Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så, var kom då israel ifrån, och varför är det nu ok att skjuta raketer på dom?

Kan vi en gång för alla klargöra att jag INTE, jag repetererar INTE tycker det är ok att det skjuts raketer mot Israel. Däremot förstår jag om någon har blivit så fruktansvärt frustrerad att den gör det.
Vad är det som är så svårt att förstå i det jag skriver?

Ni har ju förståelse för varför USA valde att döda civila i Irak i sin jakt på männen bakom 9/11?
Ni har förståelse för sättet de gick tillväga på.
Innebär det att ni tycker att man SKA döda kvinnor och barn med bomber?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur går det för dig Loco, vet du några moderata muslimförsamlingar eller är du upptagen med att sprida antisemitisk dynga?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan vi en gång för alla klargöra att jag INTE, jag repetererar INTE tycker det är ok att det skjuts raketer mot Israel. Däremot förstår jag om någon har blivit så fruktansvärt frustrerad att den gör det.

Ni har ju förståelse för varför USA valde att döda civila i Irak i sin jakt på männen bakom 9/11?

Ni.:va

Men nu var det du som tyckte siffrorna var förklarliga, hur skall det förstås om man nu inte tycker att dom gör rätt?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om det var du som var på jobbet medans polisen blåste ditt kvarter med dina barn i huset för att de inte orkade gå in och plocka denna lirare som planerade ett dåd vägg i vägg med din bostad.
Skulle du då bara se det som ett "olycksfall i arbetet"?

Ärligt nu, för att komma nånstans i diskussionen.
Det är allmänfarlig vårdslöshet och/eller vållande till annans död.
Mord är ett uppsåtsbrott.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Genom att man som vuxen bara förstår skillnaden mellan "ha förståelse för" och "rättfärdigar".

By the way, då det talades om stöd för terroristerna.
http://www.vice.com/en_se/read/how-...arlie-hebdo-massacre-184?utm_source=vicefbswe

Ok, så du har förståelse för att man tycker det är ok att lasta en person med 50kg sprängämnen och låta denne ta med sig ett gäng oskyldiga när knappen trycks ned.

Hur får du det till att vara bättre?

Sen skulle jag vilja se officiella ställningstagande och inte lite text på någons andraparts-hemsida innan jag skulle ta det som verklighet, finns det så länka för all del.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Menar du att man demonstrerar FÖR terrorism ifall man demonstrerar MOT islamofobi?

Citerar mej själv:

Det handlar knappast om att försvara onda islamister.
För det flesta handlar det snarare om att försvara de muslimer som INTE är onda islamister från att behöva buntas ihop med dessa.

Nej, jag förstår både dig och skillnaden mellan att demonstrera för terrorism och mot islamofobi.

Men du kan nog också inse ironin i att efter varje terrorattack från jihadister så ska man hålla en demonstration mot islamofobi - den taktiken kan man ju snabbt räkna nu bara kommer tappa medlem efter medlem.

Har vi tur så sker inga fler terroristattacken i Europa, men det är ju inte för att IS-människor inte försöker, utan för vår underrättelsetjänst m.fl. (och det hotet finns säkerligen från många olika håll, men SÄPO m.fl. pratar ju med säkerhet och bestämdhet om från vilket håll det största hotet finns, det är inte mycket att diskutera)
För varje potentiell attack så kommer antalet individer som orkar och delar åsikten att vi måste sluta vara rädda eller visa förakt mot mördare med religiösa och politiska motiv bara kommer minska och minska. Tragedi-komik i långa loppet.

Detta är ju en liten speciell situation, men jag kvarstår ändå att deras demonstration och tankebanor är absurda, som att hålla en demonstration FÖR Breivik, han ville ju väl enligt han själv, bara någon dag efter Utöya. Eller hylla Nazi-tyskland 1945 för vilket jävlar anamma och handlingskraft de trots allt hade :näsblod

Tänker man bara ett steg så kan jag förstå att man anser muslimer känner ett orättvist förakt mot sig, men tar man ett steg till så finns det ju ett faktiskt förakt mot dom från vissa individer p.g.a. vad just jihadister gör (och människors idioti att inte kunna särskilja individer och individer, men det är inget unikt för denna situation).

Lös problemet med självmordbombare, mördare och människor som inte tål att andra vill leva i öppna fria samhället och under demokrati (oavsett religion, hudfärg eller härkomst), i detta fallet, jihadister, så försvinner även föraktet.

Schisse va mycket text för en så liten sak egentligen :)
De står och demonstrerar för en bra sak egentligen, men deras fingerkänsla för när en viss demonstration passar eller inte misslyckades rejält i mina ögon. De kunde gjort som hela Frankrike istället, en demonstration för kärlek och yttrandefrihet :)

Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1

Nu blev du lite chockad Loco :) - Jag tryckte "gilla" på det du skrev.
Och jag gjorde faktiskt det för att jag tyckte det var BRA skrivet !!!:tummenupp

Det är viktigt att inte vägra en "gilla-klickning" (heter det så ?) pga att skribenten är någon som man bara per automatik ska tycka ha "fel" åsikter - Håller jag med så är det ärligt menat och det är TEXTEN och inte skribenten jag baserar min gilla-klickning på.

