Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var du som först nämnde nåt om att läsa på så jag utgår ifrån att du själv vet vad du menar med det?
Jag rekommenderade dig att läsa på om historia, skadar kunskapen dig menar du?

Det du i sin tur skriver kan jag inte tyda till något specifikt som jag bör läsa, så min fråga är kort och gott om du menade att jag skall läsa på vad dom är oskyldiga till?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag rekommenderade dig att läsa på om historia, skadar kunskapen dig menar du?

Det du i sin tur skriver kan jag inte tyda till något specifikt som jag bör läsa, så min fråga är kort och gott om du menade att jag skall läsa på vad dom är oskyldiga till?

Kunskap skadar aldrig. Det är det jag försöker få vissa här i tråden att förstå och att söka sin egen kunskap istället för att bara bli matad med den.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Paradoxalt nog undviker du förskanska dig historia i ämnet israel/palestina...

Det - på riktigt - obehagliga är att sådana som han är exakt samma typ av människor som instiftat omskolnings- och koncentrationsläger. Varken min, din eller någon annans kunskap i sakfrågor är bristande, när vi då ändå inte lyckas tycka rätt så vill Loco att vi skall läsa på. Vad är nästa steg? Naturligtvis att om odemokratiska främmande element som han har rösträtt och de lyckas fånga upp av totalitära krafter så kommer de tvinga oss att "lära" oss vad som är "rätt", och om vi misslyckas måste vi avlägsnas.

Vidrigt, och varför vänstern alltid skall bekämpas.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det - på riktigt - obehagliga är att sådana som han är exakt samma typ av människor som instiftat omskolnings- och koncentrationsläger. Varken min, din eller någon annans kunskap i sakfrågor är bristande, när vi då ändå inte lyckas tycka rätt så vill Loco att vi skall läsa på. Vad är nästa steg? Naturligtvis att om odemokratiska främmande element som han har rösträtt och de lyckas fånga upp av totalitära krafter så kommer de tvinga oss att "lära" oss vad som är "rätt", och om vi misslyckas måste vi avlägsnas.

Själv börjar jag ana varför vänterorienterade oftast är så religionsfienliga.

De konkurrerar om samma människor...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Skön världsbild. Att "ha rätt" i såna här frågor.
Och speciellt att ha rätt när du kastar ur dig ogenomtänkta saker som du sen inte kan svara på vad du egentligen menade.

Narcissus någon?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lite god effekt av Iron Dome i Israel.

Iron Dome Intercepts 15 Qassam Rockets In Israel: http://youtu.be/TwyImK6KCTc

En helt vanlig dag i Israel

Jag var i Israel förra sommaren, en fullständigt fenomenal resa för övrigt (extra roligt då jag stötte på en SH-medlem på flyget ner :) ) och då gick larmet när vi var på stranden i Tel Aviv men det var lyckligtvis en övning. Vore ju annars rena drömmen att bli fast i paradiset och inte åka hem. :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skön världsbild. Att "ha rätt" i såna här frågor.
Och speciellt att ha rätt när du kastar ur dig ogenomtänkta saker som du sen inte kan svara på vad du egentligen menade.

Narcissus någon?

Jag tror det kallas projektion, när man vänder på feedback mot andra: mitt inlägg handlade om att DU inte tycker att jag tycker "rätt", på något ofattbart sätt lyckas du medvetet eller omedvetet förbise detta.

Du kräver att vi som inte tycker som du skall skolas. Jag bryr mig inte utifall du tycker som mig. Ser du skillnaden? (retorisk fråga, du behöver - naturligtvis inte svara på den, heller).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om jag säger att Alla får tycka vad de vill i olika politiska frågor, så kommer ungefär en skribent i denna tråd tycka jag har fel och alla andra att jag har rätt.

Är inte det märkligt?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
magdalena sa idag att pengarna är slut:(

Så, vem får stryka på foten? För inte kommer väl socialalliansen att strypa flödet? Skatter höjs till höger och vänster men dessa pengar lär inte täcka kostnaderna samt komma inbetalarna till godo så förutom enorma skattehöjningar för att bibehålla de höga volymerna vem/vilka tror kommer att få mattpiskan på rumpan?

Min gissning: pensionärerna som ju socialalliansen gormade högt om när sd röstade ner budgeten, nu blir lövet själv tvungen att svika dom men han lär komma undan med det, fler gissningar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
magdalena sa idag att pengarna är slut:(

Så, vem får stryka på foten? För inte kommer väl socialalliansen att strypa flödet? Skatter höjs till höger och vänster men dessa pengar lär inte täcka kostnaderna samt komma inbetalarna till godo så förutom enorma skattehöjningar för att bibehålla de höga volymerna vem/vilka tror kommer att få mattpiskan på rumpan?

Min gissning: pensionärerna som ju socialalliansen gormade högt om när sd röstade ner budgeten, nu blir lövet själv tvungen att svika dom men han lär komma undan med det, fler gissningar?

Självklart kommer, som vanligt, vi som bidrar allra mest få de största försämringarna när VPK nu satt agendan tillsammans med Alliansen, S och MP. Alla förmånsskatter, fastighetsskatter, inkomst- och löneskatter kommer skjutas upp.

Socialalliansen med FI (!) har ju redan höjt skatten i Stockholm, för oss som bidrar.

Så fungerar avundsjukan.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tror det kallas projektion, när man vänder på feedback mot andra: mitt inlägg handlade om att DU inte tycker att jag tycker "rätt", på något ofattbart sätt lyckas du medvetet eller omedvetet förbise detta.

Du kräver att vi som inte tycker som du skall skolas. Jag bryr mig inte utifall du tycker som mig. Ser du skillnaden? (retorisk fråga, du behöver - naturligtvis inte svara på den, heller).

Sade du "skolas"? Har du sett Skäggots krav i sina inlägg?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Självklart kommer, som vanligt, vi som bidrar allra mest få de största försämringarna när VPK nu satt agendan tillsammans med Alliansen, S och MP. Alla förmånsskatter, fastighetsskatter, inkomst- och löneskatter kommer skjutas upp.

Socialalliansen med FI (!) har ju redan höjt skatten i Stockholm, för oss som bidrar.

Så fungerar avundsjukan.

Du bidrar?

Narcissus.... :gnissla

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...