Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var kommer denna info ifrån?

Läs artikeln länkad tidigare till ledarsidorna.se

Detta går att läsa i DN:
Danderyd är Sveriges rikaste kommun men tar emot få flyktingar. Röda Korset hjälper de som kommer eftersom kommunens stöd inte är tillräckligt. ”Behovet finns. SFI räcker inte”,

Röda korset får alltså stötta i Danderyd
Stort.

Mer härlig södermalmsbologik;
Vindkraft, ja tack (men inte hos mig eller mitt landställe)
Varg, jatack (här finns ju inga)
Trängselskatt, självklart (har ingen bil)

26! Ensamkommande flyktingbarn fick tvångsplaceras till Stockholms stad. Alltså, inte förrän migrationsverket tvingades sätta ner foten
Fint folk.:glömdet 26, i en del med hur många invånare??

Emedan en liten kommun som Övertorneå tar emot 26 barn och unga.

Förnekelse är en dygd

http://ledarsidorna.se/2014/09/1263/

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Detta går att läsa i DN:
Danderyd är Sveriges rikaste kommun men tar emot få flyktingar. Röda Korset hjälper de som kommer eftersom kommunens stöd inte är tillräckligt. ”Behovet finns. SFI räcker inte”,

Stort.

26! Ensamkommande flyktingbarn fick tvångsplaceras till Stockholms stad. Alltså, inte förrän migrationsverket tvingades sätta ner foten
Fint folk.:glömdet

Sådär tänker inte jag men jag är ju invandrad.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Detta går att läsa i DN:

Stort.

Fint folk.:glömdet 26, i en del med hur många invånare??

Igen
Då.
http://ledarsidorna.se/2014/09/1263/

Geografi är inte din grej va?
Vad har Danderyd med Södermalm att göra??

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mycket kan man säga om Danderyd men de är ta mig tusan inte Slöddermalmare.
Principen är ju den samma för både VPK:are och Apartheidanhängarna i M dock: gärna mycket flyktingar men inte där vi bor.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Geografi är inte din grej va?
Vad har Danderyd med Södermalm att göra??

Det vet väl för f..jag med. Var det allt du kunde hänga upp dig på? Jösses, men jag förklarar så även du från sidan kan få det att sjunka in

Det är välbärgade kommuner, med lågt stöd till sd.
Istället för att förundras över varför stödet är så högt i Ställdalen är det minst lika intressant att ta lärdom av varför stödet är så lågt i Danderyd. Eller Stockholms stad. Som förebilder för medmänsklighet, öppenhet och humanism

Eller..

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är helt sjukt hur verklighetsfrånvända en del är, jämföra socialdemokraternas tilltänkta partiledare med någon förvirrad fritidspolitiker i Västerås.

Jag orkar inte mer länge till, är folk verkligen så här indoktrinerade? Snacka om att DDR-skolningen var effektiv.

Skulle säga att 99% av alla rabiata, okunniga och ignoranta SD-hatare skulle haft en strålande karriär som lägervakter i ett koncentrationsläger.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det vet väl för f..jag med. Var det allt du kunde hänga upp dig på? Jösses, men jag förklarar så även du från sidan kan få det att sjunka in

Istället för att förundras över varför stödet är så högt i Ställdalen är det minst lika intressant att ta lärdom av varför stödet är så lågt i Danderyd. Eller Stockholms stad. Som förebilder för medmänsklighet, öppenhet och humanism

Eller..

Danderyd är en högt utbildad kommun.....kan det vara en ledtråd?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Eller..

Förlåt, men Södermalm är inte för välbärgade. Visst har de ombildat några av kasernerna till BR numera men i huvudsak är det stalinister och/eller kulturarbetare med svartkontrakt som bor där. Medellönen är runt 300,000kr, vilket är ungefär hälften av alla normala delar av Storstockholm.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är helt sjukt hur verklighetsfrånvända en del är, jämföra socialdemokraternas tilltänkta partiledare med någon förvirrad fritidspolitiker i Västerås.

Jag orkar inte mer länge till, är folk verkligen så här indoktrinerade? Snacka om att DDR-skolningen var effektiv.

Skulle säga att 99% av alla rabiata, okunniga och ignoranta SD-hatare skulle haft en strålande karriär som lägervakter i ett koncentrationsläger.

Nån?? Verklighetsfrånvarande??
Varje vecka i snart 6 mån har ju någon fått kicken från partiet pga klavertramp. Du tycker fortfarande det bara är någon enskild??
Var tredje kandidat fick ju för faan gå, däribland vice högste höns. Kom inte och snacka om att 99% är SD är seriösa för då kör du med samma matematik som SD är kända för.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Förlåt, men Södermalm är inte för välbärgade. Visst har de ombildat några av kasernerna till BR numera men i huvudsak är det stalinister och/eller kulturarbetare med svartkontrakt som bor där. Medellönen är runt 300,000kr, vilket är ungefär hälften av alla normala delar av Storstockholm.

Det är än intressantare varför de då främjar sig från mottagande..
Medellönen låg på 300 för 7år sen, vafan har de gjort? Gått ner till 6h?
Glöm det, de är ju föra..v/fi/mp. Klart har.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det har aldrig handlat om en toblerone..

