BlöjRäsern
Gränsfall
Hur det nu än är så kan man kanske tycka att skattefiffel är mindre illa än rashat.
Solna.Du råkar inte veta var Vattenfalls huvudkontor ligger?
Absolut. Patetiskt klantigt av henne men klarar hon inte att sköta sin egen ekonomi så är hon heller ej lämplig att styra landets ekonomi.
Men sätt hennes toblerone i paritet med dagens öppet rasistiska uttalanden, järnrör på stan, åtskilliga domar (misshandel, hets mot folkgrupp, olaga hot osv) i bagaget och så dessa snyfthistorier om hur missförstådda de är och att alla är så dumma som gräver fram deras anonyma alias när de inte vågar stå för vad de skriver på nätet.
Detta är alltså dagens politiker i ett parti. Vafaan har hänt med Sverige?? Har människorna gått och blivit helt jävla galna?? Befinner jag mig mitt i inspelningen av Idiocracy 2??
Du råkar inte veta var Vattenfalls huvudkontor ligger?
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/bengt-ohlsson-kulturellt-kapital-forvaltas-bast-pa-sodra-latin/Hej
Såklart
Det är ju faktiskt ett ganska obehagligt ställe.
De gör ett bra jobb som avskräckande exempel i många andra avseende så deras låga sd- stöd får ju anses väga upp.
Framförallt de härliga statusuppdateringar från nån valsida som visar hur förträffliga de är i sin valkrets.
Ryggdunkar och doften av halvdant rödvin sprider sig, som känslan i magen när du svalt nåt som du garanterat inte tålde.
Antar att den höga brottsligheten egentligen är falska anklagelser för att försöka dölja finstämpeln.
Hur det nu än är så kan man kanske tycka att skattefiffel är mindre illa än rashat.
Knappast, fifflande folkvalda trumfar en inskränkt människa alla dagar i veckan.
Man bör inte glömma att den inskränkta har möjlighet att bilda sig, men att mygla med allmänna medel kräver karaktärsdrag.
Varsågod!Förresten skulle det vara kul att se dina siffror med
Som alla kan se är detta en del av mina åsikter, dem kan folk tycka vad de vill om, jag kommer inte att försvara dem mer än så här. Har varken tid eller lust med det.
Snarast ett tecken på vilka idiotiska frågor han får.
Fortsätt gör YouTube-filmer om ingenting medan det blir 13%-enheter till.
Ja, det går säkerligen att göra motsvarande videos för samtliga partiledare.
Men roligt var det.
Varsågod!
https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/notat_201129/notat_201129.pdf
På s 28 står det att de som röstar på Frp är överrpresenterade bland lågutbildade, arbetslösa och underreprestenrade bland universitetsutbildade.
Lite tydligare ser du det här:
http://www.nrk.no/norge/frp_---akademikerne-skjonner-ikke-1.7697472
Hurvida detta är intressant eller inte är upp till var och en att avgöra.
Dagens spekulationer:
Varför akademiker generellt inte lockas beror nog på att de inte köper antagandet om bättre och sämre människor, syndabocktänkandet eller de enkla, snabba lösningarna.
Jag tror också att många kanske inte tror att personer som för tio år sedan sprang omkring i bomberjacka och slogs på stan är det som sitter inne med svaren på de stora frågorna även om de sedan har klätt sig i kostym och slips, eller för den delen att en grupp som lockade till sig dessa individer är den rätta.
Jag tror även att de flesta ser likheterna i retoriken med vad som använts i en del andra mörka delar av vår historia även om man har bytat ut ett och annat ord.
Jag tro även att man förstår det som forskningen visat, och som redovisades tidigare i tråden, att främlingsfientliga personer är rädda personer och att det inte alltid är så bra att bygga ett samhälle på det och att någon är rädd är inte samma som att något är farligt.
Jag tror också att man kanske kan tappa en del förtroende för ett parti som har fått sparka 100 personer (Ingen exakt siffra!) för att de skriver opassande inlägg på sociala medier och ÄNDÅ fortsätter medlemmarna att göra det. Det kanske, kanske säger något om organisationen.
Jag tror inte heller att akademiker skulle ställa sig i tidningen och förklara att en anledning till att man röstar på SD är att man vill skydda den skånska maträtten stekt fläsk med löksås.
Det finns helt enkelt inget lockande i deras verklighetsbild, lösningar, människobild eller bland deras medlemmar som ses som särskilt lockande bland akademiker som grupp, eller, lite som på detta forum, att bara för att man pratar en massa har man kanske inte så mycket att säga.
Å andra sidan behöver man ju som akademiker inte vara lika rädd för konkurrensen om jobb från invandrare.
Som alla kan se är detta en del av mina åsikter, dem kan folk tycka vad de vill om, jag kommer inte att försvara dem mer än så här. Har varken tid eller lust med det.
Nån?? Verklighetsfrånvarande??
Varje vecka i snart 6 mån har ju någon fått kicken från partiet pga klavertramp. Du tycker fortfarande det bara är någon enskild??
Var tredje kandidat fick ju för faan gå, däribland vice högste höns. Kom inte och snacka om att 99% är SD är seriösa för då kör du med samma matematik som SD är kända för.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|