Helt utanför ämnet - Jag VET !!!!!!!!!!
Men det är nog därför sporthoj.com är mycket intressantare som intellektuell plattform (något jag VERKLIGEN inte trodde när jag reggade mig här !!) än vad fejan, instagram, snapchat och liknande någonsin kommer att bli !

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fortfarande ingen som vill hänvisa till en moderat muslimsk församling? Pippin? Wunder? Locke? Inga gay-rättigheter i sikte? Kvinnor i koppel även detta årtusende?

130-300 "svenska" muslimer tycker i alla fall att tortyr, barnsex, mord, förtryck och allmänt barbari är så pass bra att de är villiga att offra sina och andras liv för det.
Något sådant har jag inte lovat, inte letat efter och kommer inte heller att leta efter. Lycka till själv! :)

Nej, jag förstår både dig och skillnaden mellan att demonstrera för terrorism och mot islamofobi.

Men du kan nog också inse ironin i att efter varje terrorattack från jihadister så ska man hålla en demonstration mot islamofobi - den taktiken kan man ju snabbt räkna nu bara kommer tappa medlem efter medlem.

Har vi tur så sker inga fler terroristattacken i Europa, men det är ju inte för att IS-människor inte försöker, utan för vår underrättelsetjänst m.fl. (och det hotet finns säkerligen från många olika håll, men SÄPO m.fl. pratar ju med säkerhet och bestämdhet om från vilket håll det största hotet finns, det är inte mycket att diskutera)
För varje potentiell attack så kommer antalet individer som orkar och delar åsikten att vi måste sluta vara rädda eller visa förakt mot mördare med religiösa och politiska motiv bara kommer minska och minska. Tragedi-komik i långa loppet.

Detta är ju en liten speciell situation, men jag kvarstår ändå att deras demonstration och tankebanor är absurda, som att hålla en demonstration FÖR Breivik, han ville ju väl enligt han själv, bara någon dag efter Utöya. Eller hylla Nazi-tyskland 1945 för vilket jävlar anamma och handlingskraft de trots allt hade :näsblod

Tänker man bara ett steg så kan jag förstå att man anser muslimer känner ett orättvist förakt mot sig, men tar man ett steg till så finns det ju ett faktiskt förakt mot dom från vissa individer p.g.a. vad just jihadister gör (och människors idioti att inte kunna särskilja individer och individer, men det är inget unikt för denna situation).

Lös problemet med självmordbombare, mördare och människor som inte tål att andra vill leva i öppna fria samhället och under demokrati (oavsett religion, hudfärg eller härkomst), i detta fallet, jihadister, så försvinner även föraktet.

Schisse va mycket text för en så liten sak egentligen :)
De står och demonstrerar för en bra sak egentligen, men deras fingerkänsla för när en viss demonstration passar eller inte misslyckades rejält i mina ögon. De kunde gjort som hela Frankrike istället, en demonstration för kärlek och yttrandefrihet :)
Tvärtom är det extra viktigt att demonstrera mot islamofobi efter terrorattentat utförda i islams namn. Det är nämligen sådana attentat som ökar islamofobin...
Däremot tvivlar jag på att det gör nån skillnad, demonstrationer i allmänhet alltså.

Oavsett så är det helt annorlunda än att demonstrera för ABB eller nazityskland. Hur du kunde göra en sådan koppling förstår jag inte. Återigen så är dessa demonstrationer inte på något sätt till stöd för terroristerna utan mot förväntade åsiktsströmningar i attentatens följder.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är allmänfarlig vårdslöshet och/eller vållande till annans död.
Mord är ett uppsåtsbrott.

Ok, så då tolkar jag det som att du även anser att en självmordsbombare bara gör sitt jobb när han vill spränga en polis men "råkar" ta med sig 10 civila på köpet då de var i närheten.
Det är stort, det måste jag erkänna. Du är mycket mer förlåtande än jag skulle vara i samma situation.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ok, så du har förståelse för att man tycker det är ok att lasta en person med 50kg sprängämnen och låta denne ta med sig ett gäng oskyldiga när knappen trycks ned.

Hur får du det till att vara bättre?

Sen skulle jag vilja se officiella ställningstagande och inte lite text på någons andraparts-hemsida innan jag skulle ta det som verklighet, finns det så länka för all del.

Jag har förståelse för att någon drivs till det vansinniga dådet, ja.
Till skillnad från dig (verkar det som) vill jag förstå vad som driver någon till sånt för att försöka motverka att det fortsätter.
Jag får känslan av att du inte vill förstå och förhindra, du vill bara straffa.
Och det förbryllar mig då du faktiskt kommer till ganska insiktsfulla inlägg ganska ofta.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu blev du lite chockad Loco :) - Jag tryckte "gilla" på det du skrev.
Och jag gjorde faktiskt det för att jag tyckte det var BRA skrivet !!!:tummenupp

Det är viktigt att inte vägra en "gilla-klickning" (heter det så ?) pga att skribenten är någon som man bara per automatik ska tycka ha "fel" åsikter - Håller jag med så är det ärligt menat och det är TEXTEN och inte skribenten jag baserar min gilla-klickning på.

Helt utanför ämnet - Jag VET !!!!!!!!!!
Men det är nog därför sporthoj.com är mycket intressantare som intellektuell plattform (något jag VERKLIGEN inte trodde när jag reggade mig här !!) än vad fejan, instagram, snapchat och liknande någonsin kommer att bli !

Jag håller fullständigt med dig. :Bugar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...