Skrotnisse
What would Shervin do?
Det är ok, du har precis visat att du inte på något sätt är intresserad av att diskutera utan hänger bara här för att internet är det bästa du vet.
Grattis.
Är det ett svar?
Har du läst?
Det är ok, du har precis visat att du inte på något sätt är intresserad av att diskutera utan hänger bara här för att internet är det bästa du vet.
Grattis.
Jag har förståelse för att någon drivs till det vansinniga dådet, ja.
Till skillnad från dig (verkar det som) vill jag förstå vad som driver någon till sånt för att försöka motverka att det fortsätter.
Jag får känslan av att du inte vill förstå och förhindra, du vill bara straffa.
Och det förbryllar mig då du faktiskt kommer till ganska insiktsfulla inlägg ganska ofta.
Du har förståelse för dåd som du inte har begreppet om varför dom utförs, det förstår jag.
Men utan att ha precis alla fakta i handen är det riktigt lång väg att ha förståelse för något motsvarande.
Du har förståelse för dåd som du inte har begreppet om varför dom utförs, det förstår jag.
Men utan att ha precis alla fakta i handen är det riktigt lång väg att ha förståelse för något motsvarande.
Något sådant har jag inte lovat, inte letat efter och kommer inte heller att leta efter. Lycka till själv!
Återigen så är dessa demonstrationer inte på något sätt till stöd för terroristerna utan mot förväntade åsiktsströmningar i attentatens följder.
Är det ett svar?
Har du läst?
Litar vi på (S)(V)t nu?
Inte kan väl storebror ljuga?
Är din uppfattning att det inte finns några "moderata" eller "moderna" muslimer?Min uppfattning är att det inte går att finna. Delar du den?
Det var en bra liknelse.Du menar lite som när NRA visar upp det exceptionellt dåliga omdömet att demonstrera för rätten att inneha automatvapen varje gång en skolskjutning ägt rum? Ja, det är ju jättevettigt.
Jag har tillräckligt många fakta för att se i vilken värld Palestinierna lever i. Det ar alltså byggts en mur för att separera de från Israel. I Berlin hyllades rivningen av muren, här bygger vi nya.
De har levt under ockupation och förtryck i så sjukt många år så vad har de att förlora?
Du behöver inte hålla med de, du behöver inte anse att de ska ha rätt till sina egna landområden om nu Israel ska samexistera där men har du ingen förståelse alls för att en människa någonstans kan få nog?
Även om det inte är din gräns?
Att förstå innebär inte att man rättfärdigar.
Jag kan iaf säga att jag skulle nog inte orka vänta i 60 år på att omvärlden ska vakna och hjälpa mig. Jag hade reagerat långt tidigare och förmodligen skitit i konsekvenserna om jag hade sett mitt land, mitt hus, min mark och min familj trasas sönder så jävligt som Israel faktiskt gör.
Oavsett om du är pro-Israel eller pro-Palestina så måste du ändå se förödelsen som Israels militär ställer till med.
ÄVEN om Hamas skickar raketer åt andra hållet.
Palestina är ett område av Israel om ockuperats.Innan vi grottar ned oss i historia, vad är palestina?
Palestina är ett område av Israel om ockuperats.
Ockupanterna är jätteledsna för att markägarna ockuperar landet som de ockuperat.
Innan vi grottar ned oss i historia, vad är palestina?
Lustigt, det bor ca. 1,6 miljoner, eller ca.20% av befolkningen, palestinier utanför murarna.
Antingen är det en usel mur, eller så fyller den ett annat syfte än att hålla palestinier innanför.
Du vet mycket väl vad Palestina är för något och du behöver inte lära mig något om det. Varken den enl FNs delningsresolution 181 eller den senare, reviderade resolution 242.
Men nu rör vi oss långt bort från trådämnet så låt oss lämna det eller skapa en ny tråd om problemet Palestina.
Vad är det för konstigt med det?
Det bor ett gäng göteborgare i Stockholm.
Det bor ett gäng Somalier i Sverige.
Det bor en del Svenskar i USA.
Det bor en svensk bosnier i Paris.
Vad är det konstiga i det?
Du visar ju mer hur dåligt insatt du är i murens syfte och problematiken kring den.
Skärp dig nu, du är avsevärt mer intelligent och mer påläst än Skrotnisse. Anamma inte hans sätt att trolla.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|