Ja, har du läst den?
Nej, tyvärr. Bara få delar. Blir lätt uttråkad av sagor likt den och Bibeln....
Ja, har du läst den?
Fast minst intressant är väl hur folk förhåller sig till forskning och statistik!? När den ser ut att stötta en åsikt så ses den som Guds röst oavsett hur marginella resultaten än är. När den inte stöttar åsikten får man ofta läsa "lögn, förbannad lögn och statistik" och helt plöstligt är forskare inlåsta i sin kammare utan kontakt med verkligeheten och inget att lita på.Läste den här artikeln igår:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/senaste-debattartiklarna-om-invandring_3944884.svd?sidan=1
En debattartikel skriven av en i vårt grannland Norge. Den belyser åter igen vikten av att ifrågasätta statistik hur den samlas in och presenteras.
Ja, har du läst den?
Däremot har offerkoftorna som röstar på SD
Jag har.
Får jag guldstjärna nu?
EDIT:
Läst Bibeln, Mormons bok samt ett sammandrag av Scientologin också.
Koranen är nog faktiskt minst flippad i det sällskapet.
Jag har.
Får jag guldstjärna nu?
EDIT:
Ja, att folk går på det där med Scientologin är fanimig ett riktigt jävla mysterium......
Book of Mormons berättat på ett enkelt sätt..... https://www.youtube.com/watch?v=06jF1EG8o-Q
Du vinner absolut pris i något...Jag har.
Får jag guldstjärna nu?
EDIT:
Du vinner absolut pris i något...
Men vad gjorde att du uppfattade den som minst tokig?
Skön kör i bakgrunden:
dumb-dumb-dumb-dumb-dumb
Vi gör en egen religion här på SH: Sporhojism eller SHism som kortnamn.
Sorry för OT allihop.
Hej, jag skulle vilja be dig att sluta sprida myter och okvädingsord omkring dig.
Tack på förhand.
Markus
Mormons bok och Scientologin går fet-bort för dom är helt flippade.
Gamla testamentet är ju också "galet" och hela tillblivelsen av Nya Testamentet med översättningar och själva fastställandet vid ca 300 eKr är också lite skruvat. Lite som att viska runt i ring i 300 år och sedan skriva ner det som är kvar.
Koranen känns mer "modern" och "läsbar" i förhållande till Bibeln.
Till en del för att den är skriven senare, runt 600 eKr har jag för mig.
Den är lite som ett historiskt nedslag i vissa bitar.
Hindrar inte att en hel del är riktigt flippat i den med.
Blir en hel del upprepningar typ: "Allah är god mot den gode och ond mot den onde."
Men i stort sett lättare att läsa.
Bara mina två religions-ören.
Visst gör du det.Fast minst intressant är väl hur folk förhåller sig till forskning och statistik!? När den ser ut att stötta en åsikt så ses den som Guds röst oavsett hur marginella resultaten än är. När den inte stöttar åsikten får man ofta läsa "lögn, förbannad lögn och statistik" och helt plöstligt är forskare inlåsta i sin kammare utan kontakt med verkligeheten och inget att lita på.
Visst är det så. Men vad händer med människor som visar sig hålla avvikande åsikter? Just nu hamnar man inte i fängelse. Men repressalier kommer från annat håll; media, arbetsliv, vänner etc. Statsapparaten behöver inte cencurera oliktänkande längre, utan det gör folket själva. Självcensuren leder till att dessa diskussioner stannar på internet och inte ute i verkligheten.
Att 349 ledamöter skulle representera folket är ett enda stort skämt.
Det enda system värt att försvara skulle vara någon typ av samhälle med en typ av konstitution likt den i USA. Men inte ens det är särskilt lyckat ser vi på andra sidan Atlanten.
Det enda system som kan existera i längden är det decentraliserade. Men det kräver också intelligenta och kritiska människor. Det är inget skolan lär ut.
Det är så han rullar. Vid mothugg av samma medicin så gnälls det däremot friskt. Men vänta nu, ungefär som en med offerkoftan på... Finns få debattörer på SH som är mer enögda.
Dock ska han ha credd för att han aldrig har hotat med polisanmälan som vissa andra gjorde.
Du säger att 800 000 har sagt sitt och därför måste man lyssna på de?
Vad tycker du om de ca 8 milj som inte röstat på SD? De är bara 10 ggr fler men inte borde man lyssna på de?
Eller hur menar du??
Fast minst intressant är väl hur folk förhåller sig till forskning och statistik!? När den ser ut att stötta en åsikt så ses den som Guds röst oavsett hur marginella resultaten än är. När den inte stöttar åsikten får man ofta läsa "lögn, förbannad lögn och statistik" och helt plöstligt är forskare inlåsta i sin kammare utan kontakt med verkligeheten och inget att lita på.
Hur menar DU egentligen? Att man bara ska lyssna på det partiet som fått flest röster? De fem partier som fick mindre röster än SD ska man inte heller lyssna på då? Lönt att ha en 4%-spärr.
Skit i att svara för du är inte kapabel till det ändå...
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|