Så judarna tog landet eftersom de ansåg att Palestina tog judarnas olja? Eller är de två händelserna inte i närheten jämförbara?
Men okej, Israel lämnar över landet igen, judar får fly dit de kan för att inte dödas och ett islamistiskt extremistgäng tar över makten istället.
Eller är det mer sannolikt att tidigare nämnda terroristgrupper låter en öppen och fri demokrati råda i det nu fria f.d. Israel?
Tror du att det kommer bli ett jämställt och rättvist samhälle om Israel packar ihop och lämnar över landet?
Det är inte menat som retoriska frågor för övrigt. Jag undrar verkligen vad du tror skulle hända om Israel lämnar ifrån sig makten/landet?
Ge mig en hypotetiskt, men ändå rimlig, framtidsvision.
Jag tror att om omvärlden satte ner foten ordentligt en gång för alla och tvingade Israel att lämna tillbaka marken som de har stulit och byggt bosättningar på så skulle man därifrån kunna börja.
Jag vill också ha bort Hamas och Hizbollah men dessa jävla idioter är en följd av ockupationen. Båda organisationer skapades på 80-talet, Hizbollah i Libanon.
De utnyttjar folket för sina egna smutsiga syften men folket har inget annat val? När Hamas och Hizbollah ordnar med utbildning och sjukhus/sjukvård och Israel bombar dessa så kan det inte vara så svårt att förstå vilken part som kommer få Palestinska folkets stöd.
När Israel tar över bördig mark och tvingar bort folk från sina lagförda, rättmätiga egendomar så kan det inte vara så svårt att förstå att man börjar hata. Inget land i världen har erkänt Israels bosättningar.
Om Israel backar och låter folk komma till sina jobb utan att behöva trakasseras i timmar vid gränsövergångarna, slutar trasa sönder deras infrastruktur, slutar skapa ett hat i de unga Palestinierna så ska du se att det kan vända.
Är det någon som har sett dokumentärer om de ultra-ortodoxa judarna och deras brinnande hat för minsta ansträngning till försoning? Har ni sett vilket hat som brinner många av bosättarna?
Kolla upp detta israeliske nyhetsankare som till slut började ifrågasätta allt han trodde på och allt han rapporterat om under alla år. Han gjorde en dokumentär om hur Israel agerar mot sin omgivning och då är det inte bara Palestinierna som far illa. Även beduiner tvingas bort från sina hus och områden.
Kolla denna dokumentär, den är alltså gjord av judar för att ni inte ska komma med några "vänster-anklagelser" igen.
http://www.israelfilmcenter.org/israeli-film-database/films/land-of-the-settlers