Superduke-tråden

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
1) Isf är det väl dirtbike. Annars är lelles närmast.
2) Beror alltid på hur pengabehovet är hos säljaren. Min går för 70k nu.
3) Det gör en del, men min är orginal och det har räckt för mig.
4) Mnjäe, egentligen inte. Men omväxling förnöjer.
5) Startmotorn lät illa på en del. Sedan så var det lite småpyssel, men allt skall vara garantifixat. Få tag på en fullservad så har serviceverkstaden koll på att allt är / skall vara åtgärdat. Du kan hitta 2005:eek:r med garanti kvar på.

Kanoncykel i mina ögon iaf. Ingen högfartsmoppe pga avsaknaden av kåpa, men i alla övriga aspekter en riktigt skoj cykel.

jag har kollat på din annons rätt mycket. det enda jag inte gillar med din är den oranga sadeln. jag tycker att det är klart snyggast med orange plast med sadeln måste vara svart. detta är ju dock skitenkelt att klä om själv isåfall.
finns det någon prutmarginal på din eller måste jag vänta och hoppas på att ingen köper den så att du blir desperat :D

har du drevat ner din något?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
jag har kollat på din annons rätt mycket. det enda jag inte gillar med din är den oranga sadeln. jag tycker att det är klart snyggast med orange plast med sadeln måste vara svart. detta är ju dock skitenkelt att klä om själv isåfall.
finns det någon prutmarginal på din eller måste jag vänta och hoppas på att ingen köper den så att du blir desperat :D

har du drevat ner din något?

Enda skillnaden emot annons bilden är att det sitter ett svart (KTM orginal) tankskydd på den. Nope, har inte gjort något åt den, har haft den som pendlar hoj i byn, och inte kört så mycket i år. Prutmån? Den är ju i stort sett gratis :) PP 2CT däcken som sitter på är ca 50 mil gamla. Men dra ett PM vad du bjuder så skall jag fundera på det iaf.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sitter och kollar försäkringar på superduke årsmodell 05. har kollat halvförsäkring och fått följande priser:
salus 12000kr/år
folksam 12000kr/år
bilsport och mc 12000kr/år
th 26000kr/år
if 62000kr/år

Helt jävla hutlöst. Jag får lägre priser hos alla bolagen på Yamaha R1'an jag hade innan. Kan ni tipsa om något annat bolag?

Ramsned

Medlem
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Honda CB1000R
Den CNC frästa styrkronan håller lite bättre än den gjutna. Borrar o gängar man i den gjutna är det risk att man försvagar den så att den går sönder vid ett illa valt tillfälle.

Kan f.ö. säga att jag är jäkligt nöjd med min styrdämpare. Hojen känns väldigt stabil nu. Märkte inte alls av något styrfladder på rakorna på Sviestad som jag gjorde förra gången då jag inte hade någon styrdämpare. Den känns oxå bättre i kurvorna.

Då är det bäst att punga upp då:gnissla

*Royal*

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
CBR 600 RR 2007, CRF 450 2003
Har fått lite tankar att byta Hondan mot Superduke. Frågan till er med erfarenhet, hur långa dagsturer orkar man köra med hoj utan kåpor? Brukar göra några längre resor per år vilket innebär ca 50-80 mil per dag.

Hur passar SD:n?

p.s. Hondan börjar kännas som en 'Dremel' :)

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Har fått lite tankar att byta Hondan mot Superduke. Frågan till er med erfarenhet, hur långa dagsturer orkar man köra med hoj utan kåpor? Brukar göra några längre resor per år vilket innebär ca 50-80 mil per dag.

Hur passar SD:n?

p.s. Hondan börjar kännas som en 'Dremel' :)

Var i Norge på semestern o körde med SD:n. Körde 376 mil på 7 dagar , varav 150 mil de sista 2 dagarna. Stannade till hemma , sov en natt o tvättade upp kalsingarna o sen fortsatte vi till Gotland för ytterligare 100 mils körning. Absolut inga problem ! Iofs fuskade jag lite...hade gjort en ful vindskiva av plexi för att få bort den värsta fartvinden men den fungerade ypperligt. Tror det hade varit jobbigt att göra samma resa UTAN vindskiva...:rolleyes:

Bifogat

• Norge 042.jpg
    Norge 042.jpg
    129.4 KB · Visningar: 1,213
Last edited:

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hehehe, inspirerad av Folke eller? :D

Jag åker hellre ut o bränner lite tomtebloss.

Gott ! Du lever än ! ... Började bli lite nervös när du inte skrivit på superduke.net på nån dag eller 2...:D ...

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Gott ! Du lever än ! ... Började bli lite nervös när du inte skrivit på superduke.net på nån dag eller 2...:D ...

Ajdå, det glömde jag bort. :gnissla Hoppas ingen ringde ambulansen.
Inga framsteg än så länge vad gäller slangning. Jag tror jag hoppar över det där med o dra upp den på trean o tränar på växlingen istället. Känns inte lika omöjligt...

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Var i Norge på semestern o körde med SD:n. Körde 376 mil på 7 dagar , varav 150 mil de sista 2 dagarna. Stannade till hemma , sov en natt o tvättade upp kalsingarna o sen fortsatte vi till Gotland för ytterligare 100 mils körning. Absolut inga problem ! Iofs fuskade jag lite...hade gjort en ful vindskiva av plexi för att få bort den värsta fartvinden men den fungerade ypperligt. Tror det hade varit jobbigt att göra samma resa UTAN vindskiva...:rolleyes:

Visa inte såna där bilder! Blir påmind om Xjell :skrämd

Folkezx9r

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Klart jag blev inspirerad av Folke :tummenupp måste fixxa att lägga i 3an har jag bestämt :yoparty
Vore kul att grejja att dra upp han på 3an me :tungan
Folke! Hur lång tid tog det innan du drog upp han på 3an med gas ?

Innan jag köpte SD:n så hade jag en Ktm 660 -04...världens bästa slangarmaskin:tummenupp . Hade även en VTR 1000 ombyggd till streetfighter , så den där twin-känslan satt lixom i kroppen:). Ryckte lätt upp VTR:en på 3:an o tänkte att det borde ju va lika lätt med en 8 år nyare hoj !:tungan Vet att jag slangade 2-5 på vägen hem direkt efter vi hämtat hojarna....:rolleyes:. Kämpade lite med att få upp den på 3:an innan 1:a servicen o drevbyte fram till 16T , men lyckades bara 1 av 3 eller nåt. Man fick utnyttja vägen istället...en liten backknöl så smög den upp så fint så...:)

Visa inte såna där bilder! Blir påmind om Xjell :skrämd

Förlåt....:rolleyes: ..Jag vet ! Den är gräslig....:zpy

Last edited:

para

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Superduke 07
Vill bara tacka Folke för den grymma filmen, och tipsen som du la ut här och på superduke.net. Hjälpte mig massor! Sista dagarna har jag lärt plocka upp besten väldigt enkelt på 2an med bara gas, innan det hade jag stora problem och använde kopplingen men inte ens gick bra. Nu har det iaf lossnat lite och jag kör 2an ut lite då å då. Nu saknas bara lite höjd och en växling sen så!

Så Folke, supertack! :yoparty :tummenupp :pannkyss :fyllisar

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Smacker, jag ser att du antagligen har likadana akra som mig eller är det ett helsystem? Ni som har bytt slutdämparna, märktes det stor skillnad? Jag har fått bytt och mappat om men märker ingen skillnad mer är att det låter mer. Jag tycker nästan att den blivit ryckigare och långsammare efter det. Den verkar gå väldigt fett (obs! inte fett som i skitbra). Svårt det här. Handlaren ville att jag skulle komma in så kunde vi ev prova med en annan mappning men det känns inte seriöst. Det räcker inte med en massa troende när det handlar om subjektiva åkupplevelser. De verkade dessuton osäkra på vilken mapp de hade stoppat i.

Smacker, fick du gjort det hos Claesson? Är du nöjd med resultatet? Vet du om de har bänk? Snart drar jag min till någon som har bänk så man får det svart på vitt om den går bra eller ej. Jag har inte gjort det hos Claessons.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati