Nej, jag förstår både dig och skillnaden mellan att demonstrera för terrorism och mot islamofobi.
Men du kan nog också inse ironin i att efter varje terrorattack från jihadister så ska man hålla en demonstration mot islamofobi - den taktiken kan man ju snabbt räkna nu bara kommer tappa medlem efter medlem.
Har vi tur så sker inga fler terroristattacken i Europa, men det är ju inte för att IS-människor inte försöker, utan för vår underrättelsetjänst m.fl. (och det hotet finns säkerligen från många olika håll, men SÄPO m.fl. pratar ju med säkerhet och bestämdhet om från vilket håll det största hotet finns, det är inte mycket att diskutera)
För varje potentiell attack så kommer antalet individer som orkar och delar åsikten att vi måste sluta vara rädda eller visa förakt mot mördare med religiösa och politiska motiv bara kommer minska och minska. Tragedi-komik i långa loppet.
Detta är ju en liten speciell situation, men jag kvarstår ändå att deras demonstration och tankebanor är absurda, som att hålla en demonstration FÖR Breivik, han ville ju väl enligt han själv, bara någon dag efter Utöya. Eller hylla Nazi-tyskland 1945 för vilket jävlar anamma och handlingskraft de trots allt hade
Tänker man bara ett steg så kan jag förstå att man anser muslimer känner ett orättvist förakt mot sig, men tar man ett steg till så finns det ju ett faktiskt förakt mot dom från vissa individer p.g.a. vad just jihadister gör (och människors idioti att inte kunna särskilja individer och individer, men det är inget unikt för denna situation).
Lös problemet med självmordbombare, mördare och människor som inte tål att andra vill leva i öppna fria samhället och under demokrati (oavsett religion, hudfärg eller härkomst), i detta fallet, jihadister, så försvinner även föraktet.
Schisse va mycket text för en så liten sak egentligen
De står och demonstrerar för en bra sak egentligen, men deras fingerkänsla för när en viss demonstration passar eller inte misslyckades rejält i mina ögon. De kunde gjort som hela Frankrike istället, en demonstration för kärlek och yttrandefrihet