Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/sd-vaxer-nar-folk-oroas_3917038.svd

[h=1]Nej, alla SD-väljare är inte rasister[/h]
akesson.jpg
Förklaringen till SD:s uppgång är inte att svenska folket blir allt mer rasistiskt.
FOTO: ANDERS WIKLUND / TT

sanna_rayman
Ledare Sanna Rayman

14 september 2014 kl 23:00, uppdaterad: 15 september 2014 kl 06:57

Sverigedemokraterna gör ett framgångsrikt val och blir tungan på vågen. Ett mardrömsläge för Stefan Löfven som utöver att sy ihop ett regeringsalternativ har att oroa sig över SD.
Så varför växer de? På Vänsterpartiets valvaka skanderades det i kväll mot ”rasisterna”, som enligt deras analys utgör runt tolv-tretton procent av befolkningen.
Detta är förstås en orimlig tolkning. SD växer för att integrationen inte fungerar tillräckligt väl. Tecknen på denna oro har inte varit osynliga. Migrationsfrågan har klättrat på väljarnas viktigaste fråga-lista under valrörelsen – och när den klättrar, klättrar SD.

Vill man se ett mindre SD bör man helt enkelt se till att migrationen inte bekymrar väljarna. Nyckeln i detta är integrationspolitiken, som hade en mycket undanskymd roll i valrörelsen. Det måste en ny regering ändra på.

Sanna Rayman Ledarskribent

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
ah... Du tänker så? Arrangerade giftermål, barnslaveri mm i världen kommer minska om vi i Sverige stänger våra gränser för invandrare.

Vore ytterst tråkigt om vi stängde Sveriges gränser för invandrare.

Det var mest ett inlägg i debatten om huruvida kläder (och annat) kan vara förtryckande eller ej. Och om de som drabbas av förtrycket "inser" att de är förtryckta.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Socialdemokraterna fick lägre procentandel i detta valet jämfört med förra (2010: 31,71%, 2014: 31,2).
Valet 2010 var sossarnas dittills sämsta sedan allmän rösträtt infördes.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Typ allt.

Eller har jag fel?

Jag bara undrade om det var nåt specifikt du ville få fram som sociala livet, tillväxt, kultur, psykologi, inkomst och skatter, relationer till varandra och andra, gemenskap, drivkraft, empati, levnadsstandard och ett par hundra grejer till. Så svaret på din fråga är nej, du har inte fel.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag bara undrade om det var nåt specifikt du ville få fram som sociala livet, tillväxt, kultur, psykologi, inkomst och skatter, relationer till varandra och andra, gemenskap, drivkraft, empati, levnadsstandard och ett par hundra grejer till. Så svaret på din fråga är nej, du har inte fel.

Ja precis, typ allt.:)

Vilket gör det till en enormt viktig faktor, för oss andra, inte staten....

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Håller med, förutom att tillvägagångssättet är obehagligt Stasi-likt. De har tydligen kommit över hela Flashback, känner inte att det är motiverbart, men visst är det bra att politikers riktiga åsikter dras fram. Att media, som själva är untouchable, skall sitta och granska politikers inköp på kreditkort är också under all kritik. Vem granskar tredje statsmakten...?

Höll vi just med varandra?
Jag känner mig....konstig.
Sugen på en kopp te någon gång?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Inte så säker på det, utvecklingen i partiet verkar gå mot fler med högre utbildning.
Nu kan ju "fler med högre utbildning" vara relativt och beyda fler som klarat gymnasiet än tidigare även lm jag misstänker att du menar fler och fler akademiker. Skulle vara kul att se vilka siffror du lutar dig mot där. I Norge har ju Frp varit med i många år och är att räkna som etablerat, det är dessutom större än SD och brukar ligga runt 20 %. Bland akademiker brukar det locka mellan 2 0ch 3 % vilket knappast kan ses som imponerande. Däremot brukar de locka många arbetslösa...

Jag påstår inte att du har fel men jag tvivlar.

Såg att SD var stora i mysiga små skånska orter som Perstorp, Bjuv, Ekeby, Vittsjö, Sjöbo och andra orter där ingen vill bo. Finns det något i SD:s program om att bygga om alla svenska små orter till storstäder eller att flytta orterna så att de ligger mer centralt, eventuellt vid kusten??

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vet inget om småorterna i Skåne, har de integrationsbekymmer?
Även noterat att grannkretsen öster rosengård ökade från 20nånting till 35%(almgården) även oxie mfl ligger på runt fjärdedelar :gnissla

Jag åsyfta de listor över själva kandidaterna i SD, nu har jag inte tittat på alla men några som dykt upp i media. (det du citerat var ju ett svar på Two strokes inlägg om vad de skulle fylla stolarna med.)
Här har du ex. Valsedlar över huvudstaden http://www.val.se/val/val2014/valsedlar/K/kommun/01/80/valsedlar.html

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...