På onsdag kommer en Uppdrag Granskning om "Judehatet i Malmö". Skall bli intressant. Undrar om de gör en avstickare till Nacka också?
Bor du där eller? För dig borde de givetvis intervjua för att få med lite "rätt" i inslaget.
På onsdag kommer en Uppdrag Granskning om "Judehatet i Malmö". Skall bli intressant. Undrar om de gör en avstickare till Nacka också?
Varför frodas dessa grupper? Hur kommer det sig att de får ett folkligt stöd? Vad är alternativet för de som bor där. 60 år. I 60 hela år har de nu varit ockuperade utan att omvärlden har gjort något för att Israel ska lätta på förtrycket.
Är det verkligen ett sånt mysterium att Hamas får folket med sig?
Hade för mig att du gjorde det? Var bor du då, långt från mångkulturen antar jag.Bor du där eller? För dig borde de givetvis intervjua för att få med lite "rätt" i inslaget.
The Universality of the Islamic Resistance Movement
Article Seven
"Muslims who adopt the way of the Islamic Resistance Movement are found in all countries of the world, and act to support [the movement], to adopt its positions and to reinforce its jihad. Therefore, it is a world movement, and it is qualified for this [role] owing to the clarity of its ideology, the loftiness of its purpose and the exaltedness of its goals. It is on this basis that it should be regarded and evaluated; it is on this basis that its role should be recognized. Whoever denies its rights, refrains from helping it, becomes blind [to the truth] and makes an effort to blot out its role - he is like one who attempts to dispute with [divine] predestination. Whoever closes his eyes to the facts, intentionally or unintentionally, will eventually wake up [to find that] events have overtaken him and that the [weight of the] evidence has rendered him unable to justify his position. Precedence shall be given to those who those who come first [to the movement]. The iniquity of one's own relatives is more painful to the soul than the blow of a sharp sword. [7]
"'We have revealed to you the Book in truth, confirming the scripture that came before it and guarding it. Judge between them according to what Allah has revealed, and follow not their capricious will, turning away from the truth that was revealed to you. To each among you Allah has appointed a law and a way. If Allah had so desired, he would have made you a single nation. However, he desired to test you in all that he had given you. So vie with one another in good works. It is to Allah that you shall all return, and He will then reveal to you [the truth] about the matters in which you differed.' (Koran 5:48)
"The Islamic Resistance Movement is one link in the chain of jihad in confronting the Zionist invasion. It is connected and linked to the [courageous] uprising of the martyr 'Izz Al-Din Al-Qassam and his brethren the jihad fighters of the Muslim Brotherhood in the year 1936. It is further related and connected to another link, [namely] the jihad of the Palestinians, the efforts and jihad of the Muslim Brotherhood in the 1948 war, and the jihad operations of the Muslim Brotherhood in 1968 and afterwards. Although these links are far apart, and although the continuity of jihad was interrupted by obstacles placed in the path of the jihad fighters by those who circle in the orbit of Zionism, the Islamic Resistance Movement aspires to realize the promise of Allah, no matter how long it takes. The Prophet, Allah's prayer and peace be upon him, says: 'The hour of judgment shall not come until the Muslims fight the Jews and kill them, so that the Jews hide behind trees and stones, and each tree and stone will say: 'Oh Muslim, oh servant of Allah, there is a Jew behind me, come and kill him,' except for the Gharqad tree, for it is the tree of the Jews.' (Recorded in the Hadith collections of Bukhari and Muslim)."
Varför frodas dessa grupper? Hur kommer det sig att de får ett folkligt stöd? Vad är alternativet för de som bor där. 60 år. I 60 hela år har de nu varit ockuperade utan att omvärlden har gjort något för att Israel ska lätta på förtrycket.
Är det verkligen ett sånt mysterium att Hamas får folket med sig?
Är det Israels fel att Boko Haram slaktar människor också? Och Israel låg ju bakom 9/11. Fast Boko Haram är buddhister va? Eller vänta nu.........näe...
Nej, det är ju Palestiniernas fel. Givetvis....
Hamas är ju jete snela, vad pratar du om?Är du medveten om vilka det är som verkligen förtrycker palestinierna och under vilken flagg de gör det?
Du missar som vanligt poängen. Det finns en gemensam nämnare i nästan alla konflikter i världen och nästan alla terroristdåd. Jag vet att du säkert tycker att det är judar och Israel men det är det inte.
Ledtråd. Det är en religion. (Som man inte får kritisera)
Hamas är ju jete snela, vad pratar du om?
http://www.theguardian.com/world/2014/aug/22/hamas-executes-suspected-infomers-gaza
(OBS, rasisttidning, gäller ej som fakta! )
Om du letar efter ett ämne att studera, så rekommenderar jag religion.Lustigt, allt detta snack om judarna gjorde att jag började kolla upp lite om folkslaget, två saker lärde jag mig.
Ett remarkabelt folkslag, intelligenta, förlåtande, ifrågasättande, trevliga och sköter sig själv, tom deras extremister. Inte konstigt folk hatar dom.... Tom om man inte tror på gud är man fortfarande jude och med på alla sätt man själv vill, synd med det där om sagorna bara.
Men även att jag hänger med i jiddisch, som en blandning av afrikaans och tyska.
Nu var det inte svar på frågan.
Läget är som det är: Vad ska Israel göra? Kan Israel lägga ner vapnen och hoppas på att få leva i fred?
Om Israel gav med sig och släppte en stor bit land åt Palestinierna att styra över själva, tror du de islamistiska grupperna skulle sluta då? På riktigt? Vill de enbart att Palestina ska bli självständigt, eller vill de utrota judar?
Vilka skulle du själv helst se ha makt i området, Hamas eller Israel?
Hamas är ju jete snela, vad pratar du om?
http://www.theguardian.com/world/2014/aug/22/hamas-executes-suspected-infomers-gaza
(OBS, rasisttidning, gäller ej som fakta! )
Mm, de fick säkert också en jetretvis rättegång. Förmodligen tog de väl bara någon stackare vars farfar för 100år sen snodde en get från en hamasgubbes farfar och anklagade för kollaboration med Israel. Eller någon Fatah eller kristen.
Till skillnad från Locomondo så tycker jag faktiskt på riktigt jävligt synd om de palestinier med vettet i behåll som bara vill leva i fred. Totalt förtryckta av Hamas och sedan riskera att faktiskt stå i vägen för ett svar från Israel. Inte minst eftersom Hamas älskar att beblanda sig med sjukhus, dagis och andra oskyldiga för att medvetet skapa collateral damage och sätta Israel i dålig dager.
Israel kan inte agera på annat sätt. Jag tycker Locomondo istället ska vara glad för att Israel faktiskt inte är en skurkstat utan gör allt de kan för att bara bestraffa just terroristerna. Om de hade skitit i vilket så hade ju Gaza varit en parkeringsplats. Eller om styrkeförhållandena, kämpaglöden och kompetensen hade varit de motsatta så hade vi fått se ett nytt folkmord på judar för länge sen. Det väljer man ju naturligtvis från den svenska vänsterpöbeln att helt bortse från. Hyckleri som vanligt.
Var inte det det enda alternativet i Iraks fall när de invaderade Kuwait?
Varför skulle inte Israel kunna lämna tillbaka all mark de har stulit när de har byggt bosättningar? Som för övrigt inget land i världen har accepterat?
Var inte det det enda alternativet i Iraks fall när de invaderade Kuwait?
Varför skulle inte Israel kunna lämna tillbaka all mark de har stulit när de har byggt bosättningar? Som för övrigt inget land i världen har accepterat?
Du har stämplat mig och andra som okunnig rasist med kromosomfel i flera månader så du får ursäkta om det är svårt att ta din upprördhet på allvar.Vem har nämnt någonting om att Hamas eller Hizbollah är goda?
Ni gör ju detta gång på gång på gång. NI säger något och så försöker ni få det till at det är JAG som har sagt det?
Vad är det ni är så rädda för? Varför har ni så svårt att hålla er till sanningen? Varför måste ni försöka få mig till en judehatande islamist? Är det för att era argument inte räcker till?
Kan ni visa mig var någonstans jag säger att Boko Haram, Hamas eller Hizbollah är goda? Snälla gör det.
Jag har förklarat för er varför folk kan stödja de. Om det inte finns något annat alternativ.
Det är allt, jag har förståelse för ATT man gör det när man lever i sån fruktansvärd misär.
Men visst, om ni då säger att Israel är the good guys då tycker ni givetvis att man ska få mörda oskyldiga civila. Ok att bomba kvinnor och barn som sökt skydd i flyktingläger. Ni tycker alltså att det är helt ok att döda människor bara man använder avancerad militär utrustning och träffsäkra missiler.
Bomba flyktingläger? Vilket annat land gör så?
Trevliga människor här på SH....
Så du anser att israelen Mordechai Vanunu är en terrorist då? Eftersom Israel bara bestraffar terrorister?
Har du då lust att förklara för mig vilka terrorist-handlingar han har begått? Utan såna handlingar borde det ju inte finnas någon anledning för Israel att agera som de har gjort mot honom?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|