vart kan man köpa sådant och hur får du fast en bult i den?
jag har visserligen just påbörjat min egentillverkning av kraschpuckarna. Jag har köpt en meter lång "Acetalplast (POM) även kallad Delrin" från
www.ironbill.se med diametern 50mm. då får man lite extra. vid ev olycka så har man lite plast i reserv.
där kan du även passa på att köpa typ 2 meter stål axel med diametern 10 mm.
nu är jag lite osäker på längden du bör ha på axeln men det är bara att gå ut o mäta på hojjen. men det e bara att trä den genom fram respektive bakhjulet så den sticker ut kanske 2-3 cm på vardera sida. sen e det bara att gänga axelns båda sidor så du kan skruva fast delrin puckarna. eventuellt så borrar du genom delrin pucken med en 10 mm borr och sen kan du borra med en lite tjockare borr så att du rymmer en mutter där, så att du på så sätt kan skruva fast dom.
samma sak igentligen på dom nedre motorpuckarna. det övre e lite lurigare men du ser ju hur dom man köper ser ut, bara att härma dom, jag har påbörjat lite med mina övre kraschpuckar, det e bara att ta lite metallskrot och göra 3 hål på dom, det mittersta hålet ska då vara för pucken.
hade tänkt lägga upp lite fler bilder snart, men väntar fortfarande på att på delrin stavet levererad, den borde komma i veckan.
men här e i allafall en av metall bitarna jag hade tänk använda till den övre kraschpucken.