Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Och där har vi alltså ett tydligt exempel på hur det borde ske. Inte fylla förortsbetongen, utan istället gynnna avfolkningsbygd. Hör inte till vanligheterna, men jag skulle gissa på att dessa som haft förmånen att komma just dit både snabbareoch lättare blivit en del av svenska samhället.

En skulle också kunna säga att landsbygdens invånare är mer öppna och inbjudande till skillnad från storstadens anonymitet i folkmassan.
F.d stadsbo.

Det är ofta sant. I min hemstad är det inte så, konstigt nog. Ca: 20000 invånare. Det är bättre i kringliggande byar.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, vi är med skärpa förprogramerade att urskilja avvikelser från det vi ser som norm.

Men de som inte tycker ett klädesplagg kan ge smaken av förtryck rekommenderar jag en kväll på stan i sviden nedanför.

View attachment 411039

Allgemeine-SS Uniform. Den där designades av Hugo Boss. :crash

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag försöker belysa att saker och ting kanske ser helt annorlunda i någon annan människas ögon. För oss är det helt normalt att en kvinna inte springer runt topless och om någon ändå gör det misstänker vi som skrotis säger sinnessjukdom. Rent rättsligt tror jag även det faller under förargelseväckande beteende.

Om du vore uppväxt någon annanstans skulle du kanske tycka att burkan är lika självklar som du idag tycker att en bh är. En kvinna som är uppväxt med det känner sig nog inte förtryckt med burkan, hon känner sig antagligen naken utan burkan.

Men det är förstås enklare att bara döma ut allt som inte passar ihop med ens eget perspektiv.

Dagens filmtips:

Girl Rising

Finns på Netflix.

Filmtipset är inte riktat mot dig personligen, fler kan nog finna dokumentären intressant. :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ah... Du tänker så? Arrangerade giftermål, barnslaveri mm i världen kommer minska om vi i Sverige stänger våra gränser för invandrare.
Jag gillar den där aspekten. Dök väl upp i media första gången runt Somaliavåldtäkten-/likskändningen i Stockholm.

Jag håller inte med men det är i alla fall ett nytt grepp.

Kul :)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Framför allt ska det bli kul att se vilka nya stolpskott de fyller stolarna med. De lär ju få söka ännu djupare i intelligensreserven.

Sen dröjer det väl en tid innan de hinner börja göra bort sig, men inom ett år så kan vi väl hoppas på ett par nya klavertramp?

Inte så säker på det, utvecklingen i partiet verkar gå mot fler med högre utbildning. Kan va så att det är en del av förklaringen till deras förbättrade resultat, att de har städat i stian.

Sen dravlet med att de bara är arbetslösa lantis-rassar som röstar på SD.. Det är bevisligen rent nonsens då Malmö ligger över rikssnittet och små norrländska orter har nära inget alls.

Oavsett får en vara tämligen naiv om Sverige skulle skilja sig mot sina grannar och det Europa och globalisering vi vill ha. Detta är nog det nya "normalt "

Trivs en inte med det så får en börja fundera över hur Sverige i så fall ska främja sig mot sin omvärld.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Sen dravlet med att de bara är arbetslösa lantis-rassar som röstar på SD.. Det är bevisligen rent nonsens då Malmö ligger över rikssnittet och små norrländska orter har nära inget alls.

Hela Skåne är ju mest bönder.

Riket: 12.9 % SD
Malmö 13.7 %
Lund 9.3 %
Lomma 12.7 %
Sjöbo 30.0 %
Skurup 25.2%
http://www.val.se/val/val2014/valnatt/R/rvalkrets/13/index.html

För mig pekar trenden ganska tydligt på att desto mer ut på bondvischan man åker inom skåne desto fler röster får SD.

Inom Norrbotten:
Luleå 8.8% SD
Gällivare 15.2%

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dorotea 0.6.
Återigen det är inte bara (ja,jag skrev defacto bara i tidigare inlägg) outbildade lantisar som sd kritiker gärna vill framhävda
De har idag en bredare folklig förankring så det är något annat som måste till för att förklara..

Är dessutom tveksam till att det bara rör immigrationsfrågan, det finns fler saker som folk känner att SD gör synliga. Inte minst att de är Sverige mest eu kritiska alternativ. Spelar nog en inte allt för liten roll det heller.

Universitetsorter ligger generellt högre på fi och lägre på SD, vilket även stämmer överens med åldersspridningen av SD och fi väljare o stort. Göteborg, Lund, Luleå.

Därtill är det säkert en del som känner sig utanför, både bland utrikes födda och inhemska, som kan relatera till den tillsynes enkelspåriga och nedvärderande attityd som ges bild av i media, både mot sd samt dess väljare
väljare.

Det är bara att slå ett öga på twitterflöden från de som "tycker rätt saker", från vänsterpartister och dess följe.
"Själviska, äckligt, obehagligt, vidrigt... "kan bli en lång lista med ett gammalt mobboffers värsta minnen.

Jag tror iaf inte att det är så enkelt som att Sverige helt plötsligt har mer än var 10e som är rasist/fascist/främlingsfientlig. Så enkelt är det inte.

Dessutom är nog rasiststämpeln på SD ganska urvattnad nu, den vare sig biter eller kommer till sin rätt.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tycker mest att måttstocken borde vara den samma, och att man skall hålla sig inom någorlunda etiska ramar även som journalist.

Helt klart.
Jag tycker inte det var fel att avslöja dessa typer, det behövdes göras.
Jag tycker också det är lika illa, eller värre att vara sossepolitiker och dras med såna åsikter när kameran är dold.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Helt klart.
Jag tycker inte det var fel att avslöja dessa typer, det behövdes göras.
Jag tycker också det är lika illa, eller värre att vara sossepolitiker och dras med såna åsikter när kameran är dold.

Håller med, förutom att tillvägagångssättet är obehagligt Stasi-likt. De har tydligen kommit över hela Flashback, känner inte att det är motiverbart, men visst är det bra att politikers riktiga åsikter dras fram. Att media, som själva är untouchable, skall sitta och granska politikers inköp på kreditkort är också under all kritik. Vem granskar tredje statsmakten...?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten