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Gör jämförelsen med Sverige. Här har alltså alla fortfarande fri skolgång, fri sjukvård, mat på bordet, tak över huvudet, inga närstående granater på väg in genom fönstret och ändå, ÄNDÅ anser ca 13% att Sverige är på väg ner i fördärvet och att botemedlet är stängda gränser.
Fri skolgång, ja. Fri sjukvård, nja.
Mat på bordet, nej
Tak över huvudet, nej

Och hot om terrordåd ..

Nej, det är varken bra, positivt eller önskvärt.

Men nu börjar jag förstå varför du tycker som du gör
Det var faktiskt uppe på tapeten tidigare, verklighetsuppfattningverklighetsuppfattningen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Är det verkligen ingen som hört talas om ett modernt muslimskt samfund? Inte någonstans i Sverige? Finns det i Europa? Måste man till orienten och hitta något litet obetydligt hörn av världen för att bevisa er tes? Eller går det helt enkelt inte? :)

Kom igen nu Locket, vet du ingen moderat muslim organisation?

:lol

Funderade lite på det där.

Ta exempelvis samkönade äktenskap, det var ju på tapeten avseende svenska kyrkan och en hel del diskussioner.
Trossamfund erhåller ju statligt stöd, varvid det också bör va folket till del.

Finns det nån imam i Sverige som viger samkönade muslimer?

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ok, då kan man ju med den tankegången även se gasningen av judarna under 2.a världskrigen förståeligt under den rådande situationen.:va

Om du menar att Judarna faktiskt ockuperade hela Tyskland, hade gjort det under ca 60 års tid, hade satt upp gränsposteringar där tyskarna var tvungna att vänta i timmar för att passera på väg till sina arbeten, där Judarna hade tvingat bort tyskar från sina hem och tagit över de bördiga områden, där Judarna bestämde vad som fick importeras till tyskland (och därmed godkände väldigt få saker i väldigt liten skala), där det med jämna mellanrum regnade granater och att judiska polisen gick in och trakasserade tyskarna så ja.
Då hade det varit lite mer förståeligt med "gasningen" som du uttrycker det.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
ÄNDÅ anser ca 13% att Sverige är på väg ner i fördärvet och att botemedlet är stängda gränser.

picard-facepalm.jpg

Nej. Du kan inte dra den slutsatsen utan att tillfråga de 13%. Du _kanske_ har rätt. Men antagligen inte. Finns säkert de som inte kräver stängda gränser utan kanske vill se en invandring normaliserad till övriga Europa. Vad vet jag?

Sen kanske det finns de som röstade på SD för att de vill att Sverige lämnar EU?

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
"The results indicate that religious fundamentalist attitudes are much more widespread among Sunnite Muslims than among native Christians, even after controlling for the different demographic and socio-economic compositions of these groups. Alevite Muslims from Turkey, by contrast, show low levels of fundamentalism, comparable to Christians. Among both Christians and Muslims, strong religiosity as such is not (among Christians) or only mildly (among Muslims) related to hostility towards out-groups. Fundamentalist believers, however, show very high levels of out-group hostility, especially among Muslims."

http://www.wzb.eu/en/press-release/islamic-fundamentalism-is-widely-spread

Värt att notera är att de tillfrågade är immigranter från Turkiet och Marocko. Länder som kan anses vara mer sekulära, eller åtminstone, liberala än t.ex. Saudi, Afghanistan och Iran. Man undrar hur siffrorna skulle se ut där.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om du menar att Judarna faktiskt ockuperade hela Tyskland, hade gjort det under ca 60 års tid, hade satt upp gränsposteringar där tyskarna var tvungna att vänta i timmar för att passera på väg till sina arbeten, där Judarna hade tvingat bort tyskar från sina hem och tagit över de bördiga områden, där Judarna bestämde vad som fick importeras till tyskland (och därmed godkände väldigt få saker i väldigt liten skala), där det med jämna mellanrum regnade granater och att judiska polisen gick in och trakasserade tyskarna så ja.
Då hade det varit lite mer förståeligt med "gasningen" som du uttrycker det.

Har du någon koll på israel/palestina utöver vad du blivit påtvingad från vänsterextrema sidor?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
View attachment 414895

Nej. Du kan inte dra den slutsatsen utan att tillfråga de 13%. Du _kanske_ har rätt. Men antagligen inte. Finns säkert de som inte kräver stängda gränser utan kanske vill se en invandring normaliserad till övriga Europa. Vad vet jag?

Sen kanske det finns de som röstade på SD för att de vill att Sverige lämnar EU?

Men de röstade på SD, alltså håller de obönhörligen med om ALLT som SD propagerar för?
Eller gäller det bara muslimer om någon annan idiot begår nåt idiotiskt och kallar sig muslim samtidigt?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Har du någon koll på israel/palestina utöver vad du blivit påtvingad från vänsterextrema sidor?

Kan inte minnas att jag någonsin hängt på vänstersidor eller lyssnat på någon "vänster" någonsin.
Jag får min uppfattning av att gå igenom ett antal medier från både höger och vänster och att tala med folk som varit på plats så du kan besvara dig den oron.

Och ja, jag anser att jag har hyfsad koll på Israel/Palestina. Det var ditt uttalande om att försvara gaskammare som jag inte alls förstår hur du fick för dig att säga?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jepp, faktakollen står ju du för...... :gnissla

Vad är nu felet med pew institutet, snälla säg mig?
Dessutom intressant att du valde att endast besvara just det inlägget... Ja menar hur svårt kan det vara att svara...

Men för att du anser dig enbart delge fakta, så var finns belägget för dett av dig påklädda "stängda gränser "?

Du kommer inte besvara med annat än nya påståenden?

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Men de röstade på SD, alltså håller de obönhörligen med om ALLT som SD propagerar för?
Eller gäller det bara muslimer om någon annan idiot begår nåt idiotiskt och kallar sig muslim samtidigt?

Ja, förutom den lilla lilla detaljen att inte SD (officiellt iaf, vad de tycker när ingen lyssnar har jag ingen aning om) heller vill stänga gränserna. De vill minska invandringen med 90% (har jag för mig...)

Läste du mitt andra inlägg? Läste du studien?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det största hotet mot Sverige är "våldsbejakande islamism". Inte "bruna skjortor i dressmanoutfit"
På tal om "fakta".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan inte minnas att jag någonsin hängt på vänstersidor eller lyssnat på någon "vänster" någonsin.
Jag får min uppfattning av att gå igenom ett antal medier från både höger och vänster och att tala med folk som varit på plats så du kan besvara dig den oron.

Och ja, jag anser att jag har hyfsad koll på Israel/Palestina. Det var ditt uttalande om att försvara gaskammare som jag inte alls förstår hur du fick för dig att säga?

Så, var kom då israel ifrån, och varför är det nu ok att skjuta raketer på dom?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sverige håller på att förstöras, där är vi överens. Men jag anser att det är stöveltrampet och de bruna skjortorna under Dressman-kostymen som är orsaken.
Tillsammans med alla de öppna uttalanden av div SD-företrädare.

Och nej, jag förstår faktiskt inte vad du menar med att jag har förlorat varenda fråga i den här diskussionen.
Jag säger att Björn Söder är en idiot, du säger Nähä, det är han inte alls det. Och sen har du "vunnit"??

Vill du låna min spade?

Det är väl snarare saker som du har kastat ur dig som nåt slags fakta som jag syftar på men jag antar att du har lyckats "förtränga" det. Varenda gång du länkar till nåt extremvänsterforum har de uppgifterna motbevisats som siffertrolleri eller rena lögner. Detta med riktig FAKTA. Något du verkar ha svårt att förstå skillnaden på. Fakta grundad på ordentliga undersökningar vs. Någon extremist på en blogg som häver ur sig något som stödjer den personens agenda.

Inte ens du kan väl vara så totalt jävla korkad och verklighetsfrånvänd att du tror att du någonstans i denna tråd made your point?

Jag tycker förövrigt också Björn Söder är en lite av en idiot. I alla fall rätt obetänksam. Men inte av samma anledning som du misstänker jag. Det har vi ju inte ens diskuterat. Varför hittar du på?

Tycker jag att Björns uttalanden har förstorats upp till helt orimliga proportioner? Ja. Grejen är att jag tror du också tycker det. Jag tror att alla tycker det. Det har bara använts som ett försök att smutskasta SD som vanligt. Som jag har skrivit tidigare, era halmstrån i försöken att dölja de verkliga problemen blir tunnare och tunnare.

Svara nu på Markus fråga!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...