Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Absolut, starta en, du drar ju hela tiden upp det så varför inte.

Men för att redogöra, en erkänd stat bygger ett staket för att ha möjlighet att kontrollera flödet in/ut, inte hålla dess invånare inlåst/utlåst. Jag ser inte nyheter där mexare raketbombar usa, så konceptet i sig borde inte ge frikort till krigshandlingar.

Du vill gärna påpeka den lilla skillnaden, detta är en stor.

Du har väl upptäckt att USA inte har annekterat en stor del av Mexico och ständigt bygger nya städer på Mexikansk mark?
Kan det ha något att göra med raketerna tror du? Eller så är jag ute och cyklar....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du har väl upptäckt att USA inte har annekterat en stor del av Mexico och ständigt bygger nya städer på Mexikansk mark?
Kan det ha något att göra med raketerna tror du? Eller så är jag ute och cyklar....

Nja, då får du snarare jämföra med jänkare som bygger hus i Mexiko.

Du vet väl om att detta sker bakom den muren du pratar om? Den muren som skiljer två stater, vilket gör de som bygger till palestinier med en icke-islamsk religion, om nu palestina är en stat.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det skulle vara intressant att ta del av din analys av fenomenet som beskrivs i artikeln du länkar till.

Vad beror det på, enligt din analys, att nästan varannan SD-politiker hoppar av sitt uppdrag?

Om du frågar mig personligen vad jag tror så är det följande.

SD är ett missnöjesparti som får många röster av folk som inte är insatta i politik eller har ett egentligt politiskt intresse. De får därmed fler röster (och fler stolar) än de har politiker som är villiga att ge sig in i politiken för att fylla dessa platser.

De saknar helt enkelt kompetens inom partiet för att fylla ut de platser de har blivit tilldelade för att grunden i partiet är egentligen inte politik. Partiet stammar ifrån en radikal rörelse som hellre skriker högt än skriver motioner.

Det är vad jag tror.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Texas?

- - - Updated - - -

Om du frågar mig personligen vad jag tror så är det följande.

SD är ett missnöjesparti som får många röster av folk som inte är insatta i politik eller har ett egentligt politiskt intresse. De får därmed fler röster (och fler stolar) än de har politiker som är villiga att ge sig in i politiken för att fylla dessa platser.

De saknar helt enkelt kompetens inom partiet för att fylla ut de platser de har blivit tilldelade för att grunden i partiet är egentligen inte politik. Partiet stammar ifrån en radikal rörelse som hellre skriker högt än skriver motioner.

Det är vad jag tror.
Lika fel som vanligt.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
"If the Europeans are not willing to fight for the traditional values of the liberal national state they themselves brought into the world, which demands all its citizens accept without reservation the principles of human rights and liberty – and in light of the attack on Charlie Hebdo, one should also add freedom of expression – and if the Europeans “are not ready to close mosques where people are preaching hatred,” then Europe is “doomed,” Sharansky warned."

http://www.jpost.com/International/Sooner-or-later-liberal-Europe-must-fight-back-387178

Mycket bra artikel!

"The irony, Sharansky acknowledged, is that whereas liberal Europe rejects Jewish nationalism in the form of Zionism, it embraces Palestinian nationalism.

In post-modern Europe, he explained, national identity is a bad thing. “With one exception: people who suffered from colonialism, and whose identities help them fight and catch up with the free world.” This, for liberal Europe, is a positive identity."

Jag skulle dock säga att ovan i huvudsak gäller Vänstern, inte nödvändigtvis liberaler.

- - - Updated - - -

Lika fel som vanligt.

Och hur ser din analys ut?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"If the Europeans are not willing to fight for the traditional values of the liberal national state they themselves brought into the world, which demands all its citizens accept without reservation the principles of human rights and liberty – and in light of the attack on Charlie Hebdo, one should also add freedom of expression – and if the Europeans “are not ready to close mosques where people are preaching hatred,” then Europe is “doomed,” Sharansky warned."

http://www.jpost.com/International/Sooner-or-later-liberal-Europe-must-fight-back-387178

Mycket bra artikel!

"The irony, Sharansky acknowledged, is that whereas liberal Europe rejects Jewish nationalism in the form of Zionism, it embraces Palestinian nationalism.

In post-modern Europe, he explained, national identity is a bad thing. “With one exception: people who suffered from colonialism, and whose identities help them fight and catch up with the free world.” This, for liberal Europe, is a positive identity."

