Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tanken är inte att Israel ska lägga ner sitt försvar utan att de ska dra sig tillbaka från alla bosättningar, lämna tillbaka den marken till deras rättmätiga ägare. De kan fortfarande ha förstärkta gränskontroller tills läget blivit stabilt men de kan inte fortsätta med trakasserierna som de gör nu med att tvinga sig in i folks hem nattetid och arrestera folk och fängsla de utan åtal. Att medvetet göra livet svårare för Palestinierna för att de mer eller mindre är beordrade till det.

Kolla in denna organisation om du inte redan känner till den. Det är alltså israeliska veteraner som själva berättar om vad de har gjort, hur det går till när de patrullerar och vad de själva anser om ockupationen.

http://www.breakingthesilence.org.il/

Fast marken har ju ingen rättmätig ägare.:va

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Tanken är inte att Israel ska lägga ner sitt försvar utan att de ska dra sig tillbaka från alla bosättningar, lämna tillbaka den marken till deras rättmätiga ägare. De kan fortfarande ha förstärkta gränskontroller tills läget blivit stabilt men de kan inte fortsätta med trakasserierna som de gör nu med att tvinga sig in i folks hem nattetid och arrestera folk och fängsla de utan åtal. Att medvetet göra livet svårare för Palestinierna för att de mer eller mindre är beordrade till det.

Kolla in denna organisation om du inte redan känner till den. Det är alltså israeliska veteraner som själva berättar om vad de har gjort, hur det går till när de patrullerar och vad de själva anser om ockupationen.

http://www.breakingthesilence.org.il/

Intressant site, försökte hitta något så jag kunde misskreditera den (follow the money), men gick bet.

Några intressanta finansiärer dyker upp:

- Rockefeller Brothers Fund
- Royal Norwegian Embassy Tel Aviv

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja, eller kasta gatsten,bränna bilar,plundra butiker och annat som afa slöddret brukar sysselsätta sig med typ göteborgskravallerna.

Jaha va det AFA som hälsade på i förorterna i Stockholm och brände bilar och attackerade polis, ambulanser och brandmän förra året oxå? :p
(Idioter oavsett vilka det är enligt mig).

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Intressant site, försökte hitta något så jag kunde misskreditera den (follow the money), men gick bet.

Några intressanta finansiärer dyker upp:

- Rockefeller Brothers Fund
- Royal Norwegian Embassy Tel Aviv

Världen är ond har jag lärt mig. Men dagen jag slutar försöka förändra den, slutar tro att det går att vända då börjar jag gräva min egen grav.

Gia mas...

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Jaha va det AFA som hälsade på i förorterna i Stockholm och brände bilar och attackerade polis, ambulanser och brandmän förra året oxå? :p

Du som vet,vilka var det i Husby som kastade sten på brandkåren osv?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Världen är ond har jag lärt mig. Men dagen jag slutar försöka förändra den, slutar tro att det går att vända då börjar jag gräva min egen grav.

Gia mas...

Då gäller det även att vara lyhörd för andras åsikter, lycka till med dina försök trots att det inte börjar bra:tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Varför specificerar du förra året?
Det har pågått länge och pågår fortfarande.
Dessutom glömmer du att brevbärare, busschaufförer och (nytt för mig) sopgubbar utsätts för stenkastning.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Dessutom glömmer du att brevbärare, busschaufförer och (nytt för mig) sopgubbar utsätts för stenkastning.

Krossa patriarkatet liksåm! :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Bara för att jag väljer att skriva om ett tillfälle betyder väl inte att det inte har hänt förr eller händer fortfarande. Suck

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Men alltså hörrni!
Kan vi sluta prata om Israel/Palestina-konflikten?
Jag tycker det faller utanför trådens ämne, hur brett det än må vara. Såvitt jag vet gillar inte SD endera sidan i just den konflikten och då tycker jag inte det hör hemma i en SD-tråd.

Min åsikt:
Det finns elakingar bland Israelerna.
Det finns elakingar bland Palestinierna.
Det finns snällingar bland Israelerna.
Det finns snällingar bland Palestinierna.
Sedan kan man dividera om vilken sida som är minst dålig och så är fallet rätt ofta i konflikter. 2 fel gör ju inte 1 rätt även om många försöker rättfärdiga handlingar med det resonemanget.

Räcker det så eller ska vi fortsätta med denna diskussion här i SD-tråden?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Du menar de som startade soppan, ja där lär man ju bli upplyst...

Men jag hävdar att det inte finns något, jag hävdar att muslimer är ett våldsamt folkslag som inte nöjer sig.

Så, upp till bevis.:D
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.

Jag tycker detta mycket väl passar in på ditt uttalande.

Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.

Du har lite svårt att förstå konceptet med skalor, allt är inta svart/vitt.
Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ett utmärkande drag för en islamofob eller rasist är att denne ytterst gärna vill tillskriva en grupp människor negativa egenskaper oaktat de individuella särdragen.

Själv hävdar jag att muslimer inte är något enhetligt folkslag utan att det är en religion som inrymmer alla typer av människor, från de sämsta till de bästa.
Jag hävdar vidare att den allra största riskfaktorn för radikalisering inte ligger i religionstillhörighet utan i sociala sammanhang.

Ändå vill du hävda att "muslimer är ett våldsamt folkslag"? Typisk svart/vit generalisering.
Du behöver nog lära dig koncept som provokation och ironi.

Men kul att se vad du går igång på.

Fast, islamofobi, finns det egentligen?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, visst är det så. Eller att tex något gäng skulle planera att attackera småbarnsfamiljer med flaskor och andra tillhyggen i typ nån förort, Kärrtorp tex?
Nu får vi helt enkelt bara invänta att det händer innan vi kan bilda oss en uppfattning.
Du har ingen vidare koll på vad som hände i Kärrtorp.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Själv hävdar jag att det är en väldigt intolerant religion, många öppet homosexuella?

Många säger att det finns massa bra muslimer, "har en på jobbet, han är precis som alla Svenssons", men är han inte ateist då?

Är för att alla som öppet bygger sitt liv på en religion borde fråntas rösträtten, "hen" bestämmer ändå åt dom där uppifrån.

529506_10151242400632687_42391053_n.jpg

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari