Superduke-tråden

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Nu har jag bokat tågresor, dock ombokningsbara, finns en liten chans om du vill göra en snabb affär ;)

Sluta snacka i telefon då ;)

Inte hela världen för mig om det inte blir affär....har ju inte riktigt bestämt mig ännu men jag gör ett försök om ett tag igen (15 min typ)
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Hallo allihopa, nu är maskinen hemma igen efter 100servicen och skite går somm ett skållat ollon, bara så jävla synd att det spörengnar här.
Ja vill ut å åka!!!!!!!!!!!!!
Beställde fäljstripes i går och undrar om det är fippligt att få dit??
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjena undrar om det finns framdrev 15t till 05ans SD

Jag har för mig att 15t inte är så bra iom kedjans vinkel mot drevet blir för snäv och det lär vara risk för att du sliter ut plastskydden på svingen i förtid ...

Annars så finns väl 40/41 bakdrev ..
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
yes!

Nu är man en i gänget :) blev en vit 08:a med acra!
Dock så är bakdäcket sopslut efter 45 mil idag, har mellanlandat i Uppsala nu, måste byta däck imorgon för att kunna ta mig hem till sundsvall =/
Någon som har ett däck över att sälja i Uppsala trakten som klarar +50mil iaf???
Är Mc firmorna öppna imorgon (lördag) ? Lelles?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu är man en i gänget :) blev en vit 08:a med acra!
Dock så är bakdäcket sopslut efter 45 mil idag, har mellanlandat i Uppsala nu, måste byta däck imorgon för att kunna ta mig hem till sundsvall =/
Någon som har ett däck över att sälja i Uppsala trakten som klarar +50mil iaf???
Är Mc firmorna öppna imorgon (lördag) ? Lelles?

Lelles öppet imorgon..
dom brukar kräna metzler billigare.. (inte billigt men nästan)
 

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
Går i tankar om att köpa ett slipon till SD'n, hittade ett Leo Vince till bra pris. Vad behövs sen? En PCIII och bara ladda in någon map för det? Något mer som behövs?

Jag är väl mest ute efter viktbesparing samt lite finare ljud... effekten räcker till som den är, men jag vill inte att hojen ska gå fett/snålt.
 

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Superduken har fått ny kostym dagen till ära:)

Vad tycks:yoparty
 

Bifogat

  • DSC00483.jpg
    DSC00483.jpg
    227 KB · Visningar: 158

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Hallo allihopa, nu är maskinen hemma igen efter 100servicen och skite går somm ett skållat ollon, bara så jävla synd att det spörengnar här.
Ja vill ut å åka!!!!!!!!!!!!!
Beställde fäljstripes i går och undrar om det är fippligt att få dit??

Fäljstripes är inget större meck att få dit, gör inte som jag bara och smacka dit dom på rekordtid... ta det lite lugnt och gör rent ordentligt så blir det snyggt!!!
 

Superduke.FKP

Ny medlem
Gick med
29 May 2009
Ort
Falköping
Hoj
Vit Superduke -08
Fäljstripes är inget större meck att få dit, gör inte som jag bara och smacka dit dom på rekordtid... ta det lite lugnt och gör rent ordentligt så blir det snyggt!!!

Tackar för tippset.

Jag sitter alldeles nu med en kopp kaffe och grunnar på om jag måste e sätta sågen i min splirrans nya SD eller inte.
Det kanske finns en ny botten att köpa utan pulka, är det någon här som kan ge lite ljus på ämnet?
Vad gäller blinkers så är det fixxat med deoder i bakljuset.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Blinkers som inte blinkar...

Min högra fram-blinkers har sagt upp sig. Problemet är att lampan är hel, det kommer ingen ström upp till blinkersen. Alla andra blinkers fungerar. :va

Kan ju omöjligt vara en säkring, som sagt är lampan hel. Kablaget går ihop i en trasslig klump vid lyset, hittar inga brända kablar någonstans. :confused:

Har någon annan drabbats av liknande problem? Alla tips på vad det kan vara för fel mottages tacksamt :Bugar

Å vart sjutton hittar jag blinkrelät?
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Tackar för tippset.

Jag sitter alldeles nu med en kopp kaffe och grunnar på om jag måste e sätta sågen i min splirrans nya SD eller inte.
Det kanske finns en ny botten att köpa utan pulka, är det någon här som kan ge lite ljus på ämnet?
Vad gäller blinkers så är det fixxat med deoder i bakljuset.

Att såga är nog ända alternativet än så länge... Jag sågade min och flyttade in skylten och är nöjd som fan. Vet inte va polisen skulle säga i och för sig. Lägg gärna ut lite bilder på hur de blev med dioderna, var i lampan du satte dom, osv. Blinkar dom orange?
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Tackar för tippset.

Jag sitter alldeles nu med en kopp kaffe och grunnar på om jag måste e sätta sågen i min splirrans nya SD eller inte.
Det kanske finns en ny botten att köpa utan pulka, är det någon här som kan ge lite ljus på ämnet?
Vad gäller blinkers så är det fixxat med deoder i bakljuset.

Grattis till din nya hoj! Tyvärr så finns det inget alternativ än att såga. Jag köpte en ny "botten" (Evotech) och man måste såga oavsett.
Fy f-n det gjorde ont i själen:gråta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top