Du missade poängen tror jag men jag får klargöra.
Mona Sahlin förtjänade att åka dit för hon fuckade upp det.
Men när SDare grinar om att media bara bevakar de och inte de andra partierna så kan de kolla denna lilla film och sen ta sig ur sandlådan och ta skiten som vuxna när de blir avslöjade med rasist-skriken på avpixla....förlåt, handen i kakburken.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är än intressantare varför de främjar sig från mottagande..

Det handlar inte om det riktigt, så här fungerar det i stora drag:

De anser sig likt alla stalinistiska fascister att de offrar sig genom att bo privilegierat. Egentligen vill de bo i slummen, men någon måste ju föra sluminnevånarnas talan, eller hur? Därför behöver inte en Södermalmsbo någonsin rättfärdiga sitt val mer än så, den är ett offer men den tänker ändå kämpa. Offermentaliteten och kämpaglöden föder varandra och till sist mynnar de ut i någon typ av crescendo och röstar på FI eller liknande odemokratiskt parti. De vet kanske att det är fel men de gör det för att de måste.

Danderydsborna är av en helt annan typ, de vet helt enkelt inte bättre, deras värld är mindre än de flesta andras.

- - - Updated - - -

Det har aldrig handlat om en toblerone..

Va?! Har'e inte???

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

De anser sig likt alla stalinistiska fascister att de offrar sig genom att bo privilegierat. Egentligen vill de bo i slummen, men någon måste ju föra sluminnevånarnas talan, eller hur? Därför behöver inte en Södermalmsbo någonsin rättfärdiga sitt val mer än så, den är ett offer men den tänker ändå kämpa. Offermentaliteten och kämpaglöden föder varandra och till sist mynnar de ut i någon typ av crescendo och röstar på FI eller liknande odemokratiskt parti.

http://www.dn.se/sthlm/fi-kvinna-fick-lagenhet-genom-familjekontakter/

.. Själv bor hon också i hyresrätt. I en trea på Södermalm tillsammans med sin partner.
Hur får man ett sådant förstahandskontrakt?
– Familjerelationer, så det är ett privilegium man har, precis som alla andra som bor på Södermalm.
Vad innebär det konkret?
– Att man känner hyresvärden.
Är det ett bra system tycker du?
– Absolut inte. Och som sagt: jag är 25 år, jag pluggar på universitetet. Alla som jag studerat med på universitet flyttar mellan olika andra- eller tredjehandskontrakt. Eller så har de en familjebakgrund som är mer privilegierad, familjekontakter och relationer som hjälper en. Det är ett jättestort problem att det är väldigt tydligt hur klass påverkar ens boendesituation.

:hihi

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Hej

De anser sig likt alla stalinistiska fascister att de offrar sig genom att bo privilegierat. Egentligen vill de bo i slummen, men någon måste ju föra sluminnevånarnas talan, eller hur? Därför behöver inte en Södermalmsbo någonsin rättfärdiga sitt val mer än så, den är ett offer men den tänker ändå kämpa. Offermentaliteten och kämpaglöden föder varandra och till sist mynnar de ut i någon typ av crescendo och röstar på FI eller liknande odemokratiskt parti. De vet kanske att det är fel men de gör det för att de måste.

Danderydsborna är av en helt annan typ, de vet helt enkelt inte bättre, deras värld är mindre än de flesta andras.

- - - Updated - - -

Såklart
Det är ju faktiskt ett ganska obehagligt ställe.
De gör ett bra jobb som avskräckande exempel i många andra avseende så deras låga sd- stöd får ju anses väga upp.

Framförallt de härliga statusuppdateringar från nån valsida som visar hur förträffliga de är i sin valkrets.
Ryggdunkar och doften av halvdant rödvin sprider sig, som känslan i magen när du svalt nåt som du garanterat inte tålde.

Antar att den höga brottsligheten egentligen är falska anklagelser för att försöka dölja finstämpeln.

Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Några talande bilder

truth.jpg
Ayn-Rand-Famous-Quotes.jpg

Absolut. Patetiskt klantigt av henne men klarar hon inte att sköta sin egen ekonomi så är hon heller ej lämplig att styra landets ekonomi.

Men sätt hennes toblerone i paritet med dagens öppet rasistiska uttalanden, järnrör på stan, åtskilliga domar (misshandel, hets mot folkgrupp, olaga hot osv) i bagaget och så dessa snyfthistorier om hur missförstådda de är och att alla är så dumma som gräver fram deras anonyma alias när de inte vågar stå för vad de skriver på nätet.
Detta är alltså dagens politiker i ett parti. Vafaan har hänt med Sverige?? Har människorna gått och blivit helt jävla galna?? Befinner jag mig mitt i inspelningen av Idiocracy 2??

Kul att du minns att det var en sketen toblerone det handlade om. Det var nämligen summor på drygt 50000kr det handlade om. Men visst, än en gång lyckades media styra opinionen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Några talande bilder

View attachment 411174
View attachment 411175

Kul att du minns att det var en sketen toblerone det handlade om. Det var nämligen summor på drygt 50000kr det handlade om. Men visst, än en gång lyckades media styra opinionen.

Dessa media, alltid dessa vänsterstyda PK-media som har fått allt om bakfoten ang de helylle svärmorsdrömmarna i SD.
Orättvist är det minsann....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...