Jag skulle dock säga att ovan i huvudsak gäller Vänstern, inte nödvändigtvis liberaler.

- - - Updated - - -

Min analys är att de flesta tröttnar på sandlådenivån bland vänsterpatrasket.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och det är anledningen till att SD har svårt att fylla ut sina stolar? :va

Kan det vara lite svårt tror du när man har vuxit så det knakar samtidigt som det är socialt självmord(och innebär fysisk fara) för de flesta att tillhöra SD. Du vet pga den yttrandefrihet som ni hycklare försöker påstå att ni står för men i realiteten bara gäller de som tycker samma som ni.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Mycket bra artikel!

- - - Updated - - -

Jag håller med om att Nationalism i den form vi har fått uppleva det i Europa är ond. Jag har inget emot att folk är stolta över sitt land och sitt ursprung, det tycker jag är bra och det är så det ska vara.
Men det är också en skillnad i att "vara stolt över den man är" och "att se ner på andra".
Och tyvärr är det det senare som i mina ögon är framträdande i SDs politik och deras uttalanden och även övriga i Europa som idag kallar sig någon form av Nationalister.

Stycket om att stänga moskéer för att det finns radikala islamister anser jag heller inte fyller sitt syfte utan tvärtom motverkar det.
Eftersom det stora flertalet muslimer som går till mosken inte är radikala islamister så blir ju de kollektivt bestraffade för någon annans idioti.

På samma sätt som om vi skulle införa totalt mc-förbud pga HA och Bandidos gör som de gör och samtidigt kör hoj. Jag tror inte någon härinne skulle se det som rättvist och vissa av oss skulle förmodligen bli så förbannade över det så vi skulle kunna ställa till med lite sattyg.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kan det vara lite svårt tror du när man har vuxit så det knakar samtidigt som det är socialt självmord(och innebär fysisk fara) för de flesta att tillhöra SD. Du vet pga den yttrandefrihet som ni hycklare försöker påstå att ni står för men i realiteten bara gäller de som tycker samma som ni.

Du måste väl ändå vara medveten om att de flesta hoten i Sverige idag (hot om våldtäkt och död) utövas mot människor som på något sätt sagt något illa om SD?
Ungefär som Charlie Hebdo har fått hot från radikala islamister pga deras teckningar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du måste väl ändå vara medveten om att de flesta hoten i Sverige idag (hot om våldtäkt och död) utövas mot människor som på något sätt sagt något illa om SD?
Ungefär som Charlie Hebdo har fått hot från radikala islamister pga deras teckningar.

Blir man "medveten" om någonting för att Åsa Linderborg twittrar det? Alltså din berömda verklighetsuppfattning och extrema enögdhet är tamefan det värsta jag varit med om.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Blir man "medveten" om någonting för att Åsa Linderborg twittrar det? Alltså din berömda verklighetsuppfattning och extrema enögdhet är tamefan det värsta jag varit med om.

Nej, man blir medveten om det när man läser alla utdrag ur facebook-grupper, folks personliga twitterkonton, mail och alla polisanmälningar som görs.

Ett exempel är ju den där tjejen som gjorde en sång om SD. En ung tjej som bara gjorde en liten sång.
Hon skulle då bla gruppvåldtas skrev anhängare till henne.

Det är sånt som man blir medveten om.

Smagatusk

Guest

Jag tror att en stor del handlar om att vänstern skrämmer. Det är fortfarande väldigt stigmatiserat att säga att man röstar SD, än mer att vara aktiv politiskt.

Precis som Skrotnisse skrev, vem vill ge sig in i leken när ingen motståndare brukar allvar?

När det kommer till att få röster av politiskt okunniga ligger nog MP i topp.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Nej, man blir medveten om det när man läser alla utdrag ur facebook-grupper, folks personliga twitterkonton, mail och alla polisanmälningar som görs.

Ett exempel är ju den där tjejen som gjorde en sång om SD. En ung tjej som bara gjorde en liten sång.

Låter som mycket tillförlitliga källor, jag antar att dem är statistiskt säkerställda?.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11

Förutom varenda neutral statistik / undersökning som gjorts som säger motsatsen. Nu skulle jag inte påstå att vissa sd anhängare är dåliga på att hota kors o tvärs men knappast dom värsta.

Just det, vänstern utför ju bara självförsvar och kärlek. Glömde det..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping