Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tanken är inte att Israel ska lägga ner sitt försvar utan att de ska dra sig tillbaka från alla bosättningar, lämna tillbaka den marken till deras rättmätiga ägare. De kan fortfarande ha förstärkta gränskontroller tills läget blivit stabilt men de kan inte fortsätta med trakasserierna som de gör nu med att tvinga sig in i folks hem nattetid och arrestera folk och fängsla de utan åtal. Att medvetet göra livet svårare för Palestinierna för att de mer eller mindre är beordrade till det.

Kolla in denna organisation om du inte redan känner till den. Det är alltså israeliska veteraner som själva berättar om vad de har gjort, hur det går till när de patrullerar och vad de själva anser om ockupationen.

http://www.breakingthesilence.org.il/

Då måste jag fråga dig vilka de "rättmätiga" ägarna är enligt dig?

Jordan-dalen har varit bosatt i över 12 000 år. Är Palestinierna rakt nedstigande släktingar till Natufinerna?

Finns det någon tidsgräns man måste hålla ut innan man kan kalla det sitt land? Annars kanske vi får börja låta samerna bestämma allt här i Sverige. De torde ju vara de "rättmätiga" ägarna av Sverige.

Jag säger inte att Israel gör rätt som sagt, ingen är oskyldig påpekade jag tidigare. Men jag tror du förenklar situationen något enormt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.

Jag tycker detta mycket väl passar in på ditt uttalande.

Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.

Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.

Efter lite funderande, mest för att reta dig lite mer.

Om jag tillskriver muslimer en egenskap, är detta rasism eller denna islamofobi du talar om?

Eller kanske tom båda två?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.

Jag tycker detta mycket väl passar in på ditt uttalande.

Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.

Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.

Den forskningsrapporten jag länkade till tidigare hävdar tvärtemot dig att religionstillhörigheten i allra högsta grad påverkar graden av radikalisering. Då tar dom specifikt upp att de "korrigerat" för bl.a. socio-ekonomiska faktorer.

Och som jag nämnde i det inlägget har de endast tittat på Turkiet och Marocko immigranter, antagligen de mer liberala/toleranta muslimska länderna i mellanöstern. Vidare kan man kan misstänka att immigranter (som antingen är flyktingar eller högutbildade) från dessa länder är ytterligare ett snäpp mer liberala/toleranta.

Men det är bara min kvalificerade gissning.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Åsikt från andra sidan Atlanten (inflyttad nordamerikan)
European civil societies are going to have to ask themselves some serious questions about immigration, assimilation, etc., if the Western ideal (democratic, secular, tolerant) is to survive the 21st century.

Tiden lär utvisa

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Åsikt från andra sidan Atlanten (inflyttad nordamerikan)
European civil societies are going to have to ask themselves some serious questions about immigration, assimilation, etc., if the Western ideal (democratic, secular, tolerant) is to survive the 21st century.

Tiden lär utvisa

Hur är diskussionen där om mexikanerna?

Senaste jag såg en gängdokumentär var det 250.000 gängmedlemmar bara i LA

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den forskningsrapporten jag länkade till tidigare hävdar tvärtemot dig att religionstillhörigheten i allra högsta grad påverkar graden av radikalisering. Då tar dom specifikt upp att de "korrigerat" för bl.a. socio-ekonomiska faktorer.

Och som jag nämnde i det inlägget har de endast tittat på Turkiet och Marocko immigranter, antagligen de mer liberala/toleranta muslimska länderna i mellanöstern. Vidare kan man kan misstänka att immigranter (som antingen är flyktingar eller högutbildade) från dessa länder är ytterligare ett snäpp mer liberala/toleranta.

Men det är bara min kvalificerade gissning.

Faktum är att normen på radikala (som åkt dit) snarare är en högutbildad individ med ordnade familjeförhållande.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Faktum är att normen på radikala (som åkt dit) snarare är en högutbildad individ med ordnade familjeförhållande.

Förutom korvbombaren i Stockholm med trasig familj och misslyckade studier och ensamt självmord :rofl

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fyra-doda-i-protest-mot-charlie-hebdo/

En rad länder skakas av våldsamma protester mot satirtidningen Charlie Hebdo och dess senaste profetteckning. I Niger krävdes fyra liv när tre kyrkor och ett franskt kulturcenter stacks i brand.

En rad länder skakas av våldsamma protester mot satirtidningen Charlie Hebdo och dess senaste profetteckning. I Niger krävdes fyra liv när tre kyrkor och ett franskt kulturcenter stacks i brand.
I flera muslimska länder i Väst- och Nordafrika inträffade, liksom i Pakistan, stökiga protester under fredagen.
De allvarligaste rapporterades från Nigers näst största stad Zinder, där kyrkorna och franska kulturcentret brändes och butiker plundrades. Minst tre civila och en polis fick sätta livet till. Polisen använde tårgas mot demonstranterna, som också brände däck på gatorna.
Annons:

– De skriker, på det lokala språket hausa, att Charlie är satan och att de som stödde Charlie ska brinna i helvetet, berättar en butiksägare för nyhetsbyrån Reuters.
Alger bevittnade en sammanstötning mellan demonstranter och säkerhetsstyrkor. Flera personer skadades och minst två islamistledare greps, eftersom demonstrationen inte hade tillstånd. De två bröder som angrep Charlie Hebdos redaktion i Paris hade algeriskt påbrå.
I Mauretaniens huvudstad Nouakchott försökte en folkmassa ta sig till Frankrikes ambassad, men hindrades av säkerhetsstyrkor.
Minst två personer, en av dem nyhetsbyrån AFP:s fotograf, skadades när polis och demonstranter drabbade samman utanför franska konsulatet i Karachi i Pakistan. Polisen tog till vattenkanoner och sköt i luften för att skingra manifestationen, utlyst av det religiösa Jamaat-e-Islami-partiet.
Pakistans premiärminister Nawaz Sharif har fördömt karikatyrerna. Skarp kritik har kommit också från Turkiet och ledare för arabländerna, inte minst Jordaniens kung Abdullah som både är västallierad och profetättling.
USA fördömer våldsamheterna, enligt nyhetsbyrån AFP.
– Ingen legitim journalistisk handling, oavsett hur stötande vissa må uppfatta den, rättfärdigar våldshandlingar, säger Jeffrey Rathke, talesman för USA:s utrikesdepartement.

TT-AFP-Reuters

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Danmark visar vägen än en gång.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1421459134463.jpg
    uploadfromtaptalk1421459134463.jpg
    106.3 KB · Visningar: 103