Men förklara istället varför terrorhandlingarna skulle upphöra, både nutid och historia talar för motsatsen.Du tycker inte att du förenklar och förskönar lite med detta inlägg?
Men förklara istället varför terrorhandlingarna skulle upphöra, både nutid och historia talar för motsatsen.Du tycker inte att du förenklar och förskönar lite med detta inlägg?
Skåne till Danmark (inte mig emot iofs)?
Du ser inte problemet i detta?
Vågar man hoppas på ett svar varför du tycker att Skåne ska bli danskt?
Vågar man hoppas på ett svar varför du tycker att Skåne ska bli danskt?
Att förändra principen för yttrandefrihet? Jo, i alla högsta grad.
Men förklara istället varför terrorhandlingarna skulle upphöra, både nutid och historia talar för motsatsen.
Israel kan inte agera på annat sätt. Jag tycker Locomondo istället ska vara glad för att Israel faktiskt inte är en skurkstat utan gör allt de kan för att bara bestraffa just terroristerna.
Vem har nämnt någonting om att Hamas eller Hizbollah är goda?
Ni gör ju detta gång på gång på gång. NI säger något och så försöker ni få det till at det är JAG som har sagt det?
Vad är det ni är så rädda för? Varför har ni så svårt att hålla er till sanningen? Varför måste ni försöka få mig till en judehatande islamist? Är det för att era argument inte räcker till?
Kan ni visa mig var någonstans jag säger att Boko Haram, Hamas eller Hizbollah är goda? Snälla gör det.
Jag har förklarat för er varför folk kan stödja de. Om det inte finns något annat alternativ.
Det är allt, jag har förståelse för ATT man gör det när man lever i sån fruktansvärd misär.
Men visst, om ni då säger att Israel är the good guys då tycker ni givetvis att man ska få mörda oskyldiga civila. Ok att bomba kvinnor och barn som sökt skydd i flyktingläger. Ni tycker alltså att det är helt ok att döda människor bara man använder avancerad militär utrustning och träffsäkra missiler.
Bomba flyktingläger? Vilket annat land gör så?
Trevliga människor här på SH....
JA!
Kill 'em, kill 'em with fire!
Precis. Så att skrika sig hes FÖR yttrandefrihet samtidigt som man försöker stämma de som yttrat sig fritt om en själv visar inte på en viss ambivalens i frågan?
"Gripande, arrestering och förhör
Omedelbart när palestinska barn arresteras utsätts de för inhuman behandling som oftast går till på följande sätt. Israelisk militär stormar huset mitt i natten. De slår in dörren, rusar in i huset med dragna vapen och kommenderar ner familjen på golvet. De griper barn som i huvudsak misstänks för att ha kastat sten på israeliska militärjeepar eller på muren. Det är inte ovanligt att militären slår barnet innan det förses med handbojor och ögonbindel, förs ut ur huset och placeras på golvet i en militärjeep. Barnet förs till ett förhörscenter, ofta beläget i en bosättning, där förhöret börjar. Under förhöret utsätts barnet ofta för misshandel och även tortyr förekommer. Misshandelns kan bestå i upprepade slag och sparkar mot kroppen eller att barnet tvingas att stå ute i kallt och regnigt väder, att man tvingar barnets huvud ner i toaletten, att kallt och varmt vatten hälls över barnets huvud, och att barnet inte får mat.
Barnet tvingas skriva under en bekännelse på hebreiska - ett språk som barnet inte förstår".
"Fängslande utan rättegång
Israel håller hundratals palestinier fängslade utan rättegång. Amnesty International har protesterat mot detta".
Jo det måste nog vara så att Israel är helt oskyldiga.
Personligen tycker jag inte någon av parterna är oskyldiga.
Vissa människor kan helt enkelt inte ta ett steg tillbaka och inse att det kanske inte finns någon som har rätt i en sådan konflikt för bägge lägren är lika stora svin.
Alla andra som har lite mer intellekt ser precis vad som händer, från bägge hållen.
Jag ställer mig inte på någons sida och tycker att religion ska vara något som folk kan vända sig till när de känner att de behöver, MEN att använda den för att förtrycka andra människor är inte ok från något håll.
Att sedan avrätta andra människor för att de skämtar om ens religion är bara sjukt och det är här jag är glad för att inte vara religiös.
Grekjävel.
För att själva orsaken till handlingarna skulle upphöra. Folkets stöd till dessa grupper skulle upphöra då de skulle se att det finns en vinning i det.
Framförallt skulle med all sannolikhet den unga generationen som nu växer upp ändra attityd i båda lägren och förstå vikten av samarbete istället för hat.
De blir idag istället matade med hur hemska de andra är (på båda sidor av muren) och varför skulle de ifrågasätta sina föräldrar ang det?
Jag förstår ditt resonemang och du har säkert rätt, i teorin. Men hur många Israeler tror du hinner dö innan de nya generationerna palestinierna förstått att våld föder våld?
För att själva orsaken till handlingarna skulle upphöra. Folkets stöd till dessa grupper skulle upphöra då de skulle se att det finns en vinning i det.
Framförallt skulle med all sannolikhet den unga generationen som nu växer upp ändra attityd i båda lägren och förstå vikten av samarbete istället för hat.
De blir idag istället matade med hur hemska de andra är (på båda sidor av muren) och varför skulle de ifrågasätta sina föräldrar ang det?
2014 - Antalet döda under tiden fram till 26 augusti 2014 var enligt FN minst 2131 palestinier (1473 civila, varav 501 barn och 257 kvinnor), 4 israeliska civila, 66 israeliska soldater och en utländsk arbetare från Thailand[31]
JA!
Kill 'em, kill 'em with fire!
"Gripande, arrestering och förhör
Omedelbart när palestinska barn arresteras utsätts de för inhuman behandling som oftast går till på följande sätt. Israelisk militär stormar huset mitt i natten. De slår in dörren, rusar in i huset med dragna vapen och kommenderar ner familjen på golvet. De griper barn som i huvudsak misstänks för att ha kastat sten på israeliska militärjeepar eller på muren. Det är inte ovanligt att militären slår barnet innan det förses med handbojor och ögonbindel, förs ut ur huset och placeras på golvet i en militärjeep. Barnet förs till ett förhörscenter, ofta beläget i en bosättning, där förhöret börjar. Under förhöret utsätts barnet ofta för misshandel och även tortyr förekommer. Misshandelns kan bestå i upprepade slag och sparkar mot kroppen eller att barnet tvingas att stå ute i kallt och regnigt väder, att man tvingar barnets huvud ner i toaletten, att kallt och varmt vatten hälls över barnets huvud, och att barnet inte får mat.
Barnet tvingas skriva under en bekännelse på hebreiska - ett språk som barnet inte förstår".
"Fängslande utan rättegång
Israel håller hundratals palestinier fängslade utan rättegång. Amnesty International har protesterat mot detta".
Grekjävel.
Problemet är att du är , rimligt, rationell i din tankegång.
Peka gärna på ett område där din tankegång har materialiserat sig.
Innefattar det interna uppgörelser?
Källa på de citaten?
2014 - Antalet döda under tiden fram till 26 augusti 2014 var enligt FN minst 2131 palestinier (1473 civila, varav 501 barn och 257 kvinnor), 4 israeliska civila, 66 israeliska soldater och en utländsk arbetare från Thailand[31]
Då tycker jag skandinaverna kan få tillbaka italien, england, delar av frankrike och nordamerika.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|