Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Av radarinformation att utgå ifrån har det uppskattats till ca 10% av palestinska Qassam raketer som hamnat fel och landat på palestinska område. Skillnaden är att Palestina inte har någon Iron Dome och således slår de ner på marken med egna förluster som följd.
Bland annat en skola.

Fy fan vad jobbigt, då måste man ju börja tänka innan man tar till sig siffror.:mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som en del av filosoferandet innan en kväll på Saloonen, kan jag undra:
Undrar om t.ex. de uppskattade 500 återvändande IS-krigarna gör verklighet av sina planer kan få folk att ändra uppfattning om massinvandringens påstådda nödvändighet, samt Islams påstådda fredlighet. Hur många döda tror ni det krävs? 1000? 10,000?

http://edition.cnn.com/2015/01/15/world/belgium-anti-terror-operation/index.html

(Ursäkta att jag använder rasistmedia igen)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du menar de som startade soppan, ja där lär man ju bli upplyst...

Men jag hävdar att det inte finns något, jag hävdar att muslimer är ett våldsamt folkslag som inte nöjer sig.

Så, upp till bevis.:D

Jag hävdar att religiösa i det stora hela är våldsamma som inte nöjer sig!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som en del av filosoferandet innan en kväll på Saloonen, kan jag undra:
Undrar om t.ex. de uppskattade 500 återvändande IS-krigarna gör verklighet av sina planer kan få folk att ändra uppfattning om massinvandringens påstådda nödvändighet, samt Islams påstådda fredlighet. Hur många döda tror ni det krävs? 1000? 10,000?

http://edition.cnn.com/2015/01/15/world/belgium-anti-terror-operation/index.html

(Ursäkta att jag använder rasistmedia igen)

Det krävs väl att varannan invånare blir ett offer innan det händer nåt... (lite sarkasm)

Jämför med andra riskfaktorer. Hur många olyckor krävs innan en olycksdrabbad vägkorsning byggs om?
Hade självmordsbombaren i Stockholm "lyckats" med sitt uppdrag och tagit med sig 20-30 pers på en galleria, hade det kanske varit en annan diskussion idag. Nu får vi helt enkelt invänta att det sker nåt elände. Förhoppningsvis bor jag inte där.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det finns olika grader av helvete.

Det var ju ett bra tag sedan man läste av när amisch-bunkern fick utstå ett vidhållande granatregn från scientologerna.

Jo, men det krävs inte något djupare sök för att se hur Scientologer beter sig mot sina medlemmar eller avhoppare.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det krävs väl att varannan invånare blir ett offer innan det händer nåt... (lite sarkasm)

Jämför med andra riskfaktorer. Hur många olyckor krävs innan en olycksdrabbad vägkorsning byggs om?
Hade självmordsbombaren i Stockholm "lyckats" med sitt uppdrag och tagit med sig 20-30 pers på en galleria, hade det kanske varit en annan diskussion idag. Nu får vi helt enkelt invänta att det sker nåt elände. Förhoppningsvis bor jag inte där.

Jo, visst är det så. Eller att tex något gäng skulle planera att attackera småbarnsfamiljer med flaskor och andra tillhyggen i typ nån förort, Kärrtorp tex?
Nu får vi helt enkelt bara invänta att det händer innan vi kan bilda oss en uppfattning.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jo, men det krävs inte något djupare sök för att se hur Scientologer beter sig mot sina medlemmar eller avhoppare.

Må så vara, men hur många andra har dom attackerat?

Du har lite svårt att förstå konceptet med skalor, allt är inta svart/vitt.

- - - Updated - - -

Jo, visst är det så. Eller att tex något gäng skulle planera att attackera småbarnsfamiljer med flaskor och andra tillhyggen i typ nån förort, Kärrtorp tex?
Nu får vi helt enkelt bara invänta att det händer innan vi kan bilda oss en uppfattning.

Du blandar ihop saker, igen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Må så vara, men hur många andra har dom attackerat?

Du har lite svårt att förstå konceptet med skalor, allt är inta svart/vitt.

- - - Updated - - -

Du blandar ihop saker, igen.

Scientologerna? Tja, förutom egna medlemmar och sedan avhoppare så även journalister. Det fria ordet ni vet.
Inget farligare än så.

Jo, jag har vant mig vid att ni tycker att jag blandar ihop saker när jag ger er exempel på något ni precis ignorerat och det blir för svårt att svara på.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Kräver de dödsstraff och/eller spränger de dom i bitar?

Orkade du någonsin ta dig igenom forskningsrapporten jag länkade till ang. religiös fundamentalism?

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Scientologerna? Tja, förutom egna medlemmar och sedan avhoppare så även journalister. Det fria ordet ni vet.
Inget farligare än så.

Jo, jag har vant mig vid att ni tycker att jag blandar ihop saker när jag ger er exempel på något ni precis ignorerat och det blir för svårt att svara på.

Jag missade artikeln där scientologerna brandbombade en tidning, kan du länka?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu gällde inte frågan hur många som har dött hittills eller hur många som kommer dö framgent under rådande förhållanden. Utan hur många Israeler som skulle hinna dö om de lägger ner vapen sas, innan palestinierna slutar hata Israeler/Judar för, enligt Loco, vad de gör/utsätter dem för.

Begrips!? :tuttar

Edit: Surt att vara den där enda thai:en som fick sätta livet till... :D

Tanken är inte att Israel ska lägga ner sitt försvar utan att de ska dra sig tillbaka från alla bosättningar, lämna tillbaka den marken till deras rättmätiga ägare. De kan fortfarande ha förstärkta gränskontroller tills läget blivit stabilt men de kan inte fortsätta med trakasserierna som de gör nu med att tvinga sig in i folks hem nattetid och arrestera folk och fängsla de utan åtal. Att medvetet göra livet svårare för Palestinierna för att de mer eller mindre är beordrade till det.

Kolla in denna organisation om du inte redan känner till den. Det är alltså israeliska veteraner som själva berättar om vad de har gjort, hur det går till när de patrullerar och vad de själva anser om ockupationen.

http://www.breakingthesilence.org.il/

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr

Ja, eller kasta gatsten,bränna bilar,plundra butiker och annat som afa slöddret brukar sysselsätta sig med typ göteborgskravallerna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet