Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du menar att ingen skulle reagera mer över det än en man i bar överkropp?

Det är lite sjukt att vi sitter och diskuterar det här som en jämförelse med fängelse/hedersvåld för att skippa burka, vill jag först säga. Twostroke - Du kan bättre än så och inser säkert själv att det känns lite desperat agerat av dig.

Nåväl, apropå ämnet. En tjejkompis solade topless i somras. Hon var lite orolig över detta. Det var enligt henne en person som verkade bry sig. En lite äldre kvinna som kollade surt.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Reagera är inte samma sak som att vilja förhindra.:glömdet

:rofl

Det är lite sjukt att vi sitter och diskuterar det här som en jämförelse med fängelse/hedersvåld för att skippa burka, vill jag först säga. Twostroke - Du kan bättre än så och inser säkert själv att det känns lite desperat agerat av dig.

Nåväl, apropå ämnet. En tjejkompis solade topless i somras. Hon var lite orolig över detta. Det var enligt henne en person som verkade bry sig. En lite äldre kvinna.

Det var en högst nyfiken fråga :) Jag tror inte att det är ok för en kvinna att gå med bar överkropp på stan, men jag vet inte.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
:rofl

Det var en högst nyfiken fråga :) Jag tror inte att det är ok för en kvinna att gå med bar överkropp på stan, men jag vet inte.

Ok för vem? Jag hade nog blivit förbannad för att jag hade misstänkt ett feminazi-utspel. Annars håller jag helt med Skäggo. Jag garanterar dig att jag mer än gärna ser en massa nakna kvinnor springa runt på stan.

Å andra sidan - Jag har aldrig hört någon säga nåt positivt angående män som har bar överkropp i tid och otid.

GP lät för kanske 10 år sedan ett par, en man och en kvinna, gå runt helt nakna i stan under ett par timmar. Åka spårvagn osv. Klart folk undrade men de som tillfrågade efteråt tyckte det var fint typ.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nåväl, apropå ämnet. En tjejkompis solade topless i somras. Hon var lite orolig över detta. Det var enligt henne en person som verkade bry sig. En lite äldre kvinna som kollade surt.

Jag försöker belysa att saker och ting kanske ser helt annorlunda i någon annan människas ögon. För oss är det helt normalt att en kvinna inte springer runt topless och om någon ändå gör det misstänker vi som skrotis säger sinnessjukdom. Rent rättsligt tror jag även det faller under förargelseväckande beteende.

Om du vore uppväxt någon annanstans skulle du kanske tycka att burkan är lika självklar som du idag tycker att en bh är. En kvinna som är uppväxt med det känner sig nog inte förtryckt med burkan, hon känner sig antagligen naken utan burkan.

Men det är förstås enklare att bara döma ut allt som inte passar ihop med ens eget perspektiv.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag försöker belysa att saker och ting kanske ser helt annorlunda i någon annan människas ögon. För oss är det helt normalt att en kvinna inte springer runt topless och om någon ändå gör det misstänker vi som skrotis säger sinnessjukdom. Rent rättsligt tror jag även det faller under förargelseväckande beteende.

Om du vore uppväxt någon annanstans skulle du kanske tycka att burkan är lika självklar som du idag tycker att en bh är. En kvinna som är uppväxt med det känner sig nog inte förtryckt med burkan, hon känner sig antagligen naken utan burkan.

Men det är förstås enklare att bara döma ut allt som inte passar ihop med ens eget perspektiv.

Jag förstår vad du försöker belysa och jag förstår mycket väl att rådande norm ger oss för grundvärderingar. Lik förbaskat tycker jag burkan är ett kraftigt kvinnoförtryck men inte en BH(som faktiskt också har en funktion) och att det är äpplen och päron. Varför får vi inte springa runt med kukarna i vädret då? Böhö, västerländskt mansförtryck! Man kan dra det hur långt som helst. I mitt fall är att ena könet måste täcka sitt hår för att undvika fängelse/hedersvåld förtryckande och över gränsen. En BH eller kalsong är det inte.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Varför får vi inte springa runt med kukarna i vädret då?

Kunde ha tagit det som exempel på normer vi har också men det blir inte lika tydligt eftersom tycka underlivet är en norm som gäller alla i samhället. Undantaget bebisar på stranden.

Finns väl iofs kanske fortfarande afrikanska byar etc där det är helt normalt att springa med quken i vädret. Dom tycker kanske vi är konstiga om vi kommer på besök och springer runt i shorts.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man brukar väl reagera på/haja till på sånt som sticker ut från det gamla vanliga?

Ja, vi är med skärpa förprogramerade att urskilja avvikelser från det vi ser som norm.

Men de som inte tycker ett klädesplagg kan ge smaken av förtryck rekommenderar jag en kväll på stan i sviden nedanför.

allgemeineset.jpg

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Sist jag kolla i min vokabulär var det milsvid skillnad på reagera och sätta stopp

Det skulle inte förvåna mig om någon satte stopp för det.
Förargelseväckande beteende ligger väl nära till hands.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Och där har vi alltså ett tydligt exempel på hur det borde ske. Inte fylla förortsbetongen, utan istället gynnna avfolkningsbygd. Hör inte till vanligheterna, men jag skulle gissa på att dessa som haft förmånen att komma just dit både snabbareoch lättare blivit en del av svenska samhället.

En skulle också kunna säga att landsbygdens invånare är mer öppna och inbjudande till skillnad från storstadens anonymitet i folkmassan.
F.d stadsbo.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar