Förmodligen.Religion har väl mest varit ett sätt att styra folket medBlir väl kanske som i Sverige. Man ersätter det med något annat som har liknande mekanismer.
Förmodligen.Religion har väl mest varit ett sätt att styra folket medBlir väl kanske som i Sverige. Man ersätter det med något annat som har liknande mekanismer.
Folk vill bli styrda, de vill ha något att skylla på.Förmodligen.Religion har väl mest varit ett sätt att styra folket med
Folk vill bli styrda, de vill ha något att skylla på.
Har du swish?Ge mig din lön, jag bestämmer!
Tanken är inte att Israel ska lägga ner sitt försvar utan att de ska dra sig tillbaka från alla bosättningar, lämna tillbaka den marken till deras rättmätiga ägare. De kan fortfarande ha förstärkta gränskontroller tills läget blivit stabilt men de kan inte fortsätta med trakasserierna som de gör nu med att tvinga sig in i folks hem nattetid och arrestera folk och fängsla de utan åtal. Att medvetet göra livet svårare för Palestinierna för att de mer eller mindre är beordrade till det.
Kolla in denna organisation om du inte redan känner till den. Det är alltså israeliska veteraner som själva berättar om vad de har gjort, hur det går till när de patrullerar och vad de själva anser om ockupationen.
http://www.breakingthesilence.org.il/
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.
Jag tycker detta mycket väl passar in på ditt uttalande.
Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.
Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.
Jag tycker detta mycket väl passar in på ditt uttalande.
Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.
Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.
Åsikt från andra sidan Atlanten (inflyttad nordamerikan)
European civil societies are going to have to ask themselves some serious questions about immigration, assimilation, etc., if the Western ideal (democratic, secular, tolerant) is to survive the 21st century.
Tiden lär utvisa
Hur är diskussionen där om mexikanerna?
Senaste jag såg en gängdokumentär var det 250.000 gängmedlemmar bara i LA
Den forskningsrapporten jag länkade till tidigare hävdar tvärtemot dig att religionstillhörigheten i allra högsta grad påverkar graden av radikalisering. Då tar dom specifikt upp att de "korrigerat" för bl.a. socio-ekonomiska faktorer.
Och som jag nämnde i det inlägget har de endast tittat på Turkiet och Marocko immigranter, antagligen de mer liberala/toleranta muslimska länderna i mellanöstern. Vidare kan man kan misstänka att immigranter (som antingen är flyktingar eller högutbildade) från dessa länder är ytterligare ett snäpp mer liberala/toleranta.
Men det är bara min kvalificerade gissning.
Faktum är att normen på radikala (som åkt dit) snarare är en högutbildad individ med ordnade familjeförhållande.
Där har visionären Loco ngt att bita i
Låt oss hellre stänga gränsen, bygga en mur (som den ni hyllar i Israel) och krama om varann istället.
och butiker plundrades.
Låt oss hellre stänga gränsen, bygga en mur (som den ni hyllar i Israel) och krama om varann istället.
http://youtu.be/Uzae_SqbmDE
Här ska de visst få jobb istället .Iallafall i ÖrebroDanmark visar vägen än en gång.
http://youtu.be/Uzae_SqbmDE
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |