Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja, de som bor här i krokarna har ju bara en gammal herrgård som är konverterad. Paniklösning när de nästan eldade ned stadshotellet i Etuna, för att någon var missnöjd över något.

Det är nog säkert förjäkla tuffa förhållanden.

Påminn mig igen, vad flydde man från? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Javisst, om det här är sättet du vill diskutera på så ja. Jag tror på allt politikerna säger.
Snart kommer det även komma 10 000 tyska bögar över gränsen....

Osäkert på hur jag skall tolka svaret, var det ett ja eller ett nej?

Varför vill dom alla komma hit på samma gång, är det festival?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Värdelösa förhållanden? Öh? Asylslott någon? :va

Finns ju alltid två sidor av samma mynt. Det som dök upp i huvudet var en artikeln som har något år på nacken nu, där man har tagit emot såpass många flyktingar att de som kom fick liggunderlag och sovsäck i en kall och unken källare pga akut brist på lägenheter och rum.

Och det är värdelösa förhållanden jämfört med svensk välfärdstandard. jag ser ingen poäng i att ta emot fler än den mängd vi kan ta hand om och samtidigt integrera i samhället.
Ifall de har, som SGM beskriver, en herrgård så känns det en smula (eller en hel limpa) överdrivet med skattepengar.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Björn Söder vet jag om och hör talas om innan hans politiska karriär.
Rickard och David vet jag inget om så jag kan inte uttala mej.
Ted Ekeroth vet jag inget om men troligtvis samma skrot och korn som brorsan, morsan. Kan äpplet falla så lång ifrån trädet?

Jämför nu alla dessa namn som nämnts med Sossarnas parti topp. Moderaterna, KD mfl.
Inget parti har samma problem.
Jo visst det fuskas med köpa Toblerone, tv licens mm. Men inget som att spöa folk och sympatisera med udda sällskap.
För ett tag sedan dök upp en lista på politiker i de olika partierna som var dömda för brott och vill minnas att de var ganska skrämmande läsning. Många i sossarna misshandel och något enstaka barnporrbrott men de kanske likställes med Toblerone och tv licens:död

Gjorde ingen vidare djupdykning i källor och sanningshalt men de var med länkar till diverse tidningar osv. Kan inte hitta på lista längre vet att den blev delad på fejjan.

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Fejsbok översvämmas av förståsigpåare som vill poängtera att alla som tänker rösta på SD är helt pantade huvudet, hatar invandrare av hela hjärta och är mer eller mindre nazister. Börjar tröttna på den skiten nu.

Jag sympatiserar inte med SD och delar heller inte deras ideologi i stora delar. Men om jag ändå väljer att rösta på dem så är det min förbannade demokratiska rättighet och jag vill heller inte bli kallad för pantskalle för att jag utnyttjar den rätten. Att SD kommer få många mandat står nog utom all tvivel, det kommer förhoppningsvis tvinga de andra partierna att våga ta debatten i de frågor man så skickligt undviker idag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varför tror folk fortfarande att Mona råkade köpa en Toblerone med fel kort?
Hon handlade privat med regeringens kort för över 50 000.
När det avslöjades, så påstod hon att det var "ett förskott på lönen, som vem som helst kan ta" (på eget initiativ?).
Hon hade ju tänkt betala tillbaka så fort hon kunde.
Vilket hon inte gjorde förrän flera månader senare.
I samma veva framkom att hon betalade dagmamman svart, struntade i TVlicens, parkeringsböter och betalning av varor köpta på avbetalning.
Att folk inte gillade detta beteende såg hon som påhopp (nu skulle hon förmodligen benämna det hatbrott mot kvinnor) och tog en time-out.
På betald arbetstid, obeviljad av arbetsgivaren med livvakter och allt.
Och det folk kommer ihåg är en Toblerone.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
När det avslöjades, så påstod hon att det var "ett förskott på lönen, som vem som helst kan ta" (på eget initiativ?).
I samma veva framkom att hon betalade dagmamman svart, struntade i TVlicens, parkeringsböter och betalning av varor köpta på avbetalning.
Att folk inte gillade detta beteende såg hon som påhopp (nu skulle hon förmodligen benämna det hatbrott mot kvinnor) och tog en time-out.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
"Felfria politiker ropar ni nu efter, och fläckfria förflutna, finns dom, vill vi ha sådana, ja det får andra svara på."

-Mona Sahlin, 17 okt 1995

:hihi

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Platsbristen går väl att lösa. Är väl inga större problem att ta emot en flyktingfamilj hemma (syftar på det paragrafiska)? Tar för givet att alla som propagerar för massinvandring har minst en familj vardera.
Eller är det så enkelt som klassikern " Klart vi ska ta emot invandrare, men inte på min gata" .

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Platsbristen går väl att lösa. Är väl inga större problem att ta emot en flyktingfamilj hemma (syftar på det paragrafiska)? Tar för givet att alla som propagerar för massinvandring har minst en familj vardera.
Eller är det så enkelt som klassikern " Klart vi ska ta emot invandrare, men inte på min gata" .

Får gärna flytta in invandrare i varenda grannkåk för min del.

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Fejsbok översvämmas av förståsigpåare som vill poängtera att alla som tänker rösta på SD är helt pantade huvudet, hatar invandrare av hela hjärta och är mer eller mindre nazister. Börjar tröttna på den skiten nu.

Jag sympatiserar inte med SD och delar heller inte deras ideologi i stora delar. Men om jag ändå väljer att rösta på dem så är det min förbannade demokratiska rättighet och jag vill heller inte bli kallad för pantskalle för att jag utnyttjar den rätten. Att SD kommer få många mandat står nog utom all tvivel, det kommer förhoppningsvis tvinga de andra partierna att våga ta debatten i de frågor man så skickligt undviker idag.

Det lustiga är ju att de andra partierna erkänner att de försöker hålla sd utanför så mycket det bara går, och de ska stå för demokrati? De skiter alltså i vad 10% av sveriges befolkning tycker...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som sagt, en landsförrädare, chokladen kan hon behålla.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, de som bor här i krokarna har ju bara en gammal herrgård som är konverterad. Paniklösning när de nästan eldade ned stadshotellet i Etuna, för att någon var missnöjd över något.

Det är nog säkert förjäkla tuffa förhållanden.

Påminn mig igen, vad flydde man från? :va
Tror de var arga för att de inte fick iphone 6 och PS5. Man kanske borde göra annonser för elektronik som inte finns och sätta upp runt slotten så man ökar spänningarna inför valet. :gnissla

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det lustiga är ju att de andra partierna erkänner att de försöker hålla sd utanför så mycket det bara går, och de ska stå för demokrati? De skiter alltså i vad 10% av sveriges befolkning tycker...
Ja, det är likaledes lustigt som beklämmande.

Åkesson kan sätta sig på arslet och inte göra ett skit. SD kommer göra ett brakresultat iallafall för deras bästa valarbetare är Sossar, vänster- och miljömuppar, moderater, folkpartister o s v

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det kan det vara. Vilket i sig är dåligt då alla förr eller senare till slut blir likriktade i alla känsliga frågor. Mao.
Jag tror du har fel, ju mer sådana som hon förtrycks, desto snabbare får vi en förändring. Hon har inget i KD att göra, hon borde varit med i SD från början. Hoppas hon lär sig en läxa och slutar försöka vara PK.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad