Jag har ingen catch överhuvudtaget, det är väl bara ett konstaterande. Åtminstone i Skåne, är SD stort på orter som kallas för hålor med en befolkning med många arbetslösa och lågutbildade. Knappast mitt fel...
Väldigt smart och genomtänkt bonny. Klart det (enbart!?) har med skola, utbildning och nuvarande arbetstitel eller brist på arbete att göra, det kan ju inte ha med erfarenhet och hur flyktingpolitiken påverkar ens närområde och liv... (och likväl vara baserad på rädsla/fördomar)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...r%F6sta-idag&p=6080395&viewfull=1#post6080395
93 flyktingar bland nästan 1 miljon stockholmare...
100 flyktingar bland mindre än 600 Ställdalen-invånare...
Det är ju "väldigt underligt" med sådana siffror att SD har så svagt fäste i sthlm men stort stöd i Ställdalen...
(Jag är väl medveten om att Ställdalen inte ligger i Skåne, men det är skit samma)
Om man nu bor i en liten håla nere i Skåne, vad ska man då med en Högskoleexamen i International Logistics and Supply Chain Management, när det lokalt bara finns två frisörsalonger, en bilverkstad och varsin ICA och Coop och hälften av invånarna jobbar antingen som monterare på den lokala fabriken eller kör lastbil?...
Har man andra ambitioner så flyttar man antagligen, och troligen (först) till en stad med en högskola eller universitet och sedan till ett större samhälle där med akademiska yrken finns och uppskattas.
Kortfattat så gillar jag inte dina försök till kopplingar mellan att SD-anhängare också måste vara osmarta.
Att försöka sätta någon form utav "anhängare till parti X måste vara tröga"-mall, speciellt på ett så stort parti som (S), (M) och (SD) ändå är, säger mer hur osmart man själv är, än intelligenser på hundratusentals svenska röstberättigade.
(återigen: aldrig röstat på SD och har inga ambitioner att göra det, men skugglapparna och de klena bortförklaringarna från SD-motståndare irriterar mig riktigt ordentligt. Sådan skit löser inga problem, tvärtom ökar spänningar och problematiken)