Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
DEBATT
[h=1]Nils Funcke: Minns historien när makthavare pratar yttrandefrihet[/h]

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3938&artikel=6068278

Till skillnad mot Danmark hukar Sverige. När Sverigedemokraternas grundlagsskyddade webbtidning SD-Kuriren 2006 publicerar en karikatyrteckning på Muhammed tar dåvarande utrikesminister Laila Freivalds officiellt avstånd från publiceringen. Med utrikesministerns godkännande kontaktar hennes närmaste politiske medarbetare webbhotellet där SD-kuriren hyr utrymme. Efter UD:s information till företaget drabbas tidningen av en modern form av ”transportförbud”. Webbplatsen släcks. Freivalds KU-anmäls.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Så varför inte avsluta ockupationen då för att få slut på såna här attacker?
Varför provas aldrig det alternativet istället för utbyggnad av bosättningar?

Som sagt bryr jag mig inte vad de pysslar med därnere, men tror du på fullaste allvar att Hezbollah och Hamas och vilka det nu är, kommer ge sig innan samtliga judar i Israel är antingen döda eller har flytt Mellanöstern?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som sagt bryr jag mig inte vad de pysslar med därnere, men tror du på fullaste allvar att Hezbollah och Hamas och vilka det nu är, kommer ge sig innan samtliga judar i Israel är antingen döda eller har flytt Mellanöstern?

Tja.. När israel provade på lite vapenvila, så blev fatah å hamaz rastlösa och börja kriga med varann istället...
En kunde ju tycka att de skulle tycka det var skönt att inte bli påskjutna av de hemska israelerna, men tydligen var inte så fallet
Så spontant, Näe. Det spelar nog liten roll om så israel försvinner över en natt, det skulle bara börja brinna i nån annan riktning.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Varför frodas dessa grupper? Hur kommer det sig att de får ett folkligt stöd? Vad är alternativet för de som bor där. 60 år. I 60 hela år har de nu varit ockuperade utan att omvärlden har gjort något för att Israel ska lätta på förtrycket.
Är det verkligen ett sånt mysterium att Hamas får folket med sig?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tja.. När israel provade på lite vapenvila, så blev fatah å hamaz rastlösa och börja kriga med varann istället...
En kunde ju tycka att de skulle tycka det var skönt att inte bli påskjutna av de hemska israelerna, men tydligen var inte så fallet
Så spontant, Näe. Det spelar nog liten roll om så israel försvinner över en natt, det skulle bara börja brinna i nån annan riktning.

När Israel för en gångs skull hade en ledare som gjorde ett riktigt seriöst försök att skapa fred så blev han skjuten. Och inte av en arab.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
varför frodas dessa grupper? Hur kommer det sig att de får ett folkligt stöd? Vad är alternativet för de som bor där. 60 år. I 60 hela år har de nu varit ockuperade utan att omvärlden har gjort något för att israel ska lätta på förtrycket.
är det verkligen ett sånt mysterium att hamas får folket med sig?

Men för helvete läs på någon gång.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen, ingen, som har koll påstår att ockupationen pågått 60 år.

Som sagt, kolla upp vilka krig som utkämpats, vem som startade dem och vilka gränser som uppkom efter dem.

"60 år", trådens värsta lögn, från en antisemit förvisso, men ändå. Fnys.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fortsätter vi så här är vi snart nere på noll.:tummenupp

Well, skillnaden är väl att jag har inga problem att säga till när jag har fel.
Jag är fortfarande väldigt intresserad av att få veta vad Markus menade med att Israel är oskyldigt.
Det kom från ingenstans känns det som. Jag anklagade inte Israel för något men Markus envisas med att de är oskyldiga.

Snälla förklara för mig mindre vetande. Vad exakt är de oskyldiga till?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Well, skillnaden är väl att jag har inga problem att säga till när jag har fel.
Jag är fortfarande väldigt intresserad av att få veta vad Markus menade med att Israel är oskyldigt.
Det kom från ingenstans känns det som. Jag anklagade inte Israel för något men Markus envisas med att de är oskyldiga.

Snälla förklara för mig mindre vetande. Vad exakt är de oskyldiga till?

Du vet väl att palestina erbjöds att bilda en stat?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du vet väl att palestina erbjöds att bilda en stat?

Ja.
Du vet väl att drömmen om en judisk stat i Palestina fanns ända sen år 70 fkr då romarna erövrade Jerusalem?
Så från år 70 fkr till 1947 var det alltså Palestina. Sen började fler och fler judar flytta till Palestina enl den nya rörelsen Sionismen som företräddes av Theodor Herzl.

Så fler och fler judar immigrerade till Palestina och sen ställdes alltså kravet på en egen judisk stat på Palestinsk mark.

Jag är väldigt förbryllad över ert Israel-vurmande när de gjorde exakt det ni skriker om att ni är så rädda ska ske här.
Mycket förbryllad faktiskt....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja.
Du vet väl att drömmen om en judisk stat i Palestina fanns ända sen år 70 fkr då romarna erövrade Jerusalem?
Så från år 70 fkr till 1947 var det alltså Palestina. Sen började fler och fler judar flytta till Palestina enl den nya rörelsen Sionismen som företräddes av Theodor Herzl.

Så fler och fler judar immigrerade till Palestina och sen ställdes alltså kravet på en egen judisk stat på Palestinsk mark.

Jag är väldigt förbryllad över ert Israel-vurmande när de gjorde exakt det ni skriker om att ni är så rädda ska ske här.
Mycket förbryllad faktiskt....

Nja, jag har ju kopplat mot hur det gick i israel mer än en gång...

Så när det inte fanns någon stat i detta brittiska territorium så erbjöds de två befolkningsgrupperna var sin, en accepterade den andra bröstade sig, dvs så fort engelsmannen lämnat.

Men det du säger är att italienarna bör styra israel?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På onsdag kommer en Uppdrag Granskning om "Judehatet i Malmö". Skall bli intressant. Undrar om de gör en avstickare till Nacka också